Jump to content

Featured Replies

Posted

Cześć

 

Mój problem dotyczy "custom button" przypisanego do uruchomienia modyfikatora.

 

Wykonałem go w następujący sposób.

1. Uruchomiłem "MaxScript Listener"

2. Wybrałem modyfikator z listy modyfikatorów.

3. Zaznaczyłem to co wyprodukował MaxScript Listener i przeciągnąłem na Toolbar, i tym sposobem stworzył się "custom button" uruchamiający interesujący mnie modyfikator.

 

Niestety właśnie przed chwilą przywróciłem system i nie mam pojęcia gdzie ulokować ten prosty skrypt.

Button wyświetla się z nazwą "missing: nazwamodyfikatora"

 

Gdzie powinienem ulokować skrypt aby button zaczął działać?

  • Replies 8
  • Views 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

%localappdata%\Autodesk\3dsMax\2016 - 64bit\ENU\usermacros

 

Ale prościej ci będzie zrobić ten button jeszcze raz.

  • Author

Trochę musiałem poszukać ale znalazłem, nazywa się to "DragAndDrop-Macro1"

Dziękuję @deshu!

Generalnie, takie buttony z drag&dropa nazywają się w maxie macrami.

 

W ogolę ten folder ENU warto sobie skopiować - to tam max przechowuje wszystkie ustawienia UI i preferencje zdaje się też.

Gdy potrzeba je odtworzyć, wystarczy wywalić maxowy folder ENU i wrzucić swój. Działa to skuteczniej niż savowanie ustawień do plików.

  • Author

Czasami mam taki problem, że zmienia mi się kolor "GRID", z tego co zauważyłem powiązane jest to z lokalizacją w której zapisałem ustawienia 3ds Max.

A zapisuję je na pendrive, i pomimo, że 3ds Max ma je już przecież wczytane, to i tak w chwili gdy wyciągnę pendrive zapomina o kolorze "GRID"

Próbowałem także, zapisywać ustawienia w folderze UI 3ds Max jako ustawienia "usera" oraz "default"

Niestety nie pomaga, a dziwne w tym wszystkim jest to, że kolor "GRID" nie zapisuje się w ustawieniach UI.

 

Przetestuję tę radę @deshu, zapiszę cały folder i sprawdzę przy kolejnym przeinstalowaniu systemu.

Ciekawe jak to wygląda w chwili gdy przeniesie się ten folder do nowszego 3ds Max.

 

Ustawienia UI zapisane w zwykły sposób mogą być wykorzystane w nowych ver. 3ds Max

 

Testowałem UI zapisane w ver. 2014 i działało w ver. 2015 oraz 2016

Mam podobny kolor z kolorem grida (i innymi ustawieniami).

 

Nie sądze żeby folder ENU działał miedzy wersjami maxa.

Praca z MaxScript jest konieczna ? custom button'y można zrobić za pomocą Customize user interface/Toolbars/modifiers

Nie jest konieczna. Ale można zrobić więcej niż tylko z customize ui.

 

Np można zrobić guzik który co innego będzie robił gdy jesteś na vertexach, a co innego gdy jesteś na poligonach.

  • Author

Jest to zewnętrzny modyfikator i nie pojawia się on w miejscu o którym wspominasz.

Modyfikator został wrzucony do folderu z pluginami i wyświetla się jedynie na liście modyfikatorów.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy