Skocz do zawartości

Animacja 3D - Exegi Monumentum


Szczepenson

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Z radością pragnę zaprezentować Wam animację, którą w 3-osobowej grupie wykonaliśmy w ramach przedmiotu "Film animowany" na Politechnice Łódzkiej. Praca nad filmem trwała przez cały semestr, z czego etap preprodukcji (pomysł, scenariusz, storyboard, animatik) zajął połowę tego czasu.

 

Było to pierwsze nasze spotkanie z tworzeniem filmu animowanego, co oznaczało mnóstwo prób, błędów i eksperymentów :) Parę razy pomoc forum okazała się nieoceniona, za co jestem Wam ogromnie wdzięczny - w ten sposób również przyczyniliście się do ukończenia projektu! ;)

 

 

Zapraszam do komentowania oraz konstruktywne krytyki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gratuluję ukończenia projektu, pół roku pracy i do tego 3 osoby to nie w kij dmuchał ;) Obejrzałem całość, choć było momentami ciężko i ogólnie podobał mi się ambitny pomysł na animację. Niewątpliwie włożyliście w to sporo wysiłku i za to należą wam się brawa.

 

Obawiam się że niestety brakło wam technicznego skila do odpowiedniego przekazania takiej treści z grubej rury. Myślę, ze im dłuższy short i cięższy temat tym więcej umiejętności trzeba posiadać, żeby widz odniósł dobre wrażenie.

 

Ze edycyjnego punktu widzenia cięcia pojawiały się w przypadkowych momentach nie było w nich kontynuacji, co nie pozwalało mi skupić się na opowieści.

Jeśli chodzi o animacje to brakło w niej wszystkich zasad na podstawie, których powstaje dobra animacja.

 

Kompozycja obrazu leży - postać ma wpół uciętą twarz, czy postać jest statycznie i centralnie w dynamicznych scenach - to tylko przykłady wielu podstawowych błędów.

 

Model postaci osobiście mi się nie podoba, ale to rzecz gustu, i być może komu innemu będzie się podobał, Natomiast jest straszny babol w rigu kiedy postać pochyla głowę wygląda jakby łamała sobie kark. Przydało by się również nieco więcej ruchu w obrębie twarzy ( brwi i usta które najbardziej wyrażają emocje ).

 

Pozdrawiam

Gaspar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię gaspar!

 

Obawiam się że niestety brakło wam technicznego skila

 

Masz tutaj całkowitą rację :) Niestety żadne z nas nie miało do czynienia z filmem od strony "kuchni", stąd cała masa błędów o których wspominasz - kompozycja, cięcia, wszystko... No cóż, jak to mówią - pierwsze koty za płoty - przed kolejną animacją w ruch na pewno pójdą (w sumie, to już powoli idą) książki o filmie, oraz różne materiały omawiające techniczne aspekty jego tworzenia.

 

Tutaj ujęcia ustawialiśmy całkowicie "z łapy", bez żadnego wsparcia techniczno-teoretycznego, jeszcze na etapie storyboardu - niektóre były zbyt trudne do odtworzenia w maxie, nie pomagał również czas, którego cały czas brakowało (a o renderowaniu już nie wspomnę...).

 

Co do riga - masz rację, w tej szyi Bartuś całkowicie niepotrzebnie ma 2 kości, a usta - cóż... z założenia miała powstać taka "kłapaczka" jaka powstała, kwestia gustu - tak samo jak i cała postać - wielu osobom się podoba, do innych z kolei zupełnie nie trafia :D

 

Pozdrawiam,

Szczepenson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze zastanawia mnie jedno w takich produkcjach.

Po co robić w 3d coś co bez problemu można zrobić kręcąc to kamerą.

Można zrobić żeby pochwalić się umiejętnościami, ale tutaj o to nie chodziło raczej.

 

Poza tym gratuluje skończenia filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności