2013 Napisano 17 Listopad 2015 Napisano 17 Listopad 2015 Cześć Mój problem dotyczy "custom button" przypisanego do uruchomienia modyfikatora. Wykonałem go w następujący sposób. 1. Uruchomiłem "MaxScript Listener" 2. Wybrałem modyfikator z listy modyfikatorów. 3. Zaznaczyłem to co wyprodukował MaxScript Listener i przeciągnąłem na Toolbar, i tym sposobem stworzył się "custom button" uruchamiający interesujący mnie modyfikator. Niestety właśnie przed chwilą przywróciłem system i nie mam pojęcia gdzie ulokować ten prosty skrypt. Button wyświetla się z nazwą "missing: nazwamodyfikatora" Gdzie powinienem ulokować skrypt aby button zaczął działać?
deshu Napisano 17 Listopad 2015 Napisano 17 Listopad 2015 %localappdata%\Autodesk\3dsMax\2016 - 64bit\ENU\usermacros Ale prościej ci będzie zrobić ten button jeszcze raz.
2013 Napisano 18 Listopad 2015 Autor Napisano 18 Listopad 2015 Trochę musiałem poszukać ale znalazłem, nazywa się to "DragAndDrop-Macro1" Dziękuję @deshu!
deshu Napisano 18 Listopad 2015 Napisano 18 Listopad 2015 Generalnie, takie buttony z drag&dropa nazywają się w maxie macrami. W ogolę ten folder ENU warto sobie skopiować - to tam max przechowuje wszystkie ustawienia UI i preferencje zdaje się też. Gdy potrzeba je odtworzyć, wystarczy wywalić maxowy folder ENU i wrzucić swój. Działa to skuteczniej niż savowanie ustawień do plików.
2013 Napisano 18 Listopad 2015 Autor Napisano 18 Listopad 2015 Czasami mam taki problem, że zmienia mi się kolor "GRID", z tego co zauważyłem powiązane jest to z lokalizacją w której zapisałem ustawienia 3ds Max. A zapisuję je na pendrive, i pomimo, że 3ds Max ma je już przecież wczytane, to i tak w chwili gdy wyciągnę pendrive zapomina o kolorze "GRID" Próbowałem także, zapisywać ustawienia w folderze UI 3ds Max jako ustawienia "usera" oraz "default" Niestety nie pomaga, a dziwne w tym wszystkim jest to, że kolor "GRID" nie zapisuje się w ustawieniach UI. Przetestuję tę radę @deshu, zapiszę cały folder i sprawdzę przy kolejnym przeinstalowaniu systemu. Ciekawe jak to wygląda w chwili gdy przeniesie się ten folder do nowszego 3ds Max. Ustawienia UI zapisane w zwykły sposób mogą być wykorzystane w nowych ver. 3ds Max Testowałem UI zapisane w ver. 2014 i działało w ver. 2015 oraz 2016
deshu Napisano 18 Listopad 2015 Napisano 18 Listopad 2015 Mam podobny kolor z kolorem grida (i innymi ustawieniami). Nie sądze żeby folder ENU działał miedzy wersjami maxa.
Pleszer Napisano 19 Listopad 2015 Napisano 19 Listopad 2015 Praca z MaxScript jest konieczna ? custom button'y można zrobić za pomocą Customize user interface/Toolbars/modifiers
deshu Napisano 19 Listopad 2015 Napisano 19 Listopad 2015 Nie jest konieczna. Ale można zrobić więcej niż tylko z customize ui. Np można zrobić guzik który co innego będzie robił gdy jesteś na vertexach, a co innego gdy jesteś na poligonach.
2013 Napisano 19 Listopad 2015 Autor Napisano 19 Listopad 2015 Jest to zewnętrzny modyfikator i nie pojawia się on w miejscu o którym wspominasz. Modyfikator został wrzucony do folderu z pluginami i wyświetla się jedynie na liście modyfikatorów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się