Skocz do zawartości

Chcę zostać profesjonalnym grafikiem - na co się przygotować ?


Serafiell

Rekomendowane odpowiedzi

Hej !

Mam 19 lat i jestem uczniem technikum informatycznego w Poznaniu - jako że w tym roku kończę szkołę, uznałem że warto byłoby się dowiedzieć kilku rzeczy pytając ludzi obeznanych w temacie jakim jest "Grafika komputerowa". Od najmłodszych lat interesowałem się grafiką - mimo że jestem osobą która nie posiada talentu plastycznego (mam na myśli malowanie i rysowanie - co jest dla mnie nielada przeszkodą), jestem ambitnym samoukiem - nie mogę jednak odnaleźć "swojej drogi" w grafice (czegoś co przytrzyma mnie na dłuższy czas np. raz majstruję coś w 3D, chwile potem w 2D a jeszcze później bawię się w montowanie filmików - niemalże wszystko związane z grafiką mnie fascynuję). Sam do końca nie jestem świadom co umiem a czego nie i co powinienem się jeszcze nauczyć. Jedyne co wiem to to że nie wyobrażam sobie innej pracy, dlatego że brnąłem w tym kierunku mimo przeciwności losu i pragnę się spełnić zawodowo tworząc projekty które spodobają się innym. Moje pytania są następujące:

 

- Co zrobić po szkole, od czego zacząć, jak szukać zleceń?

- Co jest najważniejsze w pracy grafika - na co zwracać szczególną uwagę i na co być przygotowanym?

- Jak zostać grafikiem 3D będąc żółtodziobem (umiem podstawy w Blenderze i Zbrush-u - dopiero zaczynam, na praktykach pracowałem też troszkę w ArchiCAD'zie) bez doświadczenia w postaci certyfikatów etc (od czego zacząć - zrobić kursy, zatrudnić się jako stażysta czy coś innego...?)

- Jakieś inne wskazówki i rady?

 

W załączniku przesyłam mój pierwszy "większy" projekt w 3D nad jakim aktualnie pracuję.

 

Pozdrawiam i czekam za odpowiedziami,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto