Napisano 17 Listopad 20159 l Cześć Mój problem dotyczy "custom button" przypisanego do uruchomienia modyfikatora. Wykonałem go w następujący sposób. 1. Uruchomiłem "MaxScript Listener" 2. Wybrałem modyfikator z listy modyfikatorów. 3. Zaznaczyłem to co wyprodukował MaxScript Listener i przeciągnąłem na Toolbar, i tym sposobem stworzył się "custom button" uruchamiający interesujący mnie modyfikator. Niestety właśnie przed chwilą przywróciłem system i nie mam pojęcia gdzie ulokować ten prosty skrypt. Button wyświetla się z nazwą "missing: nazwamodyfikatora" Gdzie powinienem ulokować skrypt aby button zaczął działać?
Napisano 17 Listopad 20159 l %localappdata%\Autodesk\3dsMax\2016 - 64bit\ENU\usermacros Ale prościej ci będzie zrobić ten button jeszcze raz.
Napisano 18 Listopad 20159 l Autor Trochę musiałem poszukać ale znalazłem, nazywa się to "DragAndDrop-Macro1" Dziękuję @deshu!
Napisano 18 Listopad 20159 l Generalnie, takie buttony z drag&dropa nazywają się w maxie macrami. W ogolę ten folder ENU warto sobie skopiować - to tam max przechowuje wszystkie ustawienia UI i preferencje zdaje się też. Gdy potrzeba je odtworzyć, wystarczy wywalić maxowy folder ENU i wrzucić swój. Działa to skuteczniej niż savowanie ustawień do plików.
Napisano 18 Listopad 20159 l Autor Czasami mam taki problem, że zmienia mi się kolor "GRID", z tego co zauważyłem powiązane jest to z lokalizacją w której zapisałem ustawienia 3ds Max. A zapisuję je na pendrive, i pomimo, że 3ds Max ma je już przecież wczytane, to i tak w chwili gdy wyciągnę pendrive zapomina o kolorze "GRID" Próbowałem także, zapisywać ustawienia w folderze UI 3ds Max jako ustawienia "usera" oraz "default" Niestety nie pomaga, a dziwne w tym wszystkim jest to, że kolor "GRID" nie zapisuje się w ustawieniach UI. Przetestuję tę radę @deshu, zapiszę cały folder i sprawdzę przy kolejnym przeinstalowaniu systemu. Ciekawe jak to wygląda w chwili gdy przeniesie się ten folder do nowszego 3ds Max. Ustawienia UI zapisane w zwykły sposób mogą być wykorzystane w nowych ver. 3ds Max Testowałem UI zapisane w ver. 2014 i działało w ver. 2015 oraz 2016
Napisano 18 Listopad 20159 l Mam podobny kolor z kolorem grida (i innymi ustawieniami). Nie sądze żeby folder ENU działał miedzy wersjami maxa.
Napisano 19 Listopad 20159 l Praca z MaxScript jest konieczna ? custom button'y można zrobić za pomocą Customize user interface/Toolbars/modifiers
Napisano 19 Listopad 20159 l Nie jest konieczna. Ale można zrobić więcej niż tylko z customize ui. Np można zrobić guzik który co innego będzie robił gdy jesteś na vertexach, a co innego gdy jesteś na poligonach.
Napisano 19 Listopad 20159 l Autor Jest to zewnętrzny modyfikator i nie pojawia się on w miejscu o którym wspominasz. Modyfikator został wrzucony do folderu z pluginami i wyświetla się jedynie na liście modyfikatorów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto