Napisano 24 Czerwiec 20159 l Witajcie, zaczyna mnie dość mocno denerwować czas renderu. Prace z displacementem lecą po 8 godzin, co dość mocno utrudnia pracę. Aktualnie renderuje na procesorze Intel Core i7 5820k. Zastanawiam się nad zmianą, ale nie wiem czy przerzucić się na jakiegoś 16 rdzeniowego xeona w słusznej cenie ponad 20tyś. czy może lepiej zacząć robić na karcie graficznej i zakupić powiedzmy 3 titany gtx co wyjdzie do 15tysi... co jest bardziej opłacalne cena/wydajność? Co polecacie?
Napisano 24 Czerwiec 20159 l Witam. W jakim programie ( silnik) renderujesz? nie wszystko da sie w tym momencie wyrenderować z wykorzystaniem gpu. a tak w ogóle to może dałoby się te 16 core Xeony taniej... i to sporo :) , a kto wie może i na dwa by starczyło :cool: ale to już zapraszam na priv
Napisano 24 Czerwiec 20159 l Autor oho ;) v-ray 3.00.07 Jeżeli nie da się wszystkiego zrobić na GPU to od razu odpada :) Głównie rozchodzi mi się o to, że komputer do pracy jest równocześnie moim prywatnym i średnio widzi mi się opcja wymiany bebechów. Konfig: Intel Core I7 5820k MSI X99S Goodram 16Gb DDR4 2133mHz 16CL Asus GTX 960 1GB GDDR5 I jakieś tam dyski SSD pod system i MAXa. Moje rozważania są jak na razie orientacyjne bo od reki nie wyłożę tyle kasy :P ale trzeba znaleźć jakiś target. Może ewentualnie jakaś faremka do postawienia obok na xeonach i oddawanie jej renderu? Załóżmy, że dwa XEONy 16 rdzeniowe będą miały 64 wątki, jaka jest wydajność takiego zestawu? Bo pewnie spada tak jak przy SLI czy Crossfire :) a najchętniej jakbyś był w stanie wywróżyć z fusów ile na jakiejś małej famie powiedzmy do 20tyś. spadłby czas renderu z moich aktualnych 8h... ;)
Napisano 24 Czerwiec 20159 l jeżeli możesz to wrzuć tę scenkę na jakąs chmurę i podeślij linka na mateusz @gpucomputer.pl . ew inną ( mniejszą ) która też zepsuła ci nerwy :) zobaczymy jak pójdzie na 2x 16 core. aha i pisz prosze na priv ( adres pozwyżej) bebeszki masz w sumie nie najgorsze ale... 5820 masz oc?
Napisano 25 Czerwiec 20159 l Dziuba na vrayu jak narazie niema w ogóle renderingu na gpu z wyjątkiem activ shade który służy do podglądu a nie finalnego renderu dwa nie jest w pełni kompatybilny z rożnymi pluginami :) kolejna sprawa jak się przesiądziesz na np octane render czyli pełen gpu pamiętaj ze masz ograniczenie tego co możesz wyrenderować w postaci wielkości pamięci karty graficznej ( nie sumuje się pamięci z kilku kart ) jeśli robisz sceny ramożerne to zapomnij na razie o gpu , jeśli natomiast chcesz skorzystać z wsparcia gpu należy przesiąść się np na thea lub indigo render oba są hybrydami wykorzystującymi do renderingu cpu+gpu. Dwa wrzuć parametry takiej sceny co ci się renderuje tyle czasu może źle optymalizujesz ustanawienia tak samego renderu jak displacemntu :) bo kompa masz przyzwoitego
Napisano 25 Czerwiec 20159 l Autor Ciężko będzie wrzucić parametry wszystkich materiałów^^ Może opiszę w skrócie: max subdivs: 18 light catche: 4000 wielkość kubełka renderującego: 48 cutoff: 0,001 global subdivs: x4 AA:Mitchell-Netravali bez zmiany ustawień odznaczam filter maps, zaznaczam use for glossy rays, wielkość 1280x780px, v-ray tex + v-ray extradepth. Displacement wrzucam w dywany i cegły czy jakieś falowane kafle, zwykły materiał + nałożony displacement-2D, 1,0cm, jako mapa czarno biała tekstura wyjściowa podkręcona poprzez curves w PSie. Nic specjalnego ale i nie potrzebuję mega realnych wizualizacji, jest to raczej pomoc potrzebna "na wczoraj" edit:// zaznaczam jeszcze time independent oraz sub-pixel mapping :)
Napisano 26 Czerwiec 20159 l Wiesz co napisałeś to w tak chaotyczny sposób ze trudno się rozeznać co i jak zrób zrzuty ekranu ustawień vray i vraydisplacenmentmod bo czuje ze coś źle ustawiasz przy takiej małej rozdziałce i twoim procku to render powinien iść jak burza. Na dzień dobry masz LC sporo za wysoki przy tej rozdzielczości spokojnie max co ma sens to jest 1200-1500
Napisano 27 Czerwiec 20159 l wiesz ze jak w materiale masz subdivs 30 a global subd multiplier na 4 to subdivs materialu wynosi 120..? to samo z reszta subdivs, wszystko x4 taki render powinien isc ok 20min, jeśli nie mniej, bez zadnej farmy tylko na normalnym w miare nowoczesnym kompie podbijanie ustawien nie spowoduje ze render będzie wygladal lepiej niż scena jest w rzeczywistości zrobiona, oswietlona i oshaderowana Edytowane 27 Czerwiec 20159 l przez polxx
Napisano 27 Czerwiec 20159 l Nie podbijaj globalnych tylko jeśli już ci zależy na wyższej jakości shaderów to podbij w konkretnych suby reflection / refraction zależnie od tego co to za materiał. W Global DMC noise treshold na 0,005 ten co masz może każdą maszynę zabić zapewne dałeś taki bo ci scena się mazała a przyczyna akurat leżała gdzie indziej LIght Cache Interp. samples z 5 zmień na 10. Wyłączyłbym filtr aa, dwa zmienił wielkość koszyka na mniejszy np 16-32 zaznacz opcje Use Embree i Reverse sequence
Napisano 27 Czerwiec 20159 l Autor @polxx: tak, wiem, że globalne podbijają wszystko razy cztery. Niestety przy x1 jest kasza. Wypróbuję poprawki dane przez skalpela i zobaczymy jak to będzie wyglądać
Napisano 27 Czerwiec 20159 l Ma 18 sub aliasingu wiec zeby cokolwiek dodalo sampli do swiatel czy tez materialow sampli to musi i tak mocno krecic, bo aliasing dzieli sample maetiralow. Chyba ze ma v raya 3.0 i wlaczy by nie dzielilo. Jest kasza bo masz sampli 18 w aliasingu i tak jak pisalem te 30 dzielone jest przez 18 chyba do kwadratu musialbyum sprawdzic. Wez wyrenderuj pasy sampler i refl i light i sprawdz gdzie masz nois i podbijaj recznie, a ten aliasing zmniejsz na poczatek. Jestem pewnym ze to mozna w 20min wyrendzic. Mimo ze masz displacement.
Napisano 28 Czerwiec 20159 l Autor Z poprawkami podanymi przez skalpela....47minut... chyba właśnie przeżywam niejakie załamanie nerwowe spowodowane tą rozbieżnością :) Mógłbym spytać co daje opcja use embree oraz reverse sequence?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto