Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam :)

 

wzielem sie za to o czym marzylem od zawsze :)

 

>>FORD GT90

 

ale juz mam problem wynikajacy z niedoswiadczenia wiec zwracam sie z prosba o pomoc mianowicie o siatke. chce zeby ten model byl naprawde dobry wiec nie obejdzie sie bez waszej pomocy... :)

 

oto screen:

  • Odpowiedzi 30
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

chodzi o to zebyscie mi powiedzieli jak powinna wygladac siatka w miejscu swiatla.

 

yo!

Napisano

masz:

-5 pieciakatow

-1 trojkat

daj ms to zobaczysz...

usun to co napisalem i zrob z tego czterokaty

Napisano

pięciokąt to jeszce nie grzech, ale trójkąt owszem ;]

pokaż jakieś referki tego samochodu, bo skąd mamy wiedzieć, jak ma wyglądać siatka w tym miejscu, skoro nie wiemy jak wygląda....

Napisano

Niektórzy mawiają, że trójkąty to zła rzecz.. z doświadczenia wiem, że to już manieryzm.. staraj się natomiast unikać 5cio kątów - chyba, że wiesz co robisz... Zagęść siatkę wokół reflektora, jeśli masz gdzieś 3kąty, a wygląda to ok to nie usuwaj ich na siłę - przy stillach nie trzeba dążyć do czworokątów, bo nie deformujesz później siatki, więc jeśli coś teraz wygląda dobrze, to będzie wyglądało dobrze... chyba, ze chcesz zrigować model i zrobić falującą karoserię ;)

Napisano

jak wyzej. chcialem tez dodac ze moze zrob najlpierw bryle autka zarysy ksztaly a potem wycinaj mijesca na swiatla i inne. zageszczaj siatke w tych miejscach gdzie beidzesz chcial cos dodac.

Napisano

Tomek Januszkiewicz: heh a ja znalazlem tam tylko 5cio kat, a jest nawet 6-cio :D

Napisano

dzięki kome, nie trafiłbym tam bez ciebie, wiele problemów egzystencjalnych się rozwiązało po tym jak zobaczyłem tą stronę :P

Napisano

Nie zauważyłem poprzednio samotnego vertexa - pozno bylo, a ja ostatnio malo sypiam :) Oczywiscie powinienes tam podzielic tego poligona...

Napisano

ja bym sie trzymal czworokatow, trudnoe to nie jest i bledow przynajmniej mniej bedzie

Napisano

to auto ponoc nie przekracza 90km/h :D typowo plakatowe stworzenie, wyglada dobrze na obrazkach i niby dane techniczne robia wrazenie :} niby

Napisano
  • Autor

dobra chlopaki luz :)

salvator hmm przepraszam ze podalem adres gugla.. napisales ze nie wiesz skad wziasc referki, staralem sie byc uprzejmy...

 

yo

Napisano

kome - czytaj uważnie, powinno się zamieszcać jakieś referki w wątku żeby pokazać ludziom jak ma to wyglądać, nie każdemu chce się wchodzić na gugle i szukać twojego autka, żeby napisać czy jest podobny :/

Napisano

daj jedna referencje, pokaz progress bo jak narazie chat tu sie robi i daj meshsmooth, chyba ze model juz sie znudzil

Napisano
  • Autor

cholera.. po focusie myslalem ze mam jaka taka wiedze o modelowaniu, chamferze i meshsmoothie a teraz wychodzi ze g**** wiem :/

 

narazie nie mam jak sie za to porzadnie wziasc bo jest szkola, na weekend moze zaczne od nowa, moze sproboje splajnami..?

 

jak chcecie usuncie tan watek, nie ma w nim nic ciekawego :D

 

yo!

 

frendship rulezzz :)

Napisano

ehh.. nie wiem czy jest sens przesiadać się na splajny. Zdania o nich są podzielone, ale jeśli już modelujesz tradycyjnie, to nie widzę sensu zmieniania przyzwyczajeń,

ten samochód jest ładny i z tego co widzę bardzo łatwo dla niego stworzyć ładną siatkę.

zmierz się z nim, szczególnie, że już w pewnym stopniu się zaznajomiłeś z jego kształtem.

pozdro

Napisano
  • Autor

masz racje w 100% :)

 

wiesz, zeby stworzyc ladna siatke w formie globalnej, czyli np duze zaokraglone powierzne - nie mam problemu. ale poblem sie zaczyna w miejscu szczegolow, nie wiem naprzyklad jak zrobic cos co zaznacze na zdjeciu. niby siatke ukladam dobrze, ale po meshsmooth'ie sie krzaczy...

