Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam serdecznie,

Mam problem:/ render wykonany w mental ray - robią się dziwne prześwietlenia w granicach sufitu oraz ścian zewnętrznych. Ktoś ma pojęcie co ja namotałam? Dodam że ściany budynku zostały zaimportowane z innego programu. Włączone Final Gather i Global Illumination na 1.

 

1MLCso.jpg

 

2NUs8b.jpg

 

Tak jeszcze pobocznie zapytam gdzie mogę znaleźć wskazówki jak podciągnąć realność tych wizualizacji? Głównie męczy mnie kiepska jakość zasłon i dziwne ciapki na podłodze, tv oraz meblach w miejscach odbicia słońca.

Jeśli pomocne okażą się jakieś screeny z ustawień proszę o informację jakie, to załączę.

Edytowane przez villemo
dodatkowe informacje

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jaka wersja maxa ? jaki rodzaj oświetlenia ? spróbuj przywrócić default'owe ustawienia

Napisano

Nie znam Mental Ray'a, ale dla przykładu posłużę sie Vray'em. Wygląda to tak jakby za mały subdivision światło miało, albo może przechfycane są promienie światła i rozmazywane. W Vray na przykład po za znaczeniu w Light Cache "Store direct light" światło jest rozmazane i nie ostre, albo może masz za mocne światło ?

 

Możliwe że przed renderowaniem czegoś nie odznaczyłeś, i na obrazie masz pokazane jak układa się światło....

Edytowane przez lsebastian

Napisano

wygląda na to ze masz dziury w geometrii na styku ścian i sufitu albo przechodzące przez siebie bryły, do tego daylight z niebem i max prześwietla ci światło na tym styku.

sprawdź geometrię, usuń słońce i niebo. daj na środku jakieś najprostsze światło, wyłącz GI,

to co masz na suficie to błąd ustawień fg, tu jest tutorial o tym http://www.evermotion.org/tutorials/show/7955/final-gather-tutorial-introduction

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności