karko Napisano 20 Lipiec 2015 Napisano 20 Lipiec 2015 Witam , stworzyłem sobie wizualizację o taką http://zapodaj.net/c2474a7f3659e.png.html używam ustawienia z tutoriala i jakoś efekty są lewe , coprawda używam materiałów z vraymaterials.de wydaje mi się że są ona ok, wybieram bardzo proste shadery czy tak "czyste rendery" mogą wyglądać przed wrzuceniem ich do photoshopa? pytam o błędy jakie tutaj widziecie i co tutaj można poprawić w ustawieniach vraya , dziękuję
Maciek Jutrzenka Napisano 20 Lipiec 2015 Napisano 20 Lipiec 2015 myśle że to jest wystarczającą odp :D
karko Napisano 20 Lipiec 2015 Autor Napisano 20 Lipiec 2015 gg,wp ; ) - dzięki, co myslisz o tych moim wypocinach ? , czemu przy padającym świetle są takie braki ?? taki poszarpane krawędzie - dziękuję
Ania Napisano 21 Lipiec 2015 Napisano 21 Lipiec 2015 (edytowane) Te poszarpane krawędzie (rozumiem że chodzi o ten jakby szum między światłem a cieniem?) to pewnie za mały sampling w lampie. Obrazek będzie wyglądał ciekawiej z podbarwionymi światłami (jak na przykładzie Maćka), ale czy to wykonasz prosto w Vrayu czy w PS to już sprawa osobistych preferencji, najlepiej kombinacja obu. Trochę nie wiem co to za pomieszczenie, ani to łazienka ani pokój mieszkalny, czy może tylko ćwiczenie i meble wrzucone jakie były pod ręką? Za bardzo nie wiadomo co chciałeś pokazać. Może konkretniejsze podejście, typu "chciałbym pokazać przytulny pokój mieszkalny" albo "chciałbym pokazać chłodno luksusową łazienkę" pomogłoby w dopracowaniu takiego rendera jeśli chodzi o barwy i klimat, ułatwiłoby decyzje na temat kolorów i urządzenia pomieszczenia. Edytowane 21 Lipiec 2015 przez Ania
karko Napisano 21 Lipiec 2015 Autor Napisano 21 Lipiec 2015 @up - dziękuję za odpowiedź , tak co było pod ręka ; ) , tutaj nie chodzi o jakie mieszkanie i jak udekorowane tym się zajmę później ; ) itp. tylko chodzi mi o jakość renderu , nie jest to wogole ostre mdłe, żadnych ostrych krawędzi - co do poprawy jakości , czy to shadery są złe ? na nich mam się skupić , bo w tym ustawieniu napewno "wam by to wyszło ładniej", czy tylko ja mam takie wrażenie ?:D jeżeli chodzi o lampe to na niech nie ma światło - to vray sun i vray light jako "sky portal"
karko Napisano 21 Lipiec 2015 Autor Napisano 21 Lipiec 2015 no właśnie , zmieniłem z 8 na 32 i miałem takie duże kropki wszędzie ;/
skalpel3d Napisano 21 Lipiec 2015 Napisano 21 Lipiec 2015 po pierwsze to masz bardzo niskie ustawienia, po drugie jak zwiększasz subdivids w świetle cienie robią się znacznie lepsze obrazek poniżej, materiały masz na bardzo niskim poziomie, brakuje im np map nierówności, lekkiego dirta, jeśli to jest telewizor to coś z hulkiem to powinien emitować światło :) Materiał zasłony przydałoby się aby był odrobinę przezroczysty daj jakąś teksturę( slot opacity) Tak ogólnie pokaz wszystkie ustawiania renderera, światła, kamery bo szczerze to nikomu się nie będzie chciało oglądać tutorial aby zobaczyć jak co masz ustawione :)
karko Napisano 22 Lipiec 2015 Autor Napisano 22 Lipiec 2015 @offtop wybaczcie offtop ale pomożecie to naprawić? nie wiem chyba cos w ustawieniach namieszałem i wychodzi takie coś ; / Render http://zapodaj.net/d0960b05e5a3c.jpg.html Ustawienia Vray http://zapodaj.net/97e2fa26e8e47.jpg.html http://zapodaj.net/5071cd1ed5b4b.jpg.html http://zapodaj.net/e2842b6ca6b54.jpg.html @up dzięki za odpowiedź , jak robię shadows subdivs to wychodzą takie właśnie kropki , mimo to nie wiem czemu tak się nagle stało ,że to tak wychodzi ...
Ania Napisano 22 Lipiec 2015 Napisano 22 Lipiec 2015 Show Samples w irradiance map. To z sunem chyba nie ma nic do czynienia. Polecam lekturę, skoro już mieszasz w ustawieniach to warto wiedzieć co się miesza: http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/Irradiance+Map#
skalpel3d Napisano 22 Lipiec 2015 Napisano 22 Lipiec 2015 Ania ma całkowita racje jak zaczynasz mieszać w w parametrach to dobrze wiedzieć co i jak help od vraya ma bardzo dużo informacji szczególnie ze są example Warto si także zapoznać z http://www.francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng zerknij takze do lekcji Granta Warwicka już w pierwszej lekcji która była za darmo zobaczysz co się z czym je i jak optymalizować ustawiania . Show sample niema nic do szumu jest to możliwość podejrzenia rozkładu samplowania ;) Co do twoich ustawień możesz obniżyć parametr w vray DMC sampler noise treshold na 0,005 czasami schodzi się aż do 0,001 ale to zabija czasy renderowania, kolejna sprawa zamiast podbijać globalnie subdividy we wszystkim jak leci znacznie lepiej je odpowiednio ustawić sobie do zapotrzebowania w konkretnych shaderach i w świetle niż we wszystkim jak leci :) Co do color mappingu to wygodnym typem jest reinhard daje dobre panowanie nad przepaleniami parametr Burn Value ogólnie jest to typ który znajduje się pomiędzy Linearem a exporentialem współczynnik burn value=1 to linear, =0 to exporential. Exporential np dobry jest do ujęć nocnych albo w sytuacjach kiedy reinhard nie daje sobie rady z przepaleniami
karko Napisano 22 Lipiec 2015 Autor Napisano 22 Lipiec 2015 dzięki wam bardzo , juz się za to biore ( za te darmowe , bo niestety ich nie zakupie ) , rozumiem , że jeżeli zmiejsze tą wartośc w DMC sampler to render będzie ostrzejszy? ( krawędzie ) czy tak ?
skalpel3d Napisano 22 Lipiec 2015 Napisano 22 Lipiec 2015 Mniej szumów, za ostrości krawędzi odpowiadają filtry AA najmocniej ostrzące to catmul( zerowa kontrola nad jego zachowaniem, może być kłopotliwy dla osoby początkującej bo wyłażą przy nim artefakty jeśli źle dobierzesz parametry oświetlenia) Mitchel -Natrevali masz nad nim już kontrole ale też ma tendencje do tworzenia artefaktów oba spowalniaj czas renderowania. Area jest bardzo popularna w używaniu do wnętrz szybki filtr aa, przy dużej ilości powierzchni metalicznych warto zastosować vraylanczosfilter. Możesz równie dobrze wyłączyć filtry aa niekoniecznie są one potrzebne. Poniżej masz przykłady jak się zachowują filtr Area i Mitchel
karko Napisano 22 Lipiec 2015 Autor Napisano 22 Lipiec 2015 (edytowane) Dzięki bardzo , właśnie teraz spróbuje z tymi szumami i potestuje te AA , no bo jak tak patrze na tę moją pierwszą wizualizację ( 1 post ) to tam nie ma właśnie ostrych krawędzi wszystko jest jakby rozmyte ; ( pytanie o subdivs materiału a nie ogólnie tak wspominałeś ( ilość subdivs na materiale = lepsza jakość samego materiału ? ) Jeszcze pytanie , czy można wiedzieć skąd macie materiały ? tworzycie biblioteke ze swoich własnych czy pobieracie? lub kupujecie gotowe biblioteki ( bo chciałbym puścic render z wymagającymi materiałami ( testuje nowo kupiony komputer ) Edytowane 22 Lipiec 2015 przez karko
skalpel3d Napisano 22 Lipiec 2015 Napisano 22 Lipiec 2015 subdivids w materiałach ma wpływ na to czy będziesz miał szumy w reflection/refraction oczywiście nie należy przeginać z parametrami bo jak dodasz do tego np mocno rozmazane odbicia takie pół maty na dużej powierzchni to będziesz mógł pojechać na tydzień wakacji :) Co do samych materiałów w moim przypadku robię sobie sam i mam ich biblioteki Jak chcesz kompa przetestować to zasuń mu scenę z displacenmentem, vrayfurem, z mocno rozmytymi odbiciami i firanka na oknie z opacity zaraz zobaczysz jak sobie radzi
karko Napisano 22 Lipiec 2015 Autor Napisano 22 Lipiec 2015 ok spróbuje tak podziałać , z poprzedniego posta tak wnioskuje ze ten Michell 10 10 to chyba to czego szukam , sprobuje, pozmieniam też ustawienia i materiały i wrzuce tutaj wynik ; )
karko Napisano 24 Lipiec 2015 Autor Napisano 24 Lipiec 2015 Wydaje mi się ,że jest lepiej ( lampa będzie inna , chromowana ( jak zrobić aby przed zdjęciami była szyba? , aby się tak fajnie w niej cokolwiek odbijało np. okno ? ( brakuje mi tego strasznie) jakieś porady mile widziane dziekuje i pozdrawiam
skalpel3d Napisano 24 Lipiec 2015 Napisano 24 Lipiec 2015 (edytowane) daj boxa i materiał szkła albo plejna z modyfikatorem shell o odpowiedniej grubości. Scenę masz na 100% prześwietlona w miejscach gdzie pada światło vray frame buffer ma taki magiczny guzik na dole okienka drugi od lewej "Force color clamping" wyłącz go puść render jeśli na obrazku zaczną powstawać barwne plamy to znaczy ze w tych miejscach przekroczyłeś wartości graniczne koloru a co za tym idzie masz tam przepalenia, należny albo pokombinować z parametrami color mappingu albo ustawieniami kamery lub mocą światła , jest także możliwość wykluczenia tego przy pomocy vrayowego correction control Edytowane 24 Lipiec 2015 przez skalpel3d
karko Napisano 24 Lipiec 2015 Autor Napisano 24 Lipiec 2015 @ dzięki , jeszcze mam pytanie o ten szklany materiał , mam dać materiał szklany na boxa i w tym materiale ma być w diffuse map ten obraz? czy obraz osobno za tym boxem ? zajme sie tymi przepaleniami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się