kielbasa Napisano 19 Luty 2015 Share Napisano 19 Luty 2015 Hej, Orientujecie sie moze, co zrobic, zeby ten box, na ktory jest nadany material z alpha channel byl wokol modelki przezroczysty? W ustawieniach okna przezroczystosc mam zaznaczona. Wydaje mi sie, ze to jest kwestia samego materialu, tylko nie wiem czego dokladnie. Renderuje sie wszystko dobrze, tylko w podgladzie to wyglada jak wyglada.. dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 19 Luty 2015 Share Napisano 19 Luty 2015 Show Shaded Material in Viewport musisz mieć zaznaczone na mapie opacity i na materiale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kielbasa Napisano 19 Luty 2015 Autor Share Napisano 19 Luty 2015 (edytowane) Poszlo, serdeczne dzieki stormwind. Ustawienia viewportu trzeba bylo zmienic. Tak przy okazji - teraz mam w slocie opacity czarna-biala bitmape. Czy jest jakas mozliwosc wrzucenia tylko w slot diffuse bitmapy, ale z alpha channel, zeby osiagnac ten sam efekt? Zapisywalem kilka plikow, czy to psd, czy tiff lub png, ktore otwieraja sie pozniej w photoshopie z przezroczystym tlem, ale Max tego tak nie czyta jako przezroczyste. To kwestia ustawienia alpha channel gdzies w materiale, czy tak sie nie da ? To by oszczedzilo troche roboty, bo nie trzeba by bylo tworzyc w Photoshopie osobnego pliku do slotu 'opacity'. Edytowane 19 Luty 2015 przez kielbasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 19 Luty 2015 Share Napisano 19 Luty 2015 Czyta jak mu powiesz, że ma to robić. Zmień alpha source w bitmap parameters na image alpha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kielbasa Napisano 19 Luty 2015 Autor Share Napisano 19 Luty 2015 To moze inaczej, bo nie do konca o to mi chodzi. W photoshopie jak zrobie warstwe z tla i usune wszystko wokol modelki, to tło jest przezroczyste. I jak zapisze jako png, czy tiff, to tlo zostaje przezroczyste, mimo, ze kanalu alpha nie tworzylem z osobna. Chodzi mi wiec o to, czy 3ds max moze przeczytac taka przezroczystosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 19 Luty 2015 Share Napisano 19 Luty 2015 Skopjuj Twoją mapę z dodatkowym kanałem alpha w slot opacity i jak pisał porti zaznacz Alpha w panelu Mono Chanel Output w Bitmap Parameters. W tym trybie alpha nie wpływa na model w viewporcie, przynajmniej u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się