Napisano 13 Wrzesień 20159 l Witam, wymodelowałem komórkę model Samsung GT-S5611. Soft max 2010. Własnie zabrałem się za unwrap. Przegladalem tutki i w jednym byla opcja na uzycie "Pelta" w Unvrap UVW. Wpierw start pelt a potem relax. Caly tyl poszedl w miare gladko. Musiałem tylko wyrównać kilka nalożonych na siebie edge'ów. Jak zrobilem relax jednego z czterech pociętych boków zrobiła się masakra. Na tutku facet ustawił relax na relax by face, 100000 iterations (max), amount 1 i reszta bez zmian. Coz mam zrobic by zmapowac te nieszczesne boku obudowy? Dodam ze akurat ta czesc modelu wykonalem na kilku warstwach. W sensie: poly, poly, tsmooth 2lvl, poly.
Napisano 15 Wrzesień 20159 l Pelt w hard surface nie zagra, on jest automatyczny a tutaj lepiej zrobić to na piechotę mapując każdy bok planarnie dlatego że model jest regularny. I tak: Pod Unwrap UVW w edge mode zdefiniuj seamy pod przyszłą uvkę, czyli zaznacz edge i Convert edge selection to seams. Widzę że seamy masz wyedytowane, w takim razie pkt.2, which is Zaznacz którykolwiek polygon wewnątrz tych wybranych krawędzi i kliknij w "expand polygon selection to seams" A następnie w grupie Projection kliknij planar map i wyrównaj do potrzebnego kierunku x, y lub z Jesli masz włączony edytor uvw, to zobaczysz że któraś ścianka telefonu zamieniła się w "patcha", "wysepkę" (jak zwał tak zwał). Ułóż ja gdzieś w przestrzeni uvw i powtórz całą procedurę dla każdej pozostałej ścianki telefonu. Tam gdzei masz przycisk kierunkowy z wytłoczona obwódką możesz bardziej precyzyjnie wyedytować seamy. Potem rozłączone wysepki można częściowo spróbować połączyć żeby tekstura była ciągła i się nie łamała wzdłuż osobnych patchy. Ah, i najważniejsze w hard surface zapomnij o peltowaniu, a juz zupełnie przy tym modelu twoim. Pozdro600 na rejonie :)
Napisano 16 Wrzesień 20159 l Autor Dzieki za pomoc. mam jednak pewien problem. Jak na zdjeciu widac lewa zaokraglony bok odciety w seemach wyszedl ok. I nawet bede mogl je ladnie zweldowac. problem jest z tymi na gorze i na dole. Wg Ciebie mam to tym planearem zrobic i np recznie dopasowac?
Napisano 20 Wrzesień 20159 l Autor Po 4 dniach up date. wszystko zmapowane. pojawil sie jednak kolejny problem. Chodzi o teksture lub material na klawisze. Ja sprobowalem to zrobic tak, ze wycialem mały pattern (duzy pattern byl kiepski, gdyz jak zauważycie pada światło, które nasila się i to wygląda źle) i powieliłem go. w materiałach utworzyłem w arch&design plastic matte i tam do diffuse color dodalem ta teksture. Wyszło troche (bardzo) kiepsko. Nie mam pojęcia jak zrobic taka teksture...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto