Cerber Napisano 16 Luty 2015 Napisano 16 Luty 2015 Witam ponownie Muszę przyznać, że nie zdawałem sobie sprawy z tego, że to może być takie trudne. Mam problem z exportowaniem postaci z 3d studia max nawet jeśli chce zaimportować drugą taką samą postać na jedną scenę. Jak się za to zabrać? Mój zamysł jest prosty, chce na jednej scenie umieścić dosłownie klona mojej postaci. Niestety kiedy exportuje je do fbx i importujęz powrotem to zamiast cat rig mam zwykłe kości w obiekcie. Jak ustawić export, żeby zachowało mi wszystkie parametry, tak żebym mógł sobie poćwiczyć z dwiema takimi samymi postaciami na scenie?
zio_mal Napisano 16 Luty 2015 Napisano 16 Luty 2015 w maxie exportowania używa się jedynie do wypluwania scen/obektów do innych softów. w obrębie maxa używasz save as/save selected/merge/xref scene/xref object/replace. są to podstawy pracy w maxie więc polecam poczytać więcej o tych funkcjach.
Cerber Napisano 17 Luty 2015 Autor Napisano 17 Luty 2015 Podstawy tak, jeżeli nie masz przypisanego do postaci skina, rigu, mesh morphów i kolizji na skórze. Zapytałem do jakiego pliku mam to zapisać tak, żeby wszystko mi się zachowało. Z góry dzięki za pomoc a co do tych podstaw to wiem czym jest replacement w maxie i jak działa. Problem w tym, że nie działa. Dlatego sprecyzowałem pytanie. Nikt nigdy tego nie robił? Jak w ogóle nazywa się format, którego potrzebuję. Zawsze potrzebowałem modelu tylko do unity czyli FBX a do maxa jak on się nazywa? W biblii maxa tego nie znalazłem
MariushO Napisano 17 Luty 2015 Napisano 17 Luty 2015 (edytowane) Poszukaj w helpie maxa informacji o funkcji Character Assembly. Dawno nie pracowałem w maxie ale chyba to jest to o co Ci chodzi. PS. a funkcja Merge nie działa? Edytowane 17 Luty 2015 przez MariushO
Traitor Napisano 17 Luty 2015 Napisano 17 Luty 2015 Format oczywiscie .Max a potem Merge Po co kombinowac z exportem?
Cerber Napisano 17 Luty 2015 Autor Napisano 17 Luty 2015 (edytowane) Chłopaki dzięki za odpowiedzi. Nie używałem tego nigdy. Zawsze exportowałem do unity a teraz muzę sobie po prostu importować drugąpostać taką samą, żeby zrobić cykl animacji. Popróbuję a co do marge ( z jakichś powodów nie działa ) No dobra, zrobiłem wszystko stosując wasze zalecenia. Efektem tego jest obiekt poniżej. Oczekuję raczej efektu, w którym importuje mi się z FBX wszystko razem z cat rig czyli to co mam na obrazku poniżej Chce więc exportować postać na inną scenę tak by zawierała cat rig. No najciekawsze jest to, że pomimo tego iż szukałem jak połączyć na stałe cat rigg z postacią to nie widzę tego w żadnym tutorialu. Wiecie na czym polega największy problem? To jest postać do gry więc mając FBX w unity po prostu exportuje animacje do tego obiektu i wszystko jest super. Jeżeli jednak chce stworzyć scenę, w której byłyby dwie różne postaci to nie dokonam tego bo musiałbym na jednej scenie osobno animować jedną a na drugiej drugą. Tylko jak symulować scenę walki, jeżeli animując jedną postać, nie znam pozycji drugiej? Czy ktoś wie jak mi pomóc ? Tym razem chyba dokładnie sprecyzowałem mój problem. Szkoda, że nie zrobiłem tego na początku bo straciliście tylko czas.. Dziękuje i liczę, że ktoś już to wcześniej robił i mi pomoże Pozdrawiam Edytowane 17 Luty 2015 przez Cerber
stormwind Napisano 17 Luty 2015 Napisano 17 Luty 2015 Co dokładnie nie działa z Merge? Może masz odznaczone obiekty w panelu List Types?
Cerber Napisano 17 Luty 2015 Autor Napisano 17 Luty 2015 (edytowane) Nie mam tam takiej opcji jak importowanie cat bone jako cat bone tylko importuje mi się albo jako bone albo jako dumy objects. Dokładnie na pierwszym obrazku powyżej widać, że nie mogę importować cat. Może robię coś źle przy exporcie? Jest tam opcja exportuj cat objects do fbx? Jeśli tak, to musi być gdzieś ukryta. To jest masakra.. Ok widzę, że za pomocą fbx nie da się tego zrobić... przeoczyłem ten komunikat przy exportowaniu. The plug-in has detected one or more animation controllers that cannot be directly supported. Using the Bake Animation option may better address these limitations. The following nodes are affected: W takim razie do czego zapisać moją postać, tak, żeby zawierała cat rig i informacje ze skin? Edytowane 17 Luty 2015 przez Cerber
Traitor Napisano 17 Luty 2015 Napisano 17 Luty 2015 A nie mozna po prostu zaznaczyc postaci i trzymajac shift sklonowac ja po calosci bez zadnego exportowania? Poza tym, nie sluchasz co ludzie pisza. Zapisuj sceny do pliku max, a nie fbx jezeli chcesz je wczytywac do maxa za pomoca merge.
Cerber Napisano 17 Luty 2015 Autor Napisano 17 Luty 2015 Dziękuje wszystkim za pomoc. Najwyraźniej muszę przeinstalować maxa bo nie działa mi marge. Zawsze mam 2 wersje maxa i na poprzedniej zrobiłem wszystko tak jak mi zalecaliście od początku. Wtedy wszystko po zaznaczeniu ładnie mnie prosi o nazwanie poszczególnych rzeczy tj mapy itd. Czyli jest coś nie tak z marge u mnie. To jest jakiś glich czy coś? Na max 2014 wszystko ładnie wchodzi. Strasznie mi głupio... wszystko było okej a ja panikowałem, zamiast sprawdzić to na innej wersji no ale nie pomyślałem nawet o tym... Tylko, czy po reinstalce problem nie pojawi się znowu?
Traitor Napisano 17 Luty 2015 Napisano 17 Luty 2015 A czy przypadkiem nie mergowales sceny z nowszego maxa do starszego?
Cerber Napisano 17 Luty 2015 Autor Napisano 17 Luty 2015 Wcześniej nie. Pracuje cały czas na najświeższej wersjo 2015 bo 2014 lubi mi się wywalić. Już pobieram nową wersje. Czyli 2 dni stoję z pracą przez swoją głupotę... Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Mogę się jakoś zrewanżować?
Cerber Napisano 17 Luty 2015 Autor Napisano 17 Luty 2015 Gdybym nie był biednym studentem to czemu nie. Na razie postaram się udzielać więcej na forum. Znam fajne sztuczki w Zbrushu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się