Skocz do zawartości

Vray 3.0 Problem z samplingiem materialow / kasza


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema.

Po przesiadce na nowego Vr nie moge dojsc do ladu z samplingiem materialow.

Nie kumam, na Vrayu 2.4 przy samplingu materialu 40 i glossie 0,9 i defaultowym ustawieniu Adaptive image samplera 1/4 / 0.01

wychodzilo czysciutko. A teraz:

http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_09

Dopiero wysrubowane AA czysci kasze

http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_14

W zasadzie subdiv materialow w ogole nie jest barny pod uwage, przy dobrym AA, 8 sampli daje ten sam efekt co 40 sampli

http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_16

Chcialbym kontrolowac sampling material z poziomu samego materialu, a nie zeby AA zajmowalo sie noisem.

 

Mam wielkie WTF?

Dziekui za pomoc i rozjasnienie mroku ;)

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moje pytanie o lc było ze względu na to ze fabrycznie interp sample są ustawione na 5 i powoduje to szumy, przyznam ze nie mam takiego problemu jak ty ale ja mocno podbijam samplowanie światła 78 czasami nawet 128 az zaraz przez ciekawość przetestuje pokaz w ogóle jak masz wszytko inne ustawione

Napisano (edytowane)

no wlasnie, zupelnie inaczej niz w 2.4 gdzie 30 to bylo duzo a 50 gwarantowalo czysty efekt bez zadnego ale.

 

nic tu niestandardowego mysle nie mam

http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__13_27

http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__13_25

 

ogolnie wychodzi na to, ze vray ma dzialac z automatu,

w duzej mierze wszystkim zajmuje sie ImageSampler

ze niby on ma decydowac gdzie i jak czyscic...

 

z Motion blura tez zostal usuniety subdiv, juz tez tylko Image Sampler sie tym zajmuje.

Zastanawiam sie po co w ogole sa subdivsy gdziekolwiek, skoro i tak tylko IS robi robote

albo czegos nie rozumie..

..z pewnoscia... czegos nie rozumiem.

Edytowane przez parch
Napisano

Nie przeczę ze jest niewielka różnica ale równocześnie masz bardzo niskie sample w świetle, poniżej różnica jest mocno widoczna a jedyne co to sample właśnie w świetle podbiłem do 128 nie ruszając ustawień aa. w vray 3 można spokojnie po prostu mocniej podbijać samplowanie w świetle lub w samych shaderach nie koniecznie musisz katować aa aby osiągnąć wymagany efekt. A pomijając samego vraya jeśli robisz interiory próbowałeś się przesiąść na Coronę?

6BOXXR2.jpg

  • Confused 1
Napisano

ok. dzieki za Twoj czas, doceniam :)

Nie myslalem o Coronie, bo siedze na vraya od wczesnych wersji, 0.9. cos tam.

Rozumiem ze jest wieli boom na Corone.

Ale mysle ze na wszystkim da sie osiagnac podobny rezultat.

Chyba.. ;)

Napisano

Boom na Corone jest zapewne właśnie głownie dlatego ze nie musisz walczyć z samplowaniem. Jeśli polecam spróbować to nie ze względu na modę na nią po prostu w interiorach jeśli nie przekraczasz formatów A3 jest naprawdę mocno wydajna, prawda człowiek nie musi się skupiać nad ustawieniami samego silnika renderującego natomiast pracuje nad shaderami i sceną :) Duży plus ze masz wersje 45 dniową darmową która nie jest w niczym obcięta i można ja wykorzystać do prac komercyjnych w tym czasie. Sam tez pracuje od wielu lat na vray i masz racje w każdym silniku można stworzyć perełki

Napisano (edytowane)

ja wlasnie lubie z palucha ustawic wszytskie sample, wtedy wiem co w trawie piszczy i ze jest optymalnie.

Dzieki Staruszku

trzymaj sie

Edytowane przez parch
Napisano

Podbijam pytanie powyżej, czy zna ktoś jakąś dobrą ściągę na ten temat do vray-a 3.20? i czy w tej wersji nie ma opcji Adaptive DMC, jak w poprzedniej? u mnie sie nie pojawia, mam tylko samo Adaptive

Napisano

W Vrayu 3.xx jest wszystko uproszczone, już nie trzeba się bawić z samplingiem materiałów/świateł itp.

W zasadzie na defaultowych ustawieniach jedynie możesz sobie zwiększyć MAX SUBDIVS w Adaptive Image Sampler, jeżeli masz szum i to tyle :)

 

Poszli mocno w kierunku prostoty Corony, w nowszym Vrayu będzie jeszcze Denoiser. Więc skończyła się zabawa z ustawianiem subdivów do wszystkiego...

Napisano

tiger250 przepraszam ale raczyłeś zwrócić uwagę na to ze dziewczyna się pytał o vray 3,2 który nie posiada jeszcze automatyki w która został uzbrojony vray 3,3 i z która wcale nie jest zawsze tak różowo jak piszesz ;)

Natomiast co do denoisa to ciekawa sprawa ale będzie chyba tylko w trybie progresywny ?

Napisano

Hej

 

Czy możecie podzielić się ustawieniami od liczenie wnętrz w v-ray 3.4 - u mnie liczy 2500 px na dluzszym boku prawie 2h(i72600 k@4,4 ghz) adaptive sampling mam na 14 ustawione. W scenie jest dome light i sphehre light jako sun&sky i 10 dodatkowych swiatel we wnetrzu. Pokaze screena z ustawieniami:<a href=render_settings.jpg' alt='render_setting

Napisano
Hej

 

Czy możecie podzielić się ustawieniami od liczenie wnętrz w v-ray 3.4 - u mnie liczy 2500 px na dluzszym boku prawie 2h(i72600 k@4,4 ghz) adaptive sampling mam na 14 ustawione. W scenie jest dome light i sphehre light jako sun&sky i 10 dodatkowych swiatel we wnetrzu. Pokaze screena z ustawieniami:<a href=render_settings.jpg' alt='render_setting

nie ma cudownych ustawień, na prędkość renderingu mają np wpływ shadery które masz w scenie, także po samych ustawieniach nawet trudno powiedzieć czy scena ci się liczy czasowo poprawnie czy masz gdzieś co ja spowalnia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności