Mikołaj Napisano 27 Wrzesień 2015 Napisano 27 Wrzesień 2015 Witam wszystkich! Ostatnio zrigowałem sobie model w maxie. Stworzyłem controllery do IK i FK. I w sumie wszystko porusza się tak jak trzeba. Problemem jedynie jest to, że gdy poruszam IK ctrl dłoni, to FK ctrl nie podąża za nim. Używam skryptu IK/FK Switch do tego, żeby po kliknięciu, FK controllers wskoczył na miejsce IK albo na odwrót (zależnie od sytuacji). Chciałbym jednak, żeby oba controllery (FK, IK) podążały jeden za drugim na bieżąco, realtime. Czy jest taka możliwość? Z góry dzięki za pomoc! :) Mikołaj
do0 Napisano 5 Grudzień 2015 Napisano 5 Grudzień 2015 No musisz zrobić constrain kości do kontrolera. Normalnie robisz constrain kontrolera do kości, np. żeby po obracaniu kontrolera obracała się kość, a tu robisz na odwrót, używasz point constrain i wtedy kontrolery będą podążać za ik.
SUPER_OkO Napisano 8 Grudzień 2015 Napisano 8 Grudzień 2015 Tylko pytanie po co? Skoro i tak korzystać możesz tylko z jednego na raz, a drugi jest ukryty? Odpowiadając na pytanie, da się. Ba nawet udało mi się połączyć te 2 systemy w 1 i pracować na raz w ik i FK ale jest to kompletny mess up, nie da się na tym animować. Możesz sobie podpiąć tak fk i ik jak masz głowne kości zrobione na ręce które, mają constrainy i przełączają je w zależności który system jest aktywny. To zrobi podążanie ale przy przełączaniu na inny system to i tak trzeba zakluczować daną pozycję/rotację, tak jak teraz masz zrobione na buttonie lub czymś innym, inaczej zrobi się offset na kluczach. Nie wiem w czym miało by to pomóc, chyba że po prostu chcesz i już.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się