Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Podejrzewam, że ktoś już miał ten problem co ja, jednak nie wiedziałem nawet jak opisać o co mi chodzi w tytule, więc tym bardziej nie wiedziałem co napisać w szukajce i rezultaty poszukiwać były mizerne.

 

Problem polega na tym, że w model LP chciałem pozbyć się ngoonów. Żeby to zrobić użyłem trochę narzędzia cut (w zasadzie to knife, bo w blenderze to robiłem), ale w miejscu cięcia, mimo, że powierzchnia dalej jest płaska, powstają jakieś dziwaczne cieniowania. Nie pomaga export do innych programów. Najprościej będzie jak zaprezentuję na obrazkach:

17346488151_e9ea0df475.jpg

tu zaznaczyłem w jaki sposób wykonane były cięcia

 

17159065928_3c37809cd1_c.jpg

 

Moje pytanie jest następujące:

W jaki sposób robić takie elementy (tzn. w tym przypadku szczerby), żeby nie było takich cudów? Dodam, że model na drugim obrazku ma nałożoną normal map, ale wiele to nie pomaga.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Jedrush
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym zaproponował byś zachował poligony- ostry punkt szczerbu - krawędź zamień na poligon o minimalnej szerokości

jak również całą długość krawędzi ostrza zamień na poligon o małej szerokości.

Taka propozycja :P ale pewien nie jestem




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności