louvre Napisano 18 Sierpień 2015 Napisano 18 Sierpień 2015 Hej, Moja przygoda z 3dsmaxem nie jest zbyt długa :D I opiera się jedynie na modelowaniu prostej architektury- potrzebuję jednak pomocy, pierwszy raz spotyka mnie coś takiego - otóż widok mojego modelu jest "dziwny" i "pofalowany" :) Co prawda te dziwne 'rozedrganie' znika przy renderze, jednak takie wyświetlanie utrudnia mi pracę nad modelem. Załączam printscrenna żeby pokazać o co mi chodzi. :) Czy jest tutaj ktoś, kto orientuje się dlaczego tak się to wyświetla? Z góry dzięki za pomoc.
Ania Napisano 19 Sierpień 2015 Napisano 19 Sierpień 2015 Spróbuj włączyć viewport clipping i przesunąć dolny trójkąt odrobinę w górę a tylny trochę do przodu, ale tak żeby jeszcze nie obcięło obiektu. Ew. zmiana display driver pomoże http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2015/ENU/?guid=GUID-3D6B4C8E-8C0D-4A9C-BFB0-2463803268CE ale mogą się pojawić inne problemy.
stormwind Napisano 19 Sierpień 2015 Napisano 19 Sierpień 2015 Z ogólnych problemów poza sterownikami: Sprawdź czy model nie jest oddalony abstrakcyjnie od środka sceny. Sprawdź jednostki systemowe i wyświetlania, ustaw na cm lub m (najlepiej w nowej scenie i przenieś do nie geometrie funkcją merge). http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-69E92759-6CD9-4663-B993-635D081853D2-htm.html Czasem jakiś jeden obiekt może powodować błędy wyświetlania całości, szczególnie jeżeli importujesz geometrię. Jeżeli nie wiesz który obiekt może być problemem zostaje ręczne szukanie. Podziel sobie scenę na kilka warstw (najlepiej na kategorie obiektów: ściany, meble itd ułatwi Ci to pracę w przyszłości), ukryj wszystkie i odsłaniaj pojedynczo, jeżeli wyodrębnisz warstwę z problemem, podziel ją dalej, lub ukrywaj obiekty do skutku.
xmass Napisano 19 Sierpień 2015 Napisano 19 Sierpień 2015 Spróbuj metodę jaką podała Ania. Zazwyczaj działa, ale czasami, po jakimś czasie znów może się kaszanić widok viewportu.
Rekomendowane odpowiedzi