Napisano 16 Luty 201510 l witam serdecznie, Mam problem:/ render wykonany w mental ray - robią się dziwne prześwietlenia w granicach sufitu oraz ścian zewnętrznych. Ktoś ma pojęcie co ja namotałam? Dodam że ściany budynku zostały zaimportowane z innego programu. Włączone Final Gather i Global Illumination na 1. Tak jeszcze pobocznie zapytam gdzie mogę znaleźć wskazówki jak podciągnąć realność tych wizualizacji? Głównie męczy mnie kiepska jakość zasłon i dziwne ciapki na podłodze, tv oraz meblach w miejscach odbicia słońca. Jeśli pomocne okażą się jakieś screeny z ustawień proszę o informację jakie, to załączę. Edytowane 17 Luty 201510 l przez villemo dodatkowe informacje
Napisano 17 Luty 201510 l Jaka wersja maxa ? jaki rodzaj oświetlenia ? spróbuj przywrócić default'owe ustawienia
Napisano 18 Luty 201510 l Nie znam Mental Ray'a, ale dla przykładu posłużę sie Vray'em. Wygląda to tak jakby za mały subdivision światło miało, albo może przechfycane są promienie światła i rozmazywane. W Vray na przykład po za znaczeniu w Light Cache "Store direct light" światło jest rozmazane i nie ostre, albo może masz za mocne światło ? Możliwe że przed renderowaniem czegoś nie odznaczyłeś, i na obrazie masz pokazane jak układa się światło.... Edytowane 10 Kwiecień 20159 l przez lsebastian
Napisano 21 Luty 201510 l wygląda na to ze masz dziury w geometrii na styku ścian i sufitu albo przechodzące przez siebie bryły, do tego daylight z niebem i max prześwietla ci światło na tym styku. sprawdź geometrię, usuń słońce i niebo. daj na środku jakieś najprostsze światło, wyłącz GI, to co masz na suficie to błąd ustawień fg, tu jest tutorial o tym http://www.evermotion.org/tutorials/show/7955/final-gather-tutorial-introduction pzdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto