Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

zaczyna mnie dość mocno denerwować czas renderu.

Prace z displacementem lecą po 8 godzin, co dość mocno utrudnia pracę.

Aktualnie renderuje na procesorze Intel Core i7 5820k.

Zastanawiam się nad zmianą, ale nie wiem czy przerzucić się na jakiegoś 16 rdzeniowego xeona w słusznej cenie ponad 20tyś. czy może lepiej zacząć robić na karcie graficznej i zakupić powiedzmy 3 titany gtx co wyjdzie do 15tysi...

co jest bardziej opłacalne cena/wydajność? Co polecacie?

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam.

W jakim programie ( silnik) renderujesz?

nie wszystko da sie w tym momencie wyrenderować z wykorzystaniem gpu.

 

a tak w ogóle to może dałoby się te 16 core Xeony taniej... i to sporo :) , a kto wie może i na dwa by starczyło :cool:

ale to już zapraszam na priv

Napisano
  • Autor

oho ;)

v-ray 3.00.07

Jeżeli nie da się wszystkiego zrobić na GPU to od razu odpada :)

Głównie rozchodzi mi się o to, że komputer do pracy jest równocześnie moim prywatnym i średnio widzi mi się opcja wymiany bebechów.

Konfig:

Intel Core I7 5820k

MSI X99S

Goodram 16Gb DDR4 2133mHz 16CL

Asus GTX 960 1GB GDDR5

I jakieś tam dyski SSD pod system i MAXa.

Moje rozważania są jak na razie orientacyjne bo od reki nie wyłożę tyle kasy :P ale trzeba znaleźć jakiś target. Może ewentualnie jakaś faremka do postawienia obok na xeonach i oddawanie jej renderu?

Załóżmy, że dwa XEONy 16 rdzeniowe będą miały 64 wątki, jaka jest wydajność takiego zestawu? Bo pewnie spada tak jak przy SLI czy Crossfire :) a najchętniej jakbyś był w stanie wywróżyć z fusów ile na jakiejś małej famie powiedzmy do 20tyś. spadłby czas renderu z moich aktualnych 8h... ;)

Napisano

jeżeli możesz to wrzuć tę scenkę na jakąs chmurę i podeślij linka na mateusz @gpucomputer.pl . ew inną ( mniejszą ) która też zepsuła ci nerwy :)

zobaczymy jak pójdzie na 2x 16 core.

aha i pisz prosze na priv ( adres pozwyżej)

bebeszki masz w sumie nie najgorsze ale... 5820 masz oc?

Napisano

Dziuba na vrayu jak narazie niema w ogóle renderingu na gpu z wyjątkiem activ shade który służy do podglądu a nie finalnego renderu dwa nie jest w pełni kompatybilny z rożnymi pluginami :) kolejna sprawa jak się przesiądziesz na np octane render czyli pełen gpu pamiętaj ze masz ograniczenie tego co możesz wyrenderować w postaci wielkości pamięci karty graficznej ( nie sumuje się pamięci z kilku kart ) jeśli robisz sceny ramożerne to zapomnij na razie o gpu , jeśli natomiast chcesz skorzystać z wsparcia gpu należy przesiąść się np na thea lub indigo render oba są hybrydami wykorzystującymi do renderingu cpu+gpu. Dwa wrzuć parametry takiej sceny co ci się renderuje tyle czasu może źle optymalizujesz ustanawienia tak samego renderu jak displacemntu :) bo kompa masz przyzwoitego

Napisano
  • Autor

Ciężko będzie wrzucić parametry wszystkich materiałów^^

Może opiszę w skrócie:

max subdivs: 18

light catche: 4000

wielkość kubełka renderującego: 48

cutoff: 0,001

global subdivs: x4

AA:Mitchell-Netravali bez zmiany ustawień

odznaczam filter maps, zaznaczam use for glossy rays, wielkość 1280x780px, v-ray tex + v-ray extradepth.

Displacement wrzucam w dywany i cegły czy jakieś falowane kafle, zwykły materiał + nałożony displacement-2D, 1,0cm, jako mapa czarno biała tekstura wyjściowa podkręcona poprzez curves w PSie.

Nic specjalnego ale i nie potrzebuję mega realnych wizualizacji, jest to raczej pomoc potrzebna "na wczoraj"

 

edit://

zaznaczam jeszcze time independent oraz sub-pixel mapping :)

Napisano

Wiesz co napisałeś to w tak chaotyczny sposób ze trudno się rozeznać co i jak zrób zrzuty ekranu ustawień vray i vraydisplacenmentmod bo czuje ze coś źle ustawiasz przy takiej małej rozdziałce i twoim procku to render powinien iść jak burza. Na dzień dobry masz LC sporo za wysoki przy tej rozdzielczości spokojnie max co ma sens to jest 1200-1500

Napisano

wiesz ze jak w materiale masz subdivs 30 a global subd multiplier na 4 to subdivs materialu wynosi 120..?

to samo z reszta subdivs, wszystko x4

 

taki render powinien isc ok 20min, jeśli nie mniej, bez zadnej farmy tylko na normalnym w miare nowoczesnym kompie

 

podbijanie ustawien nie spowoduje ze render będzie wygladal lepiej niż scena jest w rzeczywistości zrobiona, oswietlona i oshaderowana

Edytowane przez polxx

Napisano

Nie podbijaj globalnych tylko jeśli już ci zależy na wyższej jakości shaderów to podbij w konkretnych suby reflection / refraction zależnie od tego co to za materiał. W Global DMC noise treshold na 0,005 ten co masz może każdą maszynę zabić zapewne dałeś taki bo ci scena się mazała a przyczyna akurat leżała gdzie indziej LIght Cache Interp. samples z 5 zmień na 10. Wyłączyłbym filtr aa, dwa zmienił wielkość koszyka na mniejszy np 16-32 zaznacz opcje Use Embree i Reverse sequence

Napisano
  • Autor

@polxx: tak, wiem, że globalne podbijają wszystko razy cztery. Niestety przy x1 jest kasza.

 

Wypróbuję poprawki dane przez skalpela i zobaczymy jak to będzie wyglądać

Napisano

Ma 18 sub aliasingu wiec zeby cokolwiek dodalo sampli do swiatel czy tez materialow sampli to musi i tak mocno krecic, bo aliasing dzieli sample maetiralow. Chyba ze ma v raya 3.0 i wlaczy by nie dzielilo.

 

Jest kasza bo masz sampli 18 w aliasingu i tak jak pisalem te 30 dzielone jest przez 18 chyba do kwadratu musialbyum sprawdzic. Wez wyrenderuj pasy sampler i refl i light i sprawdz gdzie masz nois i podbijaj recznie, a ten aliasing zmniejsz na poczatek. Jestem pewnym ze to mozna w 20min wyrendzic. Mimo ze masz displacement.

Napisano
  • Autor

Z poprawkami podanymi przez skalpela....47minut...

chyba właśnie przeżywam niejakie załamanie nerwowe spowodowane tą rozbieżnością :)

Mógłbym spytać co daje opcja use embree oraz reverse sequence?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności