TRYKY3D Napisano 6 Wrzesień 2015 Napisano 6 Wrzesień 2015 Witajcie Pytanie będzie dotyczyło renderingu GPU w 3dmax Vray Miałbym do dyspozycji zestaw i7 3770K 3,5GHz z 32GB RAM GTX 680 POV/TGT 4GB Mam obszerny model przygotowany w 3dmax+Vray pod animacje (statyczne elementy - kamera w ruchu) Chciałbym wykonać ostateczny rendering. Czy na powyższej GPU będę mógł renderować z użyciem Vray. Czy mógłbym prosić Was o jakieś spostrzeżenia nt renderowania GPU Dzięki z góry
Maciek Jutrzenka Napisano 6 Wrzesień 2015 Napisano 6 Wrzesień 2015 (edytowane) vray nie renderuje na GPU. Edytowane 6 Wrzesień 2015 przez Maciek Jutrzenka
TRYKY3D Napisano 6 Wrzesień 2015 Autor Napisano 6 Wrzesień 2015 oko dzięki za odp. Jeszcze jedno - popraw mnie jeśli źle coś zinterpretowałem. Na yt widziałem renderingi ale w VrayRT - Zauważyłem że zawsze wybierane jest jako ActivShaded czyli tak.. Vray może korzystać z GPU renderując w VrayRT (w czasie rzeczywistym np zmiany kamery z Viewporta) ale nie pójdzie jako jeden finalny render animacji tak?
Maciek Jutrzenka Napisano 6 Wrzesień 2015 Napisano 6 Wrzesień 2015 (edytowane) tak to służy to podglądu jako takowego tylko i wyłącznie. jak chcesz renderować na GPU to Octane albo Cycles. //edit od najnowszej wersji jednak można finalnie renderować Edytowane 6 Wrzesień 2015 przez Maciek Jutrzenka
deshu Napisano 6 Wrzesień 2015 Napisano 6 Wrzesień 2015 Jutrzenka, inaczej Kramon to jeden z 2 userów tego forum, którzy dorobili się bana w przeciągu ostatnich 10 lat. Dodatkowo nie korzysta ani z maxa, ani vraya. Sam zdecyduj czy warto go słuchać. W odpowiedzi na twoje pytanie: To zalezy jaką wersje vraya posiadasz. Jeżeli 2.4+ to Vray RT obsługuje większość funkcji wersji CPU. Jest bardzo duża szansa, że będziesz mógł wykonać to czego potrzebujesz korzytsajac z GPU. Pierwszy lepszy przykład animacji wyrenderowanej Vrayem RT GPU:
Maciek Jutrzenka Napisano 6 Wrzesień 2015 Napisano 6 Wrzesień 2015 (edytowane) ja tylko zacytuje to co jest napisane na ich stronie. ale ok. Vray RT presented themselves as a preview renderer and not a production renderer simply because the available features did not match up to that of its biased production renderer dlatego nie bardzo widzę sens renderowania na GPU w szczególności na karcie która jest słaba w vrayu. aczkolwiek przyznaje się bez bicia że ostatnim vray'em jakim się interesowałem to był 2.0. najwidoczniej trochę się zmieniło. ale no cóż. dalej bida. patrząc na animacje. Co do tej animacji co wrzuciłeś :P niektóre silniki gier robią lepszą robote :) przynajmniej dla mnie Edytowane 6 Wrzesień 2015 przez Maciek Jutrzenka
deshu Napisano 6 Wrzesień 2015 Napisano 6 Wrzesień 2015 To ciekawe, bo ja na ich stronie czytam coś zupełnie innego: V-Ray RT uses GPU or CPU acceleration to render interactively. It offers two modes – Activeshade for working in your viewport and Production for final frame rendering. V-Ray RT gives you flexibility and speed, based on your hardware. zrodlo: http://www.v-ray.com/features/v-ray-rt/ Koniec trolowania.
Maciek Jutrzenka Napisano 6 Wrzesień 2015 Napisano 6 Wrzesień 2015 Mój błąd przeczytałem stary news do 2.0 ale dalej nie widzę sensu renderowania na GPU :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się