parch Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Siema. Po przesiadce na nowego Vr nie moge dojsc do ladu z samplingiem materialow. Nie kumam, na Vrayu 2.4 przy samplingu materialu 40 i glossie 0,9 i defaultowym ustawieniu Adaptive image samplera 1/4 / 0.01 wychodzilo czysciutko. A teraz: http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_09 Dopiero wysrubowane AA czysci kasze http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_14 W zasadzie subdiv materialow w ogole nie jest barny pod uwage, przy dobrym AA, 8 sampli daje ten sam efekt co 40 sampli http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_16 Chcialbym kontrolowac sampling material z poziomu samego materialu, a nie zeby AA zajmowalo sie noisem. Mam wielkie WTF? Dziekui za pomoc i rozjasnienie mroku ;)
skalpel3d Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 pokaz jak masz ustawione light cache jeśli go używasz :) dwa jak masz sample w świetle ustawione ?
parch Napisano 13 Listopad 2015 Autor Napisano 13 Listopad 2015 Swiatla po 40 subdiv LC przy malej rozdzialce 1250x736 http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__12_57 Ale LC nie powinno miec wplywu na noise materialu
skalpel3d Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Moje pytanie o lc było ze względu na to ze fabrycznie interp sample są ustawione na 5 i powoduje to szumy, przyznam ze nie mam takiego problemu jak ty ale ja mocno podbijam samplowanie światła 78 czasami nawet 128 az zaraz przez ciekawość przetestuje pokaz w ogóle jak masz wszytko inne ustawione
parch Napisano 13 Listopad 2015 Autor Napisano 13 Listopad 2015 (edytowane) no wlasnie, zupelnie inaczej niz w 2.4 gdzie 30 to bylo duzo a 50 gwarantowalo czysty efekt bez zadnego ale. nic tu niestandardowego mysle nie mam http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__13_27 http://screenshooter.net/101977724/13_11_2015__13_25 ogolnie wychodzi na to, ze vray ma dzialac z automatu, w duzej mierze wszystkim zajmuje sie ImageSampler ze niby on ma decydowac gdzie i jak czyscic... z Motion blura tez zostal usuniety subdiv, juz tez tylko Image Sampler sie tym zajmuje. Zastanawiam sie po co w ogole sa subdivsy gdziekolwiek, skoro i tak tylko IS robi robote albo czegos nie rozumie.. ..z pewnoscia... czegos nie rozumiem. Edytowane 13 Listopad 2015 przez parch
skalpel3d Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 vray 3 mocniej wymaga oscylowaniem pomiędzy samplami tak w shaderach jak świetle wcale nie koniecznie w samym aa
parch Napisano 13 Listopad 2015 Autor Napisano 13 Listopad 2015 Staruszku, az tak duzej roznicy miedzy tymi dwoma nie ma :/
skalpel3d Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Nie przeczę ze jest niewielka różnica ale równocześnie masz bardzo niskie sample w świetle, poniżej różnica jest mocno widoczna a jedyne co to sample właśnie w świetle podbiłem do 128 nie ruszając ustawień aa. w vray 3 można spokojnie po prostu mocniej podbijać samplowanie w świetle lub w samych shaderach nie koniecznie musisz katować aa aby osiągnąć wymagany efekt. A pomijając samego vraya jeśli robisz interiory próbowałeś się przesiąść na Coronę? 1
parch Napisano 13 Listopad 2015 Autor Napisano 13 Listopad 2015 ok. dzieki za Twoj czas, doceniam :) Nie myslalem o Coronie, bo siedze na vraya od wczesnych wersji, 0.9. cos tam. Rozumiem ze jest wieli boom na Corone. Ale mysle ze na wszystkim da sie osiagnac podobny rezultat. Chyba.. ;)
