ElementalX7 Napisano 22 Listopad 2015 Napisano 22 Listopad 2015 Witam! Od jakiegoś czasu modeluje pojazd. Wczoraj nadszedł czas na wygładzenie go. Wszystko by poszło gładko gdyby nie krawędź w pewnym miejscu. W środku chciałbym mieć ostrą krawędź a na zewnątrz gładką. Gdy splituje polygony, to po smoothie wszystko się "rozchodzi" Zamieszczam screena z pociętymi polygonami i jak to wygląda po smoothie.
ca mel Napisano 22 Listopad 2015 Napisano 22 Listopad 2015 1 Trzeba po prostu dodać tam dodatkowe podziały. Wykorzystałbym wariant ten z pierwszego obrazka, lecz robiąc trójkątne zamknięcie pętli wcześniej (skończyłbym na środkowym edgeloopie). A w miejscach gdzie będą trójkąty wstawiłbym dodatkowe krawędzie, przerabiając tym samym trójkąty na czworokąty (czyli wstawiłbym po obu stronach dodatkowego edgeloopa przez całą krawędź lub chociaż kawałek). 2 Albo dodaj dwa czy trzy dodatkowe loopy, jeden na środku tych ścian z przodu, a i 1-2 powyżej, tak by oddzielić dużą połać płaskiej geometrii od tych trójkątów. 3 Przyjrzyj się też okienku Crease. Być może ustawiając wysoką wartość crease tylko potrzebnym, ostrym krawędziom, obejdzie się bez dodatkowych podziałów na tym przegubie.
ElementalX7 Napisano 22 Listopad 2015 Autor Napisano 22 Listopad 2015 Dzięki wielkie za odpowiedź ! :) Próbowałem zrobić z dodatkowymi podziałami ale dalej nie idzie... Crease też nie pomógł :/ Zamieściłem obiekt w pliku fbx oraz mb jakbyś miał ochotę samemu poszperać :p Obiekt.zip
ca mel Napisano 23 Listopad 2015 Napisano 23 Listopad 2015 (edytowane) W sumie nie wiem jaki efekt chcesz uzyskać i jak wyobrażasz sobie to przejście z ostrego kantu w nieostry. Gdzieś wokół z założenia muszą pojawić się jakieś zagięcia. Wpadałoby więc się jeszcze tym pobawić i mimo wszystko zrobić jakąś linię rozdzielającą. Jeśli chodzi o coś takiego: to dodałem Poly split ring z ustawieniem absolute .1, po czym w miejscach gdzie geometria ma być gładka EdgeFlow, tak by maya znów ją zaokrągliła po swojemu. (na tym obrazku kliknij jeszcze raz, będzie rozdz. 2,5k) Edit: Tak wyobrażam sobie łączenie, dwie wersje - z gładszym i bardziej "uszczelkowym" przejściem, że tak to nazwę Dołączyłem plik MB (v2016) - po lewej wersja z edgeFlowem, w środku pogrzebana lekko pędzlem i ręcznie poprzesuwane wierzchołki