Napisano 13 Listopad 20159 l Siema. Po przesiadce na nowego Vr nie moge dojsc do ladu z samplingiem materialow. Nie kumam, na Vrayu 2.4 przy samplingu materialu 40 i glossie 0,9 i defaultowym ustawieniu Adaptive image samplera 1/4 / 0.01 wychodzilo czysciutko. A teraz: http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_09 Dopiero wysrubowane AA czysci kasze http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_14 W zasadzie subdiv materialow w ogole nie jest barny pod uwage, przy dobrym AA, 8 sampli daje ten sam efekt co 40 sampli http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_16 Chcialbym kontrolowac sampling material z poziomu samego materialu, a nie zeby AA zajmowalo sie noisem. Mam wielkie WTF? Dziekui za pomoc i rozjasnienie mroku ;)
Napisano 13 Listopad 20159 l pokaz jak masz ustawione light cache jeśli go używasz :) dwa jak masz sample w świetle ustawione ?
Napisano 13 Listopad 20159 l Autor Swiatla po 40 subdiv LC przy malej rozdzialce 1250x736 http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_57 Ale LC nie powinno miec wplywu na noise materialu
Napisano 13 Listopad 20159 l Moje pytanie o lc było ze względu na to ze fabrycznie interp sample są ustawione na 5 i powoduje to szumy, przyznam ze nie mam takiego problemu jak ty ale ja mocno podbijam samplowanie światła 78 czasami nawet 128 az zaraz przez ciekawość przetestuje pokaz w ogóle jak masz wszytko inne ustawione
Napisano 13 Listopad 20159 l Autor no wlasnie, zupelnie inaczej niz w 2.4 gdzie 30 to bylo duzo a 50 gwarantowalo czysty efekt bez zadnego ale. nic tu niestandardowego mysle nie mam http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__13_27 http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__13_25 ogolnie wychodzi na to, ze vray ma dzialac z automatu, w duzej mierze wszystkim zajmuje sie ImageSampler ze niby on ma decydowac gdzie i jak czyscic... z Motion blura tez zostal usuniety subdiv, juz tez tylko Image Sampler sie tym zajmuje. Zastanawiam sie po co w ogole sa subdivsy gdziekolwiek, skoro i tak tylko IS robi robote albo czegos nie rozumie.. ..z pewnoscia... czegos nie rozumiem. Edytowane 13 Listopad 20159 l przez parch
Napisano 13 Listopad 20159 l vray 3 mocniej wymaga oscylowaniem pomiędzy samplami tak w shaderach jak świetle wcale nie koniecznie w samym aa
Napisano 13 Listopad 20159 l Nie przeczę ze jest niewielka różnica ale równocześnie masz bardzo niskie sample w świetle, poniżej różnica jest mocno widoczna a jedyne co to sample właśnie w świetle podbiłem do 128 nie ruszając ustawień aa. w vray 3 można spokojnie po prostu mocniej podbijać samplowanie w świetle lub w samych shaderach nie koniecznie musisz katować aa aby osiągnąć wymagany efekt. A pomijając samego vraya jeśli robisz interiory próbowałeś się przesiąść na Coronę?
Napisano 13 Listopad 20159 l Autor ok. dzieki za Twoj czas, doceniam :) Nie myslalem o Coronie, bo siedze na vraya od wczesnych wersji, 0.9. cos tam. Rozumiem ze jest wieli boom na Corone. Ale mysle ze na wszystkim da sie osiagnac podobny rezultat. Chyba.. ;)
Napisano 13 Listopad 20159 l Boom na Corone jest zapewne właśnie głownie dlatego ze nie musisz walczyć z samplowaniem. Jeśli polecam spróbować to nie ze względu na modę na nią po prostu w interiorach jeśli nie przekraczasz formatów A3 jest naprawdę mocno wydajna, prawda człowiek nie musi się skupiać nad ustawieniami samego silnika renderującego natomiast pracuje nad shaderami i sceną :) Duży plus ze masz wersje 45 dniową darmową która nie jest w niczym obcięta i można ja wykorzystać do prac komercyjnych w tym czasie. Sam tez pracuje od wielu lat na vray i masz racje w każdym silniku można stworzyć perełki
Napisano 13 Listopad 20159 l Autor ja wlasnie lubie z palucha ustawic wszytskie sample, wtedy wiem co w trawie piszczy i ze jest optymalnie. Dzieki Staruszku trzymaj sie Edytowane 16 Listopad 20159 l przez parch
Napisano 16 Listopad 20159 l Autor Hej. Nadal mam problem z opanowaniem Image samplera. Czy moge prosic o pomoc, albo odnosnik do dobrego materialu n aten temat? Chodzi mi o korelacje pomiedzy tymi parametrami: http://screenshooter.net/101977724/16_11_2015__15_57 Nie rozumiem wzajemnych zaleznosci Edytowane 16 Listopad 20159 l przez parch
Napisano 6 Czerwiec 20168 l Podbijam pytanie powyżej, czy zna ktoś jakąś dobrą ściągę na ten temat do vray-a 3.20? i czy w tej wersji nie ma opcji Adaptive DMC, jak w poprzedniej? u mnie sie nie pojawia, mam tylko samo Adaptive
Napisano 6 Czerwiec 20168 l Adaptive DMC w strych to w nowej Adaptive. Natomiast co do ściąg to help jest idealna ściąga albo zerknijcie do pierwszej darmowej lekcji Granta Warwicka
Napisano 6 Czerwiec 20168 l W Vrayu 3.xx jest wszystko uproszczone, już nie trzeba się bawić z samplingiem materiałów/świateł itp. W zasadzie na defaultowych ustawieniach jedynie możesz sobie zwiększyć MAX SUBDIVS w Adaptive Image Sampler, jeżeli masz szum i to tyle :) Poszli mocno w kierunku prostoty Corony, w nowszym Vrayu będzie jeszcze Denoiser. Więc skończyła się zabawa z ustawianiem subdivów do wszystkiego...
Napisano 6 Czerwiec 20168 l tiger250 przepraszam ale raczyłeś zwrócić uwagę na to ze dziewczyna się pytał o vray 3,2 który nie posiada jeszcze automatyki w która został uzbrojony vray 3,3 i z która wcale nie jest zawsze tak różowo jak piszesz ;) Natomiast co do denoisa to ciekawa sprawa ale będzie chyba tylko w trybie progresywny ?
Napisano 29 Czerwiec 20168 l Hej Czy możecie podzielić się ustawieniami od liczenie wnętrz w v-ray 3.4 - u mnie liczy 2500 px na dluzszym boku prawie 2h(i72600 k@4,4 ghz) adaptive sampling mam na 14 ustawione. W scenie jest dome light i sphehre light jako sun&sky i 10 dodatkowych swiatel we wnetrzu. Pokaze screena z ustawieniami:
Napisano 29 Czerwiec 20168 l Hej Czy możecie podzielić się ustawieniami od liczenie wnętrz w v-ray 3.4 - u mnie liczy 2500 px na dluzszym boku prawie 2h(i72600 k@4,4 ghz) adaptive sampling mam na 14 ustawione. W scenie jest dome light i sphehre light jako sun&sky i 10 dodatkowych swiatel we wnetrzu. Pokaze screena z ustawieniami: nie ma cudownych ustawień, na prędkość renderingu mają np wpływ shadery które masz w scenie, także po samych ustawieniach nawet trudno powiedzieć czy scena ci się liczy czasowo poprawnie czy masz gdzieś co ja spowalnia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto