Jedrush Napisano 2 Maj 2015 Napisano 2 Maj 2015 (edytowane) Witam, Podejrzewam, że ktoś już miał ten problem co ja, jednak nie wiedziałem nawet jak opisać o co mi chodzi w tytule, więc tym bardziej nie wiedziałem co napisać w szukajce i rezultaty poszukiwać były mizerne. Problem polega na tym, że w model LP chciałem pozbyć się ngoonów. Żeby to zrobić użyłem trochę narzędzia cut (w zasadzie to knife, bo w blenderze to robiłem), ale w miejscu cięcia, mimo, że powierzchnia dalej jest płaska, powstają jakieś dziwaczne cieniowania. Nie pomaga export do innych programów. Najprościej będzie jak zaprezentuję na obrazkach: tu zaznaczyłem w jaki sposób wykonane były cięcia Moje pytanie jest następujące: W jaki sposób robić takie elementy (tzn. w tym przypadku szczerby), żeby nie było takich cudów? Dodam, że model na drugim obrazku ma nałożoną normal map, ale wiele to nie pomaga. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Edytowane 2 Maj 2015 przez Jedrush
Sebazx6r Napisano 3 Maj 2015 Napisano 3 Maj 2015 W czym robisz. Problem chyba są poligrupy/hard i soft edge. Bardzo ladny model nawiasem mowiac tzn texturyki:).
satach Napisano 4 Maj 2015 Napisano 4 Maj 2015 ja bym zaproponował byś zachował poligony- ostry punkt szczerbu - krawędź zamień na poligon o minimalnej szerokości jak również całą długość krawędzi ostrza zamień na poligon o małej szerokości. Taka propozycja :P ale pewien nie jestem
Rekomendowane odpowiedzi