Napisano 8 Listopad 20159 l Witam. Po kilkuletniej przerwie wróciłem do nauki maxa przerabiam krok po kroku biblie 3dsmax 2012 mimo to mam 2 pytania na które nie moge znaleźć odpowiedzi. 1. Jak zapisać ustawienie viewportu Perspective, żeby po każdym uruchomieniu programu było włączone Realistic + Edged Faces, ponieważ w najnowszej wersji programu jest domyślnie Shaded (niby 2 kliknięcia ale zawsze to musze zmieniać po każdym uruchomieniu programu) 2. Czy w edytorze materiału jest możliwość, że po każdym uruchomieniu jak ustawie wszystkie 24 sloty na materiały vray one zostały, gdyż nawet jak je zapełnie to i tak po ponownym uruchomieniu mam w slotach materiały Arch & Design. I dodatkowo czy warto sie również uczyć modelowania NURBSAMI zwłaszcza z pluginem Power Nurbs, bo po tutorialach na ich stronie widziałem że duży potencjał ma to narzędzie ale prawie nigdzie o tym na polskich forach nie jest pisane ani nie ma poza pojedynczymi tutorialami żadnej literatury po polsku do nauki tego dodatku. Pozdrawiam.
Napisano 8 Listopad 20159 l 1.,2. Spróbuj ustawić i potem nadpisać plik maxstart.max znajdujący się pod Scenes tam gdzie zainstalowałeś maxa 3. Nie znam pluginu, ale nurbsów w maxie nie warto. Do nurbsów jest bardzo dobry program Rhino. W maxie poly modelling i modyfikatory na splinach.
Napisano 8 Listopad 20159 l Autor Co do 1 pytania czyli ustawienie Viewportu podziałało, niestety materiały dalej wczytuje domyślne, może gdzieś w ustawieniach Vray to będzie. Dziękuję za pomoc.
Napisano 8 Listopad 20159 l render setup-> common-> asigne rendere ustw sobie vray i wszytko z nim zgodnie czyli material editor vray i active shade: vray rt a następnie save as defaults Co do drugiego pytanie to ania ma o tyle racji że rhino w ogóle stoi nurbsami natomiast plugin o którym wspomniałeś daje spora wygodę pracy z nimi pod maxem Edytowane 8 Listopad 20159 l przez skalpel3d
Napisano 8 Listopad 20159 l Autor Wszystko mam tak ustawione w render setup, ale nawet zmiana na default scanline renderer we wszystkich 3 okienkach pozostawia w slotach materiały arch design (nie wyświetlane poprawnie). Czyli innymi słowy zmiana silnika rendererującego w assing renderer powoduje ze material editor działa poprawnie tylko zawsze zostają te materiały arch design które trzeba zmieniac. A co do Nurbsów jak dokładnie opanuje modelowanie siatki to wtedy przyjrze się modelowaniu w tym pluginie bo na tutorialach producenta wygląda to zachęcająco.
Napisano 8 Listopad 20159 l Autor Czyli wygląda to tak po każdym resecie lub uruchomieniu maxa. Każdy zapisany plik nawet zwykła kula zachowuje juz ustawienia materiałów vray w slotach, które zmieniam. Docelowo chciałbym aby wyglądało to tak jak na 1 obrazku. Edytowane 8 Listopad 20159 l przez jaroxx
Napisano 12 Listopad 20159 l 1. Ja np. nie resetuję max'a odpalam go z zapisanej "pustej" sceny, gdzie mam swoje ulubione ustawienia przestrzeni roboczej, wyświetlania, palety materiałów, warstwy itp. polecam takie rozwiązanie
Napisano 12 Listopad 20159 l w Customize->Custom UI and Defaults Switcher-> w oknie po lewej ustaw Max.vray a po prawej kolorystykę jak ci pasuje następnie zrestartuj maxa
Napisano 12 Listopad 20159 l Autor Ustawienie Max.vray rozwiązało problem. Zapisywanie scen ze wszystkimi ustawieniami tez jest dobrym rozwiązaniem. Dzięki za pomoc.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto