Jump to content
  • 0

3dmax 14 - spowolnione dzialanie i duze pliki


Question

dzien doby

 

chcialem zapytac czy mial moze ktos podobny przypadek przy pracy z maxem2014

od 2 dni plik roboczy duzej sceny spuchl mi o jakies 200mb niewiadomego pochodzenia i kompletnie spowolnil zapisy i otwieranie sceny

bywa ze potrafi sie to otwierac 40 minut...

( na calkiem szybkim sprzecie na ktorym od 2 lat adze sobie z wiekszymi zagadnieniami niz to aktualne)

 

po wyjeciu ze sceny jakiego elementu - np 300 fejsow - plik dalej wazy 160mb

po wyrzuceniu wszytkiego - mateialow, geometii - i zostawieniu jednego przypadkowego poligona - dalej 160mb z rozna koncowka groszy

po pozbyciu sie calej geometrii - ciagle 159mb...

 

nie pomaga:

- czyszczenie map, materialow, mapowania

- czyszczenie Note Trackow - zarowno wpisywanymi scryptami, ani odpalanymi z plikow ( co dzialalo we wczesniejszych wersjach maxa)

- wyjmowanie czesci geometrii i proba podczepienia pod nowy czysty plik...

- max na innym kompie albo nie otwiera sceny - zglasza blad - albo robi to tak samo dlugo....

 

bylbym wdzieczny za jakies pomysly

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Był podobny temat jakiś miesiąc temu, z tego co pamiętam chłopaki znaleźli rozwiązanie.

Niestety nie zapisałem sobie o co chodziło.

Znaleźli chyba jakiś skrypt czyszczący scenę.

Tak czy inaczej ciekaw jestem dlaczego tak się dzieje!

 

PS.

 

@t0m3k jak nadałeś kolor w sygnaturce? :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Spróbuj gc() w okienku skryptowym,

sprawdź czy są retimers (i skasuj),

sprawdź czy są Animation Layers (i skasuj),

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/cleaner to próbowałeś?

 

PS. jeśli to są Animation Layers lub Retimers, one się wirusowo roznoszą po wszystkich scenach które mają "styczność" z zakażoną sceną (X-ref, merge itd.), więc trzeba wtedy wyczyścić wszystkie sceny po kolei i dla pewności maxstart.max

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy