MariushO Napisano 21 Luty 2015 Napisano 21 Luty 2015 (edytowane) Witam. Z powodu skręconej kostki mam conajmniej 3 tygodnie wolnego od pracy. Postanowiłem więc zagłębić się w silnik UnrealEngine 4. Od razu zaznaczam, że zależy mi na "wyciągnięciu" z niego ostatnich kropli potu i stworzenie sceny jak najbardziej realistycznej. Szukając natchnienia, przeglądalem dawno zakupioną książkę "d'Artiste Matte Painting" od 3dTotal. Tam spodobała mi się praca pana Jaime Jasso: I teraz plan: 1. Dopasowanie perspektywy do konceptu, szkic sceny w 3d, modelowanie low-mid poly zdecydowałem się na 3ds maxa. Początkowo w zamyśle była Maya, ale wydaje mi się, że Max lepiej sprawuje się w modelowaniu budynków. Choć to tylko sprawa preferencji autora pracy. 2. Teksturowanie i detale - 3dCoat. Ten program coraz bardziej mi się podoba i w ostatnich czasach całkiem nieźle się rozwija. 3. Materiały, rendering i postprodukcja - UnrealEngine 4.6.1. Nie chce wykonywać post w PS, AE czy w jakimkolwiek innym programie. Zobacze co da sie wyciągnąć z UE4. 4. (opcja) Animacja sceny Day-Night Cycle - UE4. Opcjonalnie, bo nie wiem czy starczy mi na to czasu. Teraz szczegóły. Ad 1a. Dopasowanie perspektywy. Troszke zabawy w maxie z Perspective Match: Edytowane 23 Luty 2015 przez MariushO
MariushO Napisano 21 Luty 2015 Autor Napisano 21 Luty 2015 Zrobiony wstępny schemat 3d sceny: Obiekty z ciemnym szarym odcieniem, są gotowe do eksportu do 3dCoat na teksturowanie i detale. Jasny szary(chodnik) gotowy do dalszego modelowania Low-Poly. Obiekty z zielonkawym kolorem do dalszego modelowania LP. Lampa po lewej z przodu wydaje się być niezgodna z perspektywą jaką sobie ustaliłem. Mały problem, bo reszta budynkow wydaje się być prawie idealna. Pozdrawiam i niedługo nastepne etapy pracy.
MariushO Napisano 22 Luty 2015 Autor Napisano 22 Luty 2015 Mały upload: Myślę, że do jutra skończe wszystkie modele w LowPoly. Pozdrawiam.
MariushO Napisano 23 Luty 2015 Autor Napisano 23 Luty 2015 Modelowanie LowPoly zakończone: Teraz biorę się za porządkowanie sceny. Wszystkie budynki i obiekty polecą do nowych plików osobno. Tam bedą zrobione UV, czyszczenie siatki, detale, teksturowanie i przygotowanie do exportu do UE4. Scena jak na obrazku powyżej, leci do UE jako schemat rozmieszczenia obiektów i testy z oswietleniem. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się