Napisano 8 Kwiecień 20159 l Witam, poniżej render mojej scenki w niskiej rozdzielczości na silniku V-ray i 3ds max 2014 ogólnie chyba nie wygląda to za dobrze mam duży problem z odpowiednim oświetleniem tak dużej sceny ciągle jest za ciemno może podsunie jakiś pomysł ? trochę czasu już pracuje w maksie ale raczej były to pojedyncze elementy coś o scenie: mam wrzucony Daylight + HDRI do tego kilkanaście spot light i w wszystkich oknach mam skylight portal, vray physical caera shuter 60, film speed 170 z góry dziękuje bardzo za konstruktywne uwagi :) Edytowane 8 Kwiecień 20159 l przez DavidGT
Napisano 8 Kwiecień 20159 l Autor dzięki za info bo u mnie wyglądało wszystko OK mam nadzieje ze teraz wszystko się wyświetla poprawnie
Napisano 8 Kwiecień 20159 l loft, sushi ... ktoś tu ma kredyt we frankach. bardzo drażni tileowanie tekstury na ścianie. te dwa punkty ciemniejsze, co się wszędzie powtarzają. wygląda jak tapeta i nie pasuje do frankowego loftu.
Napisano 8 Kwiecień 20159 l Autor tak muszę jeszcze to poprawić ale co z tym oświetlenie zrobić ? bo chyba nie jest to dobra droga żeby po prostu dodać zwykły vray light i tyle ?
Napisano 8 Kwiecień 20159 l Raz daj ustawienia kamery świateł i color mappingu,w kamerze masz zapewne źle ustawiony balans bieli,Do ustawienia głównej jasności sceny najpierw bym wyłączył wszelkie spotlight, czy oświetlenie to jest daylight system i mapka vrayhdri wpięta do enviro? Napisz zasadniczo co chcesz osiągnąć bo jeśli to ma być światło i cieniowanie z Hdri to należy użyć światła vraylight Dome z podpięta do niego vrayhdri i jeśli jest konieczność wzmocnienia cieniowania pochodzącego z hdri to wtedy warto do sceny dodać vraysun i zlinkować go z Dome, dwa na co tam tyle tych spotlight co one maj dać w scenie ( chodzi ci o doświetlenie miejsc zacienionych czy pokazanie przy świetle dziennym działania określonych punktów świetlnych co może być o tyle kłopotliwe że trzeba w nich mocniej podbić moc światła aby nie były tłumione przez światło słoneczne) Dlatego najpierw napisz co chcesz konkretnie osiągnąć to łatwiej ci będzie podpowiadać no i oczywiście wrzuć screeny z ustawień
Napisano 8 Kwiecień 20159 l Autor ustawienia rendera: ustawienia daylight i vray camera: czy oświetlenie to jest daylight system i mapka vrayhdri wpięta do enviro? - tak dokładnie dwa na co tam tyle tych spotlight co one maj dać w scenie - dodałem je ponieważ scena była strasznie ciemna i niby trochę pomogło ale czas renderingu jest teraz straszny a efekt też nie najlepszy Dlatego najpierw napisz co chcesz konkretnie osiągnąć - chce osiągną w miarę realistyczną scenę (i przy tym się jak najwierniej nauczyć :) ) wydaj mi się że scena jest za ciemna a nie bardzo wiem jak ją rozjaśnić na tracąc przy tm realizmu. Po dodaniu spot light jest trochę jaśniej ale porobiło się dużo przeskoków światła (jasno, ciemno) jak wyłączę światła z lamp nad kuchnia to będzie ona już zupełnie niewidoczna
Napisano 8 Kwiecień 20159 l Tak na począk Color mapping zostaw na Reinhardzie tak jak masz parametry tez zostaw tak samo ustawione zmień burn value na 0,5 ( zmniejszaj lub powiększaj zależnie od tego co się będzie działo z miejscami w których powstają przepalenia), clamp output daj na 1 ustaw model gammy na color mapping and gamma Kamera na początek wyłącz w niej vignetting ( efekt ten uzyskasz ładniejszy w postprodukcji) co do samych ustawień kamery dla osoby początkującej wróć do ustawień fabrycznych czyli shuter speed 200 iso 100 i na początek schodź przy pomocy samego shuter speed w dół, można też np ustawić sobie niższy parametr f-number np na 5.6 i dopiero pozostałymi parametrami dostosować sobie kamerę światło jeśli zależy ci na cieniowaniu i świetle z hdri to tak jak pisałem wcześniej wstawiasz do sceny vraylight( Dome) wpinasz do niego vrayhdri i z podpięta pod nią hdri która ma ci dostarczać model światła jeśli użyta mapka ma miękkie cieniowanie i zależy ci na jej wzmocnieniu wtedy warto do sceny wstawić vraysun. Co do samego vray sun to w twojejscenie masz zmniejszona jego moc intensity multiplier i równocześnie zmniejszyłeś parametr size multiplier który odpowiada z model cieniowania właściwie schodzenie z parametrem poniżej jedności nie daje wielkiego skutku 1 to ostre wyraziste cienie jak w południe przy słonecznym dniu. Natomiast powiększanie powoduje zmiękczanie i rozmywanie cieni i powstawanie cieniowania zgodnego do zachmurzenia na dworze W ustawianiach zmień parametr w Light Cache interp sample z 5 na 10 przy piątce mocno maże render, natomiast jak ci zależy na szybkości w próbnych renderach to lepiej wyłączyć filtr AA teraz masz na Mitchel Natrevali. LC dać na 500-750 zamiast 1300 jak u ciebie. Wyłączyć w Irr map Ambient occlusion zresztą efekt znacznie lepszy osiągniesz jak wyrenderujesz sobie osobny pass i złożysz go w postpro Edytowane 8 Kwiecień 20159 l przez skalpel3d
Napisano 8 Kwiecień 20159 l Autor dzięki wielkie za podpowiedzi uwzględnię wszystko i jutro wrzucę poprawiony render
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto