Skocz do zawartości

Jak exportować i importować postaci ze studia 3ds max


Cerber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie

 

Muszę przyznać, że nie zdawałem sobie sprawy z tego, że to może być takie trudne.

Mam problem z exportowaniem postaci z 3d studia max nawet jeśli chce zaimportować drugą taką samą postać na jedną scenę.

Jak się za to zabrać?

Mój zamysł jest prosty, chce na jednej scenie umieścić dosłownie klona mojej postaci. Niestety kiedy exportuje je do fbx i importujęz powrotem to zamiast cat rig mam zwykłe kości w obiekcie. Jak ustawić export, żeby zachowało mi wszystkie parametry, tak żebym mógł sobie poćwiczyć z dwiema takimi samymi postaciami na scenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

w maxie exportowania używa się jedynie do wypluwania scen/obektów do innych softów. w obrębie maxa używasz save as/save selected/merge/xref scene/xref object/replace. są to podstawy pracy w maxie więc polecam poczytać więcej o tych funkcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawy tak, jeżeli nie masz przypisanego do postaci skina, rigu, mesh morphów i kolizji na skórze. Zapytałem do jakiego pliku mam to zapisać tak, żeby wszystko mi się zachowało. Z góry dzięki za pomoc a co do tych podstaw to wiem czym jest replacement w maxie i jak działa. Problem w tym, że nie działa. Dlatego sprecyzowałem pytanie.

Nikt nigdy tego nie robił? Jak w ogóle nazywa się format, którego potrzebuję. Zawsze potrzebowałem modelu tylko do unity czyli FBX a do maxa jak on się nazywa? W biblii maxa tego nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Chłopaki dzięki za odpowiedzi. Nie używałem tego nigdy. Zawsze exportowałem do unity a teraz muzę sobie po prostu importować drugąpostać taką samą, żeby zrobić cykl animacji. Popróbuję a co do marge ( z jakichś powodów nie działa )

 

No dobra, zrobiłem wszystko stosując wasze zalecenia. Efektem tego jest obiekt poniżej.

2w74hf6.png

 

Oczekuję raczej efektu, w którym importuje mi się z FBX wszystko razem z cat rig czyli to co mam na obrazku poniżej

6qksx2.jpg

 

Chce więc exportować postać na inną scenę tak by zawierała cat rig.

No najciekawsze jest to, że pomimo tego iż szukałem jak połączyć na stałe cat rigg z postacią to nie widzę tego w żadnym tutorialu.

Wiecie na czym polega największy problem?

To jest postać do gry więc mając FBX w unity po prostu exportuje animacje do tego obiektu i wszystko jest super. Jeżeli jednak chce stworzyć scenę, w której byłyby dwie różne postaci to nie dokonam tego bo musiałbym na jednej scenie osobno animować jedną a na drugiej drugą. Tylko jak symulować scenę walki, jeżeli animując jedną postać, nie znam pozycji drugiej?

Czy ktoś wie jak mi pomóc ? Tym razem chyba dokładnie sprecyzowałem mój problem. Szkoda, że nie zrobiłem tego na początku bo straciliście tylko czas..

Dziękuje i liczę, że ktoś już to wcześniej robił i mi pomoże

Pozdrawiam

Edytowane przez Cerber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nie mam tam takiej opcji jak importowanie cat bone jako cat bone tylko importuje mi się albo jako bone albo jako dumy objects.

Dokładnie na pierwszym obrazku powyżej widać, że nie mogę importować cat. Może robię coś źle przy exporcie? Jest tam opcja exportuj cat objects do fbx? Jeśli tak, to musi być gdzieś ukryta. To jest masakra..

 

Ok widzę, że za pomocą fbx nie da się tego zrobić... przeoczyłem ten komunikat przy exportowaniu.

 

The plug-in has detected one or more animation controllers that cannot be directly supported. Using the Bake Animation option may better address these limitations. The following nodes are affected:

 

 

W takim razie do czego zapisać moją postać, tak, żeby zawierała cat rig i informacje ze skin?

Edytowane przez Cerber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mozna po prostu zaznaczyc postaci i trzymajac shift sklonowac ja po calosci bez zadnego exportowania?

Poza tym, nie sluchasz co ludzie pisza. Zapisuj sceny do pliku max, a nie fbx jezeli chcesz je wczytywac do maxa za pomoca merge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za pomoc. Najwyraźniej muszę przeinstalować maxa bo nie działa mi marge. Zawsze mam 2 wersje maxa i na poprzedniej zrobiłem wszystko tak jak mi zalecaliście od początku. Wtedy wszystko po zaznaczeniu ładnie mnie prosi o nazwanie poszczególnych rzeczy tj mapy itd. Czyli jest coś nie tak z marge u mnie. To jest jakiś glich czy coś? Na max 2014 wszystko ładnie wchodzi.

Strasznie mi głupio... wszystko było okej a ja panikowałem, zamiast sprawdzić to na innej wersji no ale nie pomyślałem nawet o tym...

Tylko, czy po reinstalce problem nie pojawi się znowu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej nie. Pracuje cały czas na najświeższej wersjo 2015 bo 2014 lubi mi się wywalić. Już pobieram nową wersje.

Czyli 2 dni stoję z pracą przez swoją głupotę...

Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Mogę się jakoś zrewanżować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności