Posted May 2, 20159 yr Witam, Podejrzewam, że ktoś już miał ten problem co ja, jednak nie wiedziałem nawet jak opisać o co mi chodzi w tytule, więc tym bardziej nie wiedziałem co napisać w szukajce i rezultaty poszukiwać były mizerne. Problem polega na tym, że w model LP chciałem pozbyć się ngoonów. Żeby to zrobić użyłem trochę narzędzia cut (w zasadzie to knife, bo w blenderze to robiłem), ale w miejscu cięcia, mimo, że powierzchnia dalej jest płaska, powstają jakieś dziwaczne cieniowania. Nie pomaga export do innych programów. Najprościej będzie jak zaprezentuję na obrazkach: tu zaznaczyłem w jaki sposób wykonane były cięcia Moje pytanie jest następujące: W jaki sposób robić takie elementy (tzn. w tym przypadku szczerby), żeby nie było takich cudów? Dodam, że model na drugim obrazku ma nałożoną normal map, ale wiele to nie pomaga. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Edited May 2, 20159 yr by Jedrush
May 3, 20159 yr W czym robisz. Problem chyba są poligrupy/hard i soft edge. Bardzo ladny model nawiasem mowiac tzn texturyki:).
May 4, 20159 yr ja bym zaproponował byś zachował poligony- ostry punkt szczerbu - krawędź zamień na poligon o minimalnej szerokości jak również całą długość krawędzi ostrza zamień na poligon o małej szerokości. Taka propozycja :P ale pewien nie jestem