Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
kielbasa

Przezroczystosc bitmapy we viewporcie

Question

Hej,

 

Orientujecie sie moze, co zrobic, zeby ten box, na ktory jest nadany material z alpha channel byl wokol modelki przezroczysty?

W ustawieniach okna przezroczystosc mam zaznaczona.

Wydaje mi sie, ze to jest kwestia samego materialu, tylko nie wiem czego dokladnie.

 

Renderuje sie wszystko dobrze, tylko w podgladzie to wyglada jak wyglada..

 

dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Poszlo, serdeczne dzieki stormwind.

Ustawienia viewportu trzeba bylo zmienic.

 

Tak przy okazji - teraz mam w slocie opacity czarna-biala bitmape.

Czy jest jakas mozliwosc wrzucenia tylko w slot diffuse bitmapy, ale z alpha channel, zeby osiagnac ten sam efekt?

 

Zapisywalem kilka plikow, czy to psd, czy tiff lub png, ktore otwieraja sie pozniej w photoshopie z przezroczystym tlem, ale Max tego tak nie czyta jako przezroczyste.

To kwestia ustawienia alpha channel gdzies w materiale, czy tak sie nie da ?

To by oszczedzilo troche roboty, bo nie trzeba by bylo tworzyc w Photoshopie osobnego pliku do slotu 'opacity'.

Edited by kielbasa

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czyta jak mu powiesz, że ma to robić. Zmień alpha source w bitmap parameters na image alpha

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

To moze inaczej, bo nie do konca o to mi chodzi.

 

W photoshopie jak zrobie warstwe z tla i usune wszystko wokol modelki, to tło jest przezroczyste.

I jak zapisze jako png, czy tiff, to tlo zostaje przezroczyste, mimo, ze kanalu alpha nie tworzylem z osobna.

Chodzi mi wiec o to, czy 3ds max moze przeczytac taka przezroczystosc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Skopjuj Twoją mapę z dodatkowym kanałem alpha w slot opacity i jak pisał porti zaznacz Alpha w panelu Mono Chanel Output w Bitmap Parameters.

W tym trybie alpha nie wpływa na model w viewporcie, przynajmniej u mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy