Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Z powodu skręconej kostki mam conajmniej 3 tygodnie wolnego od pracy.

Postanowiłem więc zagłębić się w silnik UnrealEngine 4. Od razu zaznaczam, że zależy mi na "wyciągnięciu" z niego ostatnich kropli potu

i stworzenie sceny jak najbardziej realistycznej.

 

Szukając natchnienia, przeglądalem dawno zakupioną książkę "d'Artiste Matte Painting" od 3dTotal.

Tam spodobała mi się praca pana Jaime Jasso:

 

Old_England_Morning_by_JJasso.jpg

 

 

 

I teraz plan:

 

1. Dopasowanie perspektywy do konceptu, szkic sceny w 3d, modelowanie low-mid poly zdecydowałem się na 3ds maxa.

Początkowo w zamyśle była Maya, ale wydaje mi się, że Max lepiej sprawuje się w modelowaniu budynków. Choć to tylko sprawa preferencji autora pracy.

 

2. Teksturowanie i detale - 3dCoat. Ten program coraz bardziej mi się podoba i w ostatnich czasach całkiem nieźle się rozwija.

 

3. Materiały, rendering i postprodukcja - UnrealEngine 4.6.1.

Nie chce wykonywać post w PS, AE czy w jakimkolwiek innym programie. Zobacze co da sie wyciągnąć z UE4.

 

4. (opcja) Animacja sceny Day-Night Cycle - UE4.

Opcjonalnie, bo nie wiem czy starczy mi na to czasu.

 

 

Teraz szczegóły.

 

Ad 1a. Dopasowanie perspektywy.

 

Troszke zabawy w maxie z Perspective Match:

 

Persp_match.jpg

Edytowane przez MariushO

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 3,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zrobiony wstępny schemat 3d sceny:

 

 

block_1.jpg

 

 

Obiekty z ciemnym szarym odcieniem, są gotowe do eksportu do 3dCoat na teksturowanie i detale.

Jasny szary(chodnik) gotowy do dalszego modelowania Low-Poly.

Obiekty z zielonkawym kolorem do dalszego modelowania LP.

Lampa po lewej z przodu wydaje się być niezgodna z perspektywą jaką sobie ustaliłem. Mały problem, bo reszta budynkow wydaje się być prawie idealna.

 

Pozdrawiam i niedługo nastepne etapy pracy.

Napisano
  • Autor

Modelowanie LowPoly zakończone:

 

Up_3.jpg

 

 

Teraz biorę się za porządkowanie sceny.

Wszystkie budynki i obiekty polecą do nowych plików osobno. Tam bedą zrobione UV, czyszczenie siatki, detale, teksturowanie i przygotowanie do exportu do UE4.

 

Scena jak na obrazku powyżej, leci do UE jako schemat rozmieszczenia obiektów i testy z oswietleniem.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności