Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Po kilkuletniej przerwie wróciłem do nauki maxa przerabiam krok po kroku biblie 3dsmax 2012 mimo to mam 2 pytania na które nie moge znaleźć odpowiedzi.

1. Jak zapisać ustawienie viewportu Perspective, żeby po każdym uruchomieniu programu było włączone Realistic + Edged Faces, ponieważ w najnowszej wersji programu jest domyślnie Shaded (niby 2 kliknięcia ale zawsze to musze zmieniać po każdym uruchomieniu programu)

2. Czy w edytorze materiału jest możliwość, że po każdym uruchomieniu jak ustawie wszystkie 24 sloty na materiały vray one zostały, gdyż nawet jak je zapełnie to i tak po ponownym uruchomieniu mam w slotach materiały Arch & Design.

I dodatkowo czy warto sie również uczyć modelowania NURBSAMI zwłaszcza z pluginem Power Nurbs, bo po tutorialach na ich stronie widziałem że duży potencjał ma to narzędzie ale prawie nigdzie o tym na polskich forach nie jest pisane ani nie ma poza pojedynczymi tutorialami żadnej literatury po polsku do nauki tego dodatku.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1.,2. Spróbuj ustawić i potem nadpisać plik maxstart.max znajdujący się pod Scenes tam gdzie zainstalowałeś maxa

 

3. Nie znam pluginu, ale nurbsów w maxie nie warto. Do nurbsów jest bardzo dobry program Rhino.

W maxie poly modelling i modyfikatory na splinach.

Napisano
  • Autor

Co do 1 pytania czyli ustawienie Viewportu podziałało, niestety materiały dalej wczytuje domyślne, może gdzieś w ustawieniach Vray to będzie. Dziękuję za pomoc.

Napisano

render setup-> common-> asigne rendere ustw sobie vray i wszytko z nim zgodnie czyli material editor vray i active shade: vray rt a następnie save as defaults

Co do drugiego pytanie to ania ma o tyle racji że rhino w ogóle stoi nurbsami natomiast plugin o którym wspomniałeś daje spora wygodę pracy z nimi pod maxem

Edytowane przez skalpel3d

Napisano
  • Autor

Wszystko mam tak ustawione w render setup, ale nawet zmiana na default scanline renderer we wszystkich 3 okienkach pozostawia w slotach materiały arch design (nie wyświetlane poprawnie). Czyli innymi słowy zmiana silnika rendererującego w assing renderer powoduje ze material editor działa poprawnie tylko zawsze zostają te materiały arch design które trzeba zmieniac. A co do Nurbsów jak dokładnie opanuje modelowanie siatki to wtedy przyjrze się modelowaniu w tym pluginie bo na tutorialach producenta wygląda to zachęcająco.

Napisano
  • Autor

Czyli wygląda to tak po każdym resecie lub uruchomieniu maxa. Każdy zapisany plik nawet zwykła kula zachowuje juz ustawienia materiałów vray w slotach, które zmieniam. Docelowo chciałbym aby wyglądało to tak jak na 1 obrazku.

Edytowane przez jaroxx

Napisano

1. Ja np. nie resetuję max'a odpalam go z zapisanej "pustej" sceny, gdzie mam swoje ulubione ustawienia przestrzeni roboczej, wyświetlania, palety materiałów, warstwy itp. polecam takie rozwiązanie

Napisano

w Customize->Custom UI and Defaults Switcher-> w oknie po lewej ustaw Max.vray a po prawej kolorystykę jak ci pasuje następnie zrestartuj maxa

Napisano
  • Autor

Ustawienie Max.vray rozwiązało problem. Zapisywanie scen ze wszystkimi ustawieniami tez jest dobrym rozwiązaniem. Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności