Razer Napisano 3 Marzec 2015 Napisano 3 Marzec 2015 Hej specjaliści, mam do zrobienia masę packshotów. Ustawiłem sobie studio, mam kilkadziesiąt produktów/obiektów i zastanawiam się czy da się jakoś przyspieszyć taką robotę? Teraz muszę odkryć obiekt, wyrenderować, skopiować jego nazwę z outlinera, zapisać render z wklejoną nazwą i ukryć obiekt. I tak kilkanaście razy. Albo kilkadziesiąt. A potem jeszcze obrót wszystkich obiektów o 180 stopni i od nowa. Są jakieś metody, funkcje albo dodatki do Blendera które pomagają przy takiej robocie?
MindOverMatter Napisano 4 Marzec 2015 Napisano 4 Marzec 2015 Co mi przychodzi do głowy co może przyspieszyć pracę to tworzenie nowych scen (klikanie + przy wyborze renderera na górze z opcją np. "full copy") dla każdego produktu. Nie musisz wtedy nic ukrywać, ani chować. Też skrót (shift+r) repeat last może się do czegoś przydać. Włączanie kilka instancji blendera i przyporządkowanie mu wątków procesora może coś pomóc jak chcesz gdzieś wyjść i nie czekać na skończenie renderowania.
le_chu Napisano 4 Marzec 2015 Napisano 4 Marzec 2015 Razer - ja bym proponował zapisywać każdy render jako oddzielny plik ze wszystkimi ustawieniami. Wrzucasz je potem albo do Flamenco albo przygotowujesz w notatniku plik .bat ktory odpala i automatycznie renderuje blend po blendzie. Na chocofurze tlumaczylem jak mozna takie biale studio ustawic wiec mozesz sprawdzic ten link. Przykladowa linijka ktora zapisujesz z txt na bat (tworzysz tak jedna pod druga dla kazdego pliku): "C:\Blender 2.70\blender.exe" -b "C:\FOLDER\OBIEKT_01.blend" -o "C:\FOLDER\RENDERY\OBIEKT_01" -F JPEG -f 1 –factory-startup Pierwsza ścieżka to lokalizacja Blendera, druga pliku blend, trzecia gdzie ma być zapisany render. Jeśli wybierzesz format jako PNG to defaultowo zapisywany jest w 16 bitach.
Razer Napisano 4 Marzec 2015 Autor Napisano 4 Marzec 2015 le_chu studio robiłem właśnie z twojego tutoriala :) Sposób wydaje się niezły, ale nie jestem pewien czy nie będę musiał robić drobnych zmian w obiektach (w materiale lub wymiarach) albo studiu (oświetlenie). Wtedy będzie więcej roboty, otwieranie każdego pliku, zmienianie itd. Pewnie da się to ułatwić linkując zewnętrzne biblioteki materiałów czy plik ze studiem, ale teraz nie mam czasu żeby się tego uczyć. Ale zapamiętam na przyszłość, dzięki.
le_chu Napisano 4 Marzec 2015 Napisano 4 Marzec 2015 O to miło słyszeć :) Ja staram się by studio z oświetleniem działały zawsze poprawnie a ewentualne poprawki dotyczyły już samych modeli. Nie wiem dokładnie co masz w projekcie, ale ja na 10-20 renderów zawsze coś i tak poprawiam ręcznie. Materiały mam w 4-5 grupkach podstaowych nodów i z nich ustawiam szybko każdy plik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się