Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Pytanie jak w temacie, mam problem z zapisywaniem gotowego juz obrazu ze Zbrusha do Photoshopa, chciałbym zapisać do PNG z przezroczystością, ale nie mam pojecia jak sie to robi, zawsze jest tło, ponoć można robić to jakoś na masce i przy zapisuje chyba do PSD obiekt jest zamaskowany już bez tła, gdzieś o tym czytałem ale nadal nie wiem jak to zrobić. Druga sprawa to moment tuż przed renderingiem chciałem zmienić wielkość dokumentu przed renderem aby obiekt był w wysokiej rozdzielczości. Będę wdzięczny za pomoc :)

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zapisujesz konkretne passy ktore renderuje Ci Zbrush. Jeden z nich, który potrzebujesz to "mask" i sobie wrzucasz to w PSie.

 

Jeżeli chcesz zmienić rozmiar całego dokumentu na którym działasz w ostatniej chwili, to wystarczy wejśc w opcje Document i tam ustawić Witdh i Height dla całego dokumentu. Po takiej operacji musisz ponownie 'narysować' aktywnego toola na ekranie.

To jedno z 'dziwactw' Zbrusha, dokument ma takie wymiary renderu, jakie ustawisz w tym parametrze, mozesz potem cały canvas zbliżać i oddalać pod to co chcesz widzieć na ekranie, toole przestawiać, natomiast wymiary faktycznego renderu są brane z ustawień dokumentu.

Napisano

tomugeen dziekuje ci za pomoc :) Powiem jednak że nie bardzo rozumiem co rozumiesz przez termin passy, ja myślałem że po prostu maskuje się obiekt, normalnie tak jak tworzy się maskę na obiekcie. Możesz dokładniej wyjaśnić o co biega ?

Napisano

Renderując z Zbrusha program nie generuje jednej grafiki gotowej, tylko kilka potrzebnych (większość rendererów ma taka opcje, zwiększa Ci kontrole w trakcie kompozycji). Są to własnie render passy, jakby części składowe tego co widzisz wyrenderowane.

 

W menu render jest sekcja BPR RenderPass i tam po wykonaniu rendera, poza zwykłym shaded masz inne opcje, jak wyliczone osobno dokumenty dla depth (głębia), shadows, ambient occlusion, potrzebne tobie mask i inne.

Wystarczy kliknąć na dany obrazek, zeby go sobie zapisac.

http://docs.pixologic.com/reference-guide/render/bpr-renderpass/

 

Poszukaj sobie jakiegos tutoriala o renderowaniu z zbrusha [tona jest na youtube pewnie, łatwo załapać schemat składania tego w PS], mozna ciekawe efekty uzyskac. Po wrzuceniu do PSa wszystkich tych pliczków mozesz sobie stworzyć sam maske wokół obiektu, kontrolować AO, cienie, wyrenderować kilka świateł z innej strony, czy dodać efekt głębi dla częsci modelu oddalonych od focus point. Dopiero złożenie tego do kupy na overlayach/multiply daje pełną kontrolę nad finalnym efektem, czasem to niebo a ziemia.

Napisano

tomugeen, dziękuje bardzo, teraz naprawdę rozjaśniłeś mi sprawę z pewnością ogarnę teraz ten temat, muszę tylko faktycznie znaleśc dobrego tutka co do renderingu, bo przyznam że póki co zajmowałem sie zawsze po trochu tylko modelingiem, a myślisz że w Zbrushu można zajać się teksturowaniem oraz renderingiem w zadowalającym stopniu ? Chodzi mi o to czy można model w fazie końcowej dopieścić pod tym kątem, oczywiście z wyjątkiem pracy post produkcyjnej w PS. Czy może lepiej pracować w innym programie jesli chodzi o rendering oraz texturowanie. POZDRO !

Napisano

Pewnie znajdziesz tu zawodowców którzy dokładniej wszystko opiszą, ale jako skromny entuzjasta mogę przewidzieć odpowiedź: Zależy.

Zależy, co w zasadzie chcesz osiągnąć, ale tak ogólnie opcje masz trzy:

 

1] Render z zbrusha ze wszyskimi jego ograniczeniami i skladanie tego w PSie. Nie masz tak naprawde pełnej kontroli nad sceną, ale możesz stworzyć ilustracje czy zwyczajnie zaprezentować ładnie model. Bo o to w tym chodzi, prezentacje tego co potrafisz wyrzeźbić.

Do takiego zadania absolutnie wystarczy zetowy BPR, tak samo będziesz w stanie pomalować model pod render, jednak musisz pamiętać ze duża część efektu końcowego i odbiór modelu zależą od jakości pracy wykonanej przy kompozycji i PSowych sztuczek.

Plus jest taki, ze rzeźbisz, malujesz, oświetlasz pare razy i komponujesz sobie, nie interesują cię UVki, mapy itd.

Dobry przykład to Rafael Grasetti, po prawej na dole masz za 3 dolce tutorial compo - tyle można wyciągnąć z renderu BPR.

 

2] Połączenie dedykowanym mostkiem z KeyShotem. Plus jest taki, ze znów możesz surowy scupt plus kolorki z Zbrusha przenieść i rednerować. W Keyshocie dobierasz materiały, oświetlenie itd. Dostajesz poprawny render z fizyką, światłem, otoczeniem, poprawna kamerą bez dużego wysiłku. Sprawdzi się na pewno do konceptów hard surface - jakieś roboty, kosiarki i inne malaksery. Podobnie czysty model organiczny jako ładnie oświetlony clay render. Z tego co wiem, do skóry i detali sam z siebie nie daje rady i musiałbyś znów oszukiwać w PSie.

Niestety koszt takiej zabawki dość duży jak na ograniczenia - fajne jeżeli chcesz zaprezentować model lepiej niż z czystego Zbrusha

 

3] Pełną kontrolę nad renderem, materiałami i sceną uzyskasz jednak dopiero w dedykowanym sofcie do 3D. Tu kwestia dowolna, jakiego programu i renderera użyjesz, nie wiem, z czym wcześniej miałeś do czynienia.

Proces wyjścia z Zbrusha jest jednak bardziej czasochłonny, musisz zająć się retopologią (stworzyć model z akceptowalną gęstością geometrii), pociąć to na wymagane UV, następnie przenieść detale i kolory w postaci map (normal, displacement, ao, specular, kolorki itd.). Dopiero zaimportowanie takiego modelu, stworzenie materiałów i odpowiednich map pozwoli Ci uzyskać finalny render. Będziesz jednak miał możliwość bardzo głębokiej ingerencji w końcowy efekt.

Tak naprawdę zabawa z twoim modelem po opuszczenia Zbrusha w tym wypadku dopiero się zaczyna.

 

Oczywiście jeżeli twoja praca ma być czymś więcej niż ilustracją czy prezentacją modelu, gdy ma być uzyta gdziekolwiek dalej, potrzebna będzie dostosowana do potrzeb topologia i odpowiednie mapy. Jeżeli model miałby wylądować w jakimś silniku real time, być fragmentem większej sceny czy postacią do animacji - pozostaje i tak tylko opcja trzecia.

Napisano

Ja powiem tak. Moża teksturować i renderować w zbrushu robiąc całkiem ładne ilustracje, to fakt. Problem jest taki że to co zrobisz nie wyjdzie poza zbrusha i nie da się w nim zrobić realistycznych renderów więc przydatność tego jest super ograniczona. Dokładniej- wyłącznie do statycznych ilustracji komponowanych potem w shopie. Jeśli zamierzasz się zajmować grafiką profesjonalnie to musisz się nauczyć wszystkiego tego co Tomugeen opisuje w trzecim punkcie.

Napisano (edytowane)

Panowie dzięki za odpowiedz ! tomugeen, twoja wyczerpująca odpowiedz bardzo mnie usatysfakcjonowała. Przedstawiłeś mi parę wariantów i dzięki temu spróbuje wybrać sobie optymalne rozwiązanie dla mnie. W pytaniu nie uwzględniłem tego co chce osiągnąć i jakie są moje cele na chwile obecną jeśli chodzi o pracę w Zbrushu. Zatem wykonuje od jakiegoś czasu ilustrację głównie w Photoshopie. Tutaj podaje przykład https://www.behance.net/gallery/21577335/Selfes-Deep-Center chciałem wzbogacić warsztat, wykonując ilustracje w PS i zwiększenie swojego warsztatu o jakieś środowisko 3d w ktróym można swobodnie rzezbić. Nie mam w zasadzie żadnego doświadczenia jeśli chodzi o render i teksturowanie, dlatego przyznam szczerze że czeka mnie jeszcze ogrom wiedzy do przyswojenia choć nie stawiam sobie za cel szczególnie skupiać się na tym aspekcie bo w gruncie rzeczy trzeba mieć na to ogrom czasu. Nie mam aspiracji robić profesjonalnie grafikę 3d a tylko wzbogacać swoje różne wypociny grafiki 2d o środowisko 3d, z drugiej jednak strony, mam chrapkę na to żeby do tematu podchodzić dokladnie od A do Z. bo fajnie byłoby przyswoić taką wiedzę przynajmniej na poziomie zadowalającym. Właśnie chodziło mi głównie o to żeby po zakończeniu etapu sculptingu mieć większą swobodę i ingerencję w model już przy samej postprodukcji. Skupie się chyba jednak na razie póki co na tym co oferuje mi Zbrush, na chwilę obecną mojejgo zasobu wiedzy wszystkie te poszczególne zabiegi, które wymieniłeś w punkcie 3 sa dla mnie czarną magią, obawiam się że trzeba poświecic duzo czasu aby nauczyć się odpowiednio wypuszczać model ze zbrusha pod osobny soft z zachowaniem wszystkich niezbędnych zabiegów które wymieniłeś. Ogólnie mam cały czas jeszcze taki dylemat jak uczyć się grafiki 3d i przyswajać swoją wiedzę w taki sposób żeby unikać zbędnego trwonienia czasu a wyłuskać tylko to co dla mnie najistotniejsze :)

Edytowane przez RickDeckard

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności