Skocz do zawartości

Artefakty po użyciu cut, jak ich unikać?


Jedrush

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Podejrzewam, że ktoś już miał ten problem co ja, jednak nie wiedziałem nawet jak opisać o co mi chodzi w tytule, więc tym bardziej nie wiedziałem co napisać w szukajce i rezultaty poszukiwać były mizerne.

 

Problem polega na tym, że w model LP chciałem pozbyć się ngoonów. Żeby to zrobić użyłem trochę narzędzia cut (w zasadzie to knife, bo w blenderze to robiłem), ale w miejscu cięcia, mimo, że powierzchnia dalej jest płaska, powstają jakieś dziwaczne cieniowania. Nie pomaga export do innych programów. Najprościej będzie jak zaprezentuję na obrazkach:

17346488151_e9ea0df475.jpg

tu zaznaczyłem w jaki sposób wykonane były cięcia

 

17159065928_3c37809cd1_c.jpg

 

Moje pytanie jest następujące:

W jaki sposób robić takie elementy (tzn. w tym przypadku szczerby), żeby nie było takich cudów? Dodam, że model na drugim obrazku ma nałożoną normal map, ale wiele to nie pomaga.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Jedrush
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

ja bym zaproponował byś zachował poligony- ostry punkt szczerbu - krawędź zamień na poligon o minimalnej szerokości

jak również całą długość krawędzi ostrza zamień na poligon o małej szerokości.

Taka propozycja :P ale pewien nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności