Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Z powodu skręconej kostki mam conajmniej 3 tygodnie wolnego od pracy.

Postanowiłem więc zagłębić się w silnik UnrealEngine 4. Od razu zaznaczam, że zależy mi na "wyciągnięciu" z niego ostatnich kropli potu

i stworzenie sceny jak najbardziej realistycznej.

 

Szukając natchnienia, przeglądalem dawno zakupioną książkę "d'Artiste Matte Painting" od 3dTotal.

Tam spodobała mi się praca pana Jaime Jasso:

 

Old_England_Morning_by_JJasso.jpg

 

 

 

I teraz plan:

 

1. Dopasowanie perspektywy do konceptu, szkic sceny w 3d, modelowanie low-mid poly zdecydowałem się na 3ds maxa.

Początkowo w zamyśle była Maya, ale wydaje mi się, że Max lepiej sprawuje się w modelowaniu budynków. Choć to tylko sprawa preferencji autora pracy.

 

2. Teksturowanie i detale - 3dCoat. Ten program coraz bardziej mi się podoba i w ostatnich czasach całkiem nieźle się rozwija.

 

3. Materiały, rendering i postprodukcja - UnrealEngine 4.6.1.

Nie chce wykonywać post w PS, AE czy w jakimkolwiek innym programie. Zobacze co da sie wyciągnąć z UE4.

 

4. (opcja) Animacja sceny Day-Night Cycle - UE4.

Opcjonalnie, bo nie wiem czy starczy mi na to czasu.

 

 

Teraz szczegóły.

 

Ad 1a. Dopasowanie perspektywy.

 

Troszke zabawy w maxie z Perspective Match:

 

Persp_match.jpg

Edytowane przez MariushO

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 3,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zrobiony wstępny schemat 3d sceny:

 

 

block_1.jpg

 

 

Obiekty z ciemnym szarym odcieniem, są gotowe do eksportu do 3dCoat na teksturowanie i detale.

Jasny szary(chodnik) gotowy do dalszego modelowania Low-Poly.

Obiekty z zielonkawym kolorem do dalszego modelowania LP.

Lampa po lewej z przodu wydaje się być niezgodna z perspektywą jaką sobie ustaliłem. Mały problem, bo reszta budynkow wydaje się być prawie idealna.

 

Pozdrawiam i niedługo nastepne etapy pracy.

Napisano
  • Autor

Modelowanie LowPoly zakończone:

 

Up_3.jpg

 

 

Teraz biorę się za porządkowanie sceny.

Wszystkie budynki i obiekty polecą do nowych plików osobno. Tam bedą zrobione UV, czyszczenie siatki, detale, teksturowanie i przygotowanie do exportu do UE4.

 

Scena jak na obrazku powyżej, leci do UE jako schemat rozmieszczenia obiektów i testy z oswietleniem.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.