DavidGT Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 (edytowane) Witam, poniżej render mojej scenki w niskiej rozdzielczości na silniku V-ray i 3ds max 2014 ogólnie chyba nie wygląda to za dobrze mam duży problem z odpowiednim oświetleniem tak dużej sceny ciągle jest za ciemno może podsunie jakiś pomysł ? trochę czasu już pracuje w maksie ale raczej były to pojedyncze elementy coś o scenie: mam wrzucony Daylight + HDRI do tego kilkanaście spot light i w wszystkich oknach mam skylight portal, vray physical caera shuter 60, film speed 170 z góry dziękuje bardzo za konstruktywne uwagi :) Edytowane 8 Kwiecień 2015 przez DavidGT
DavidGT Napisano 8 Kwiecień 2015 Autor Napisano 8 Kwiecień 2015 dzięki za info bo u mnie wyglądało wszystko OK mam nadzieje ze teraz wszystko się wyświetla poprawnie
ikkiz Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 loft, sushi ... ktoś tu ma kredyt we frankach. bardzo drażni tileowanie tekstury na ścianie. te dwa punkty ciemniejsze, co się wszędzie powtarzają. wygląda jak tapeta i nie pasuje do frankowego loftu.
DavidGT Napisano 8 Kwiecień 2015 Autor Napisano 8 Kwiecień 2015 tak muszę jeszcze to poprawić ale co z tym oświetlenie zrobić ? bo chyba nie jest to dobra droga żeby po prostu dodać zwykły vray light i tyle ?
skalpel3d Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 Raz daj ustawienia kamery świateł i color mappingu,w kamerze masz zapewne źle ustawiony balans bieli,Do ustawienia głównej jasności sceny najpierw bym wyłączył wszelkie spotlight, czy oświetlenie to jest daylight system i mapka vrayhdri wpięta do enviro? Napisz zasadniczo co chcesz osiągnąć bo jeśli to ma być światło i cieniowanie z Hdri to należy użyć światła vraylight Dome z podpięta do niego vrayhdri i jeśli jest konieczność wzmocnienia cieniowania pochodzącego z hdri to wtedy warto do sceny dodać vraysun i zlinkować go z Dome, dwa na co tam tyle tych spotlight co one maj dać w scenie ( chodzi ci o doświetlenie miejsc zacienionych czy pokazanie przy świetle dziennym działania określonych punktów świetlnych co może być o tyle kłopotliwe że trzeba w nich mocniej podbić moc światła aby nie były tłumione przez światło słoneczne) Dlatego najpierw napisz co chcesz konkretnie osiągnąć to łatwiej ci będzie podpowiadać no i oczywiście wrzuć screeny z ustawień
DavidGT Napisano 8 Kwiecień 2015 Autor Napisano 8 Kwiecień 2015 ustawienia rendera: ustawienia daylight i vray camera: czy oświetlenie to jest daylight system i mapka vrayhdri wpięta do enviro? - tak dokładnie dwa na co tam tyle tych spotlight co one maj dać w scenie - dodałem je ponieważ scena była strasznie ciemna i niby trochę pomogło ale czas renderingu jest teraz straszny a efekt też nie najlepszy Dlatego najpierw napisz co chcesz konkretnie osiągnąć - chce osiągną w miarę realistyczną scenę (i przy tym się jak najwierniej nauczyć :) ) wydaj mi się że scena jest za ciemna a nie bardzo wiem jak ją rozjaśnić na tracąc przy tm realizmu. Po dodaniu spot light jest trochę jaśniej ale porobiło się dużo przeskoków światła (jasno, ciemno) jak wyłączę światła z lamp nad kuchnia to będzie ona już zupełnie niewidoczna
skalpel3d Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 (edytowane) Tak na począk Color mapping zostaw na Reinhardzie tak jak masz parametry tez zostaw tak samo ustawione zmień burn value na 0,5 ( zmniejszaj lub powiększaj zależnie od tego co się będzie działo z miejscami w których powstają przepalenia), clamp output daj na 1 ustaw model gammy na color mapping and gamma Kamera na początek wyłącz w niej vignetting ( efekt ten uzyskasz ładniejszy w postprodukcji) co do samych ustawień kamery dla osoby początkującej wróć do ustawień fabrycznych czyli shuter speed 200 iso 100 i na początek schodź przy pomocy samego shuter speed w dół, można też np ustawić sobie niższy parametr f-number np na 5.6 i dopiero pozostałymi parametrami dostosować sobie kamerę światło jeśli zależy ci na cieniowaniu i świetle z hdri to tak jak pisałem wcześniej wstawiasz do sceny vraylight( Dome) wpinasz do niego vrayhdri i z podpięta pod nią hdri która ma ci dostarczać model światła jeśli użyta mapka ma miękkie cieniowanie i zależy ci na jej wzmocnieniu wtedy warto do sceny wstawić vraysun. Co do samego vray sun to w twojejscenie masz zmniejszona jego moc intensity multiplier i równocześnie zmniejszyłeś parametr size multiplier który odpowiada z model cieniowania właściwie schodzenie z parametrem poniżej jedności nie daje wielkiego skutku 1 to ostre wyraziste cienie jak w południe przy słonecznym dniu. Natomiast powiększanie powoduje zmiękczanie i rozmywanie cieni i powstawanie cieniowania zgodnego do zachmurzenia na dworze W ustawianiach zmień parametr w Light Cache interp sample z 5 na 10 przy piątce mocno maże render, natomiast jak ci zależy na szybkości w próbnych renderach to lepiej wyłączyć filtr AA teraz masz na Mitchel Natrevali. LC dać na 500-750 zamiast 1300 jak u ciebie. Wyłączyć w Irr map Ambient occlusion zresztą efekt znacznie lepszy osiągniesz jak wyrenderujesz sobie osobny pass i złożysz go w postpro Edytowane 8 Kwiecień 2015 przez skalpel3d
DavidGT Napisano 8 Kwiecień 2015 Autor Napisano 8 Kwiecień 2015 dzięki wielkie za podpowiedzi uwzględnię wszystko i jutro wrzucę poprawiony render
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się