Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie! Tym razem prezentuję wam moja pracę zgłoszoną do konkursu Procedural Material Contest zorganizowanego przez Allegorithmic, sponsorowanego przez nvidie. Materiał jest w 100% proceduralny, żadne dodatkowe textury, bitmapy z zewnątrz programu nie były używane do stworzenia materiału.

 

Materiał charakteryzuje się tym, że można bez problemu po ściągnięciu w Substance Designer zmienić dowolnie parametry pokrycia ściany odpowiednio - tapetą, ścianą gipsową oraz cegłą, wraz z możliwością ustawienia intensywności zabrudzeń warstw czy pęknięć ściany gipsowej. Można materiał przetestować samemu ściągając go za darmo z platformy substance share, link:

https://share.allegorithmic.com/libraries/1025

Więcej shotów na moim profilu artstation.

 

sebastian-fijal-hotelwall-7.jpg?1447410486

 

sebastian-fijal-hotelwall-1.jpg?1447410489

 

sebastian-fijal-hotelwall-2.jpg?1447410491

 

 

Zapraszam do obejrzenia, komentowania i oceniania!

 

Dodaję również wcześniejsze materiały, które stworzyłem stawiając pierwsze kroki w SD.

 

sebastian-fijal-marble-1a.jpg?1442856111

 

sebastian-fijal-tiles-1.jpg?1443426372

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Taka moja uwaga. To czego brakuje ci w proceduralnej tapecie to brak zmęczenia materiału. Gdyby taka tapeta odpadała i był tynk lub cegły pod spodem to na tapecie musi być widoczne zmęczenie w postaci wypłowiałego koloru lub też brudu. W tym momencie mix jest bardzo sztuczny. Musisz po prostu zadbać o dodatkowe klocki które będą ładniej wprowadzały interakcje tych materiałów miedzy sobą.

 

Druga sprawa to tapeta nigdy nie będzie tak idealnie prosta. Tutaj też jest niezłe pole do popisu i też spokojnie załatwisz to w tym sofcie.

 

Trzecia sprawa. Ta listwa na dole jest tak samo za czysta za idealna jeśli idzie o miksowanie tych 3 różnych procedur.

 

Ogólnie ładnie ale masz jeszcze sporo do podziałania :)

Napisano

Dzięki gryzon za wskazówki. Faktycznie, patrząc na ten materiał ciągle miałem wrażenie, że czegoś tutaj brakuje bądź coś jest nie do końca tak jak być powinno. Teraz widzę, że może to być właśnie ten brak zmęczenia materiału. Z kolejną wskazówką również się zgadzam, idealnie będzie trochę tą tapetę zmodyfikować aby nie była taka równa. Jeżeli natomiast chodzi o listwę - niestety nie zdążyłem! :) Oczywiście, że miałem w planach ją przyniszczyć ale brakło mi czasu i pracę na konkurs wysłałem w nocy chwilkę przed końcem terminu. Z pewnością wyciągnę z tego wnioski na przyszłość, takie wskazówki dla mnie są na wagę złota ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności