olaf Napisano 4 Kwiecień 2015 Share Napisano 4 Kwiecień 2015 Chrome + Unity player to dla Kongregate (spory portal z grami) ok 60% graczy grających w gry na unity. Oznacza to mocne kopnięcie w podbrzusze indie developerów, którzy pracują z Unity ale chcą mieć niezależność np. od platform mobilnych lub wypuszczać wersje webowe by reklamować appki mobilne. Ogólnie bardzo zła wiadomość i przykład tego, że nie wato ślepo przyklejać sie do produktu dużej korporacji - popularność chroma w tym momencie rozbiła plany biznesowe dziesiątek tysięcy ludzi zw zespołach pracujących nad grami na desktopy w Unity. Oczywiście jest webGL ale to tylko kolejna platforma, więc kolejny raz bogate korporacje myślą bardziej o bogatych wydawcach niż małych studiach. Produkcja i przystosowywanie dla kilku platform to bardzo wysokie koszta więc lepiej wjdą Ci, którzy mają więcej do wydania. Unity Webplayer will no longer function in Chrome As a Unity3D game developer on Kongregate, we wanted to let you know about a significant change that is happening for browser game technology. As you may know, Google has begun its efforts to remove the Netscape Plugin Application Programming Interface (NPAPI) from Chrome, in an effort to improve Chrome's security, speed, and stability, as well as reduce complexity in the code base. Unfortunately, Unity's web player is a NPAPI plugin, and will soon no longer be supported by Chrome. 60% of Kongregate users use Chrome to visit the site, so this will render games using the Unity web player unplayable for those users. Some time in the current month of April, Chrome will be removing NPAPI support by default, and unpublishing any NPAPI extensions from the Chrome Web Store. There will be an override for advanced users to re-enable Unity, but it will be too complicated for us to expect all of our users to go through these steps. Then in September, NPAPI support will be entirely removed, and Unity will no longer load in Chrome. Other browsers plan on removing NPAPI support as well, but haven't given any specific timelines for the removal. Migrate to WebGL to reach a larger audience Fortunately, there is a solution. Unity 5 was recently released, with support for exporting to WebGL built in. This will allow your games to run in a browser without having to rely on any plugins. We urge you to start migrating your games to Unity 5 and WebGL immediately to ensure that when Chrome removes support, your game remains playable for all users. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 4 Kwiecień 2015 Share Napisano 4 Kwiecień 2015 ok, tyle ze odejscie of NPAPI to cos , co bylo ogloszone dosc dawno temu (2012/2013 ? - i nie dotyczy tylko Chrome) - wiec nie byl to raczej jakis ruch wymierzony w indie developerow. To raczej dziwne , ze nikt nie wypracowal rozwiazania dla Unity Playera (poza WebGL - jesli rzecz jasna jest taka potrzeba ) . Bylo mnostwo czasu zeby sie przestawic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 4 Kwiecień 2015 Share Napisano 4 Kwiecień 2015 Fajnie jakbyś podał link do źródła :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 4 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 4 Kwiecień 2015 (edytowane) Fajnie jakbyś podał link do źródła :) dostałem na skrzynkę jako developer na kongregate.com nie widze tego u nich więc wkleiłem treść maila. edit: linka > http://view.mail.kongregate.com/?j=feca16707c640d7c&m=fe941272766505787c&ls=fe2b16747761077a711273&l=fef51274706300&s=fe5b157371670c79711d&jb=ffcf14&ju=fe8f12727d65017e72&r=0 ok, tyle ze odejscie of NPAPI to cos , co bylo ogloszone dosc dawno temu (2012/2013 ? - i nie dotyczy tylko Chrome) - wiec nie byl to raczej jakis ruch wymierzony w indie developerow. Absolutnie nie twierdze, ze to ruch wymierzony w Indie. Wklejając tu newsa zwróciłem tylko uwagę na punkt widzenia game devu. 18mcy to nie tak dużo, na grze zarabia się 5-6lat na dobrej nawet dekadę, to po prostu kolejny rynek który znika z powierzchni zabity przez duże korpo, zostają rozwiązania, na których zarabia tylko 0.1% developerów (najbogatsi) - czyli różne app story, gdzie dzielisz się kasą z platformą. Bylo mnostwo czasu zeby się przestawic. WebGL to otwarty format. Taki sam syf przy zarabianiu pieniędzy jak html5. Nie bardzo jest się na co więc przestawiać, bo nie ma rynku WEBgl wśród wydawców i prawdopodobnie nie będzie bo dostali lekcję z html5. Równie dobrze można sie przestawić na zimną fuzję albo antyczną łacinę. Żeby było jasne, nie pisze tego z własnego żalu, nie wiązałem się z Unity. Wiem tylko, że zmiana nie przyniesie żadnej korzyści małym studiom, a doda im sporo wydatków. Edytowane 4 Kwiecień 2015 przez olaf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się