skalpel3d Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Boom na Corone jest zapewne właśnie głownie dlatego ze nie musisz walczyć z samplowaniem. Jeśli polecam spróbować to nie ze względu na modę na nią po prostu w interiorach jeśli nie przekraczasz formatów A3 jest naprawdę mocno wydajna, prawda człowiek nie musi się skupiać nad ustawieniami samego silnika renderującego natomiast pracuje nad shaderami i sceną :) Duży plus ze masz wersje 45 dniową darmową która nie jest w niczym obcięta i można ja wykorzystać do prac komercyjnych w tym czasie. Sam tez pracuje od wielu lat na vray i masz racje w każdym silniku można stworzyć perełki
parch Napisano 13 Listopad 2015 Autor Napisano 13 Listopad 2015 (edytowane) ja wlasnie lubie z palucha ustawic wszytskie sample, wtedy wiem co w trawie piszczy i ze jest optymalnie. Dzieki Staruszku trzymaj sie Edytowane 16 Listopad 2015 przez parch
parch Napisano 16 Listopad 2015 Autor Napisano 16 Listopad 2015 (edytowane) Hej. Nadal mam problem z opanowaniem Image samplera. Czy moge prosic o pomoc, albo odnosnik do dobrego materialu n aten temat? Chodzi mi o korelacje pomiedzy tymi parametrami: http://screenshooter.net/101977724/16_11_2015__15_57 Nie rozumiem wzajemnych zaleznosci Edytowane 16 Listopad 2015 przez parch
margaret1007 Napisano 6 Czerwiec 2016 Napisano 6 Czerwiec 2016 Podbijam pytanie powyżej, czy zna ktoś jakąś dobrą ściągę na ten temat do vray-a 3.20? i czy w tej wersji nie ma opcji Adaptive DMC, jak w poprzedniej? u mnie sie nie pojawia, mam tylko samo Adaptive
skalpel3d Napisano 6 Czerwiec 2016 Napisano 6 Czerwiec 2016 Adaptive DMC w strych to w nowej Adaptive. Natomiast co do ściąg to help jest idealna ściąga albo zerknijcie do pierwszej darmowej lekcji Granta Warwicka
tiger250 Napisano 6 Czerwiec 2016 Napisano 6 Czerwiec 2016 W Vrayu 3.xx jest wszystko uproszczone, już nie trzeba się bawić z samplingiem materiałów/świateł itp. W zasadzie na defaultowych ustawieniach jedynie możesz sobie zwiększyć MAX SUBDIVS w Adaptive Image Sampler, jeżeli masz szum i to tyle :) Poszli mocno w kierunku prostoty Corony, w nowszym Vrayu będzie jeszcze Denoiser. Więc skończyła się zabawa z ustawianiem subdivów do wszystkiego...
skalpel3d Napisano 6 Czerwiec 2016 Napisano 6 Czerwiec 2016 tiger250 przepraszam ale raczyłeś zwrócić uwagę na to ze dziewczyna się pytał o vray 3,2 który nie posiada jeszcze automatyki w która został uzbrojony vray 3,3 i z która wcale nie jest zawsze tak różowo jak piszesz ;) Natomiast co do denoisa to ciekawa sprawa ale będzie chyba tylko w trybie progresywny ?
tiger250 Napisano 6 Czerwiec 2016 Napisano 6 Czerwiec 2016 A fakt Skalpel, przepraszam :) Myślałem, że to już w wersji od 3 wzwyż.
drumratio Napisano 29 Czerwiec 2016 Napisano 29 Czerwiec 2016 Hej Czy możecie podzielić się ustawieniami od liczenie wnętrz w v-ray 3.4 - u mnie liczy 2500 px na dluzszym boku prawie 2h(i72600 k@4,4 ghz) adaptive sampling mam na 14 ustawione. W scenie jest dome light i sphehre light jako sun&sky i 10 dodatkowych swiatel we wnetrzu. Pokaze screena z ustawieniami:
skalpel3d Napisano 29 Czerwiec 2016 Napisano 29 Czerwiec 2016 Hej Czy możecie podzielić się ustawieniami od liczenie wnętrz w v-ray 3.4 - u mnie liczy 2500 px na dluzszym boku prawie 2h(i72600 k@4,4 ghz) adaptive sampling mam na 14 ustawione. W scenie jest dome light i sphehre light jako sun&sky i 10 dodatkowych swiatel we wnetrzu. Pokaze screena z ustawieniami: nie ma cudownych ustawień, na prędkość renderingu mają np wpływ shadery które masz w scenie, także po samych ustawieniach nawet trudno powiedzieć czy scena ci się liczy czasowo poprawnie czy masz gdzieś co ja spowalnia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się