Napisano 21 Luty 201510 l Witam. Z powodu skręconej kostki mam conajmniej 3 tygodnie wolnego od pracy. Postanowiłem więc zagłębić się w silnik UnrealEngine 4. Od razu zaznaczam, że zależy mi na "wyciągnięciu" z niego ostatnich kropli potu i stworzenie sceny jak najbardziej realistycznej. Szukając natchnienia, przeglądalem dawno zakupioną książkę "d'Artiste Matte Painting" od 3dTotal. Tam spodobała mi się praca pana Jaime Jasso: I teraz plan: 1. Dopasowanie perspektywy do konceptu, szkic sceny w 3d, modelowanie low-mid poly zdecydowałem się na 3ds maxa. Początkowo w zamyśle była Maya, ale wydaje mi się, że Max lepiej sprawuje się w modelowaniu budynków. Choć to tylko sprawa preferencji autora pracy. 2. Teksturowanie i detale - 3dCoat. Ten program coraz bardziej mi się podoba i w ostatnich czasach całkiem nieźle się rozwija. 3. Materiały, rendering i postprodukcja - UnrealEngine 4.6.1. Nie chce wykonywać post w PS, AE czy w jakimkolwiek innym programie. Zobacze co da sie wyciągnąć z UE4. 4. (opcja) Animacja sceny Day-Night Cycle - UE4. Opcjonalnie, bo nie wiem czy starczy mi na to czasu. Teraz szczegóły. Ad 1a. Dopasowanie perspektywy. Troszke zabawy w maxie z Perspective Match: Edytowane 23 Luty 201510 l przez MariushO
Napisano 21 Luty 201510 l Autor Zrobiony wstępny schemat 3d sceny: Obiekty z ciemnym szarym odcieniem, są gotowe do eksportu do 3dCoat na teksturowanie i detale. Jasny szary(chodnik) gotowy do dalszego modelowania Low-Poly. Obiekty z zielonkawym kolorem do dalszego modelowania LP. Lampa po lewej z przodu wydaje się być niezgodna z perspektywą jaką sobie ustaliłem. Mały problem, bo reszta budynkow wydaje się być prawie idealna. Pozdrawiam i niedługo nastepne etapy pracy.
Napisano 22 Luty 201510 l Autor Mały upload: Myślę, że do jutra skończe wszystkie modele w LowPoly. Pozdrawiam.
Napisano 23 Luty 201510 l Autor Modelowanie LowPoly zakończone: Teraz biorę się za porządkowanie sceny. Wszystkie budynki i obiekty polecą do nowych plików osobno. Tam bedą zrobione UV, czyszczenie siatki, detale, teksturowanie i przygotowanie do exportu do UE4. Scena jak na obrazku powyżej, leci do UE jako schemat rozmieszczenia obiektów i testy z oswietleniem. Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto