Skocz do zawartości

Zapamiętanie ustawień w viewportach i edytorze materiałów


jaroxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po kilkuletniej przerwie wróciłem do nauki maxa przerabiam krok po kroku biblie 3dsmax 2012 mimo to mam 2 pytania na które nie moge znaleźć odpowiedzi.

1. Jak zapisać ustawienie viewportu Perspective, żeby po każdym uruchomieniu programu było włączone Realistic + Edged Faces, ponieważ w najnowszej wersji programu jest domyślnie Shaded (niby 2 kliknięcia ale zawsze to musze zmieniać po każdym uruchomieniu programu)

2. Czy w edytorze materiału jest możliwość, że po każdym uruchomieniu jak ustawie wszystkie 24 sloty na materiały vray one zostały, gdyż nawet jak je zapełnie to i tak po ponownym uruchomieniu mam w slotach materiały Arch & Design.

I dodatkowo czy warto sie również uczyć modelowania NURBSAMI zwłaszcza z pluginem Power Nurbs, bo po tutorialach na ich stronie widziałem że duży potencjał ma to narzędzie ale prawie nigdzie o tym na polskich forach nie jest pisane ani nie ma poza pojedynczymi tutorialami żadnej literatury po polsku do nauki tego dodatku.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1.,2. Spróbuj ustawić i potem nadpisać plik maxstart.max znajdujący się pod Scenes tam gdzie zainstalowałeś maxa

 

3. Nie znam pluginu, ale nurbsów w maxie nie warto. Do nurbsów jest bardzo dobry program Rhino.

W maxie poly modelling i modyfikatory na splinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

render setup-> common-> asigne rendere ustw sobie vray i wszytko z nim zgodnie czyli material editor vray i active shade: vray rt a następnie save as defaults

Co do drugiego pytanie to ania ma o tyle racji że rhino w ogóle stoi nurbsami natomiast plugin o którym wspomniałeś daje spora wygodę pracy z nimi pod maxem

Edytowane przez skalpel3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko mam tak ustawione w render setup, ale nawet zmiana na default scanline renderer we wszystkich 3 okienkach pozostawia w slotach materiały arch design (nie wyświetlane poprawnie). Czyli innymi słowy zmiana silnika rendererującego w assing renderer powoduje ze material editor działa poprawnie tylko zawsze zostają te materiały arch design które trzeba zmieniac. A co do Nurbsów jak dokładnie opanuje modelowanie siatki to wtedy przyjrze się modelowaniu w tym pluginie bo na tutorialach producenta wygląda to zachęcająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wygląda to tak po każdym resecie lub uruchomieniu maxa. Każdy zapisany plik nawet zwykła kula zachowuje juz ustawienia materiałów vray w slotach, które zmieniam. Docelowo chciałbym aby wyglądało to tak jak na 1 obrazku.

Edytowane przez jaroxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności