gryzon Napisano 18 Luty 2015 Napisano 18 Luty 2015 (edytowane) Szukam pewnego rozwiązania od jakiegoś czasu bezskutecznie. Interesuje mnie jakiś sposób na wyrenderowanie Motion Vector Output dla obiektu który ma Fur Material. Mam zrobioną animację w Fur Guides/Guide Options/Guide Lenght i przeglądam sobie klatki i włosy ładnie rosną z biegiem czasu. Chciałbym to uwiecznić na Motion Vector Pasie aby otrzymać kolor kierunkowy dla włosów. Zacząłem kombinować by renderowało je jako meshe przełączając w zakładce Fur Material/Geometry&Shading na różne opcje ale bezskutecznie, wciąż nie widać ich dla Motion Vector Pass. Nic mi do głowy nie przychodzi po za tym aby użyć tych guidesów od włosów jako jakiś tracków do duplikowania lub raczej przemieszczania geometrii w czasie. Kurde balans musi być jakiś sposób. No chyba że jest sposób aby dla wyrenderowanej takiej animacji np. kanału alpha móc wytworzyć kolorowy Motion Vector Pass. XSI never DIE :) Edytowane 18 Luty 2015 przez gryzon
jaras Napisano 18 Luty 2015 Napisano 18 Luty 2015 sprobuj wyrenderowac do exr (koniecznie 32 bit) i wewnątrz w opcjach dodaj velocity, pozniej w niuczku albo w ae (extractorem + rsmb velocity) wyciagniesz sobie mblura
gryzon Napisano 18 Luty 2015 Autor Napisano 18 Luty 2015 Ok, sprawdzę z tym exr ale nie wiem gdzie dokładnie włącza się opcję velocity. Ja chciałem tą mapę do anizotropowego speculara dla włosów gameartowych.
uzumakishadow Napisano 20 Luty 2015 Napisano 20 Luty 2015 Strasznie kombinujesz z tymi wlosami. A sa patenty w innych softach na wygenerowanie tego czego potrzebujesz? Jak tak to daj namiar na to to sie poszpera za czyms podobnym(i sie znajdzie lub nie w modo) ok?
gryzon Napisano 23 Luty 2015 Autor Napisano 23 Luty 2015 No kombinuję jak uzyskać kierunkową mapę dla włosów. Ręczne malowanie jej zabiera sporo czasu a i tak nigdy nie będzie idealnie z każdym włosem. Widziałem na Polycouncie jak ludzie malują te mapy na różne sposoby w Photoshopie. Jeden francuz tam pokazał interesujący patent jak to wybejkować w 3dmaxie na vrayu. Chodziło o zrobienie animacji wzrostu takiego kosmyka włosów a następnie renderowanie Motion Vector velocity. Dzięki temu powstaje mapa bardzo zbliżona do ukierunkowania dla anisotropic specular, wystarczy jej potem tylko jeden kolor odwrócić. On mi mówił że ten patent działa tylko wtedy jak włosy renderuje się jako mesh, podobno jest tam taka opcja w vrayu W modo testowałem też te animacje na guidesach renderując taką krzywą jako mesh i zmieniając mu w czasie start i end, ale też to nie daje tych kolorów kierunkowych w Motion Vector pass
uzumakishadow Napisano 23 Luty 2015 Napisano 23 Luty 2015 Rozumiem, motion vector nie dziala bo na dobra sprawe nic sie nie porusza, A probowales moze zrobic wlasny material bazujacy na gradiencie (gi off, ustawione jako luminous amount/color i kolorki jakie potrzebne, ewentialnie powiazane z dlugoscia wlosa w jaki tam sposoby bylby potrzebny) graident musialby miec ustawiony mapping jako implicit uv a input parameter texture v.
gryzon Napisano 23 Luty 2015 Autor Napisano 23 Luty 2015 Dzisiaj siądę do tego w nocy i wypróbuję to co radzisz, ale czuję że będę kulał strasznie. Niewiele wiem o shadingu w MODO.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się