 

wiec jak sie za niego wezme pelna para, bardzo bede prosil o pomoc typowo techniczna.

 

aha i niedlogo bede mial rzut z gory jak porobie fotki cyfrowka, bo dorwalem model Maisto w sklali 1:18, ktory napewno mi pomoze ukonczyc to piekne auto.

 

AcidBoyXL - zapewniam cie ze przekracza 90km/h :) mam filmiki itp ktore na to wskazuja a pozatym silnik i dane techniczne rowniez przewazaja skale na czesc duzych predkosci osiaganych przez ten jedyny egzemplarz na swiecie :)

 

do napisania :D

Napisano

Nie lam sie, kazdy popelnia na poczatku bledy po to zeby sie na nich uczyc(alez to pieknie napisalem). Ta siateczka nie jest zla, tylko pamietaj zeby nie zostawiac nigdzie nie konczacych sie linii, lub robic to barzdo rzadko.

W miejscu zaznaczonym 1 lepiej zeby te trz linie zbiegaly sie do jednego vertexa.

Napisano

KOME: co by ci tu doradzic, moze przerob kilka tutoriali samochodow, i naucz sie MS i chamfer bo to podstawa przy samochodach, a jesli chcesz dalej ciagnac ten model to experymentuj z opisanymi funkcjami, stworz osobna scene i sporuboj zrobic taki wlot na plane, bo kasowanie watkow niejest tu mile widziane

Napisano

ogladalem kiedys w top gear ze niby na jakies tam lecie moze 100lecie marki ford ujawnil cala prawde o tym monstrum, ponoc w srodku nie idzie wysiedziec jest tak glosno, cieplo i pelno spalin :) nie dam sobie uciac glowy za to ale tak chyba mowile, samochod tylko na papierze tak pamietam.. byc moze sie myle

Napisano

Ja bym proponowal mniej wiecej w ten sposob. Czerwona linia jest podwojan - chamferem, ale dopiero po wymodelowaniu reszty.

Napisano

tomku--> ja sie nie znam ale mozna to jeszcze troche odchudzic:D

ja bym robil tak:

1- pewniejszy ze wyjdzie taki efekt jak na zdjęciu

2- trzeba troche pokombinowac z chamferem i z ustawieniem ale tez da sie zrobic ladnie

Napisano

Oczywiscie, ze mozna i tak, to zalezy tylko od precyzji na jakiej mu zalezy, mi przewaznie zalezy na wiekszej.

Napisano

Jeju, przeciez siatke mozne tam polozyc na tysiące sposobow... Wazne jest ktore z nich będą pasowaly do innych elementow auta... Nie mozna rozpatrywac modelowania wlotu powietrza bez patrzenia na nadkole/światla/inne wloty/wytłoczenia i całą reszta... Na tym w duzym uproszczeniu (IMO ofkorz ;>) polega cała filozofia jesli chodzi o modelowanie (nie tylko autek)...

Napisano

kozioo--> spoko spoko wiadomo ze mozna na tysiac sposobow:):)

ale jak zaczyna prace od wlotu to juz moze robic "pod" wylot tyle ze i tak pozniej bedzie musial zmieniac siatke i to kilka razy upraszczas itp.:):) (najlepiej najpierw robic zarysy (ksztalt) a pozniej dodac wyloty swiatla itp. rowki (bez grubosci:) same szparki) pozniej sprawdzac czy nie ma bugow i robic grubosc itp. przynajmniej ja tak robie)

ps. kiedy update?? troche tu pusto

Napisano

No można i tak, ale wracanie do jednego miejsca 5 razy, przez to ze na poczatku nie wzielo sie czegos pod uwage, to strata czasu. A czas jest cenny ;> Ale jesli komus tak jest wygodniej to ja nie mam nic przeciwko. Kazdy sposob jest dobry (ale niektore lepsze ;>)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności