Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam!

 

 

8cfc31db23c53.jpg

 

 

 

Mam taki problem, zabieram się za rigowane postaci i animacje, jednak na samym poczatku napotkalem problem z poprawnym skinowaniem, do kosci przypisane jest wiecej obszaru niz powinno, kiedy wchodze w różne kości w edit envelopes podświetlaja mi sie na czerwono miejsca na obiekcie które nie powinny się zaznaczac, mało tego gdy próbuje w jakikolwiek sposób zmieniać wartości abs weight tych wierzcholkow nie dzieje sie nic, tzn dalej zostaja zaznaczone na czerwono a wartosc moge wpisywac jakakolwiek (w tym wartosc 0!!). Dodam tez ze znajomy ma taki sam problem wiec nie wiem czym to moze byc spowodowane, obaj nogi pajaka dolaczalismy atachem do korpusu. wszystko znajduje sie na jednej siatce.

 

I drugie pytanie, czy mozna kopiowac kosci z jednej odnogi do innej? czy kazda odnoga zbudowana ma byc z kosci od poczatku? Czy lepiej przypisac kosci do osobno stworzonej odnogi przekopiowac a pozniej dodac do korpusu??

Edytowane przez pepik
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1. czerwone bo są przypisane do tej kości z automatu. envelop odwłoku ich nie łapie. gdy zwiększysz zakres envelopa odwłoku to pomoże. możesz także przypisać wagi tych vertexów do kości odwłoka. vertex MUSI posiadać wagę dla minimum jednej kości. jak żaden envelop nie łapie ich zakresem, wtedy skin defaultowo przypisuje im 100% dla znajdującej się w pobliżu kości.

 

2a. tak

2b. tak też można

2c. jeśli zaoszczędzi tobie to czasu i nie ucierpi na tym animacja to warto.

 

liczy się efekt, a nie sposób wykonania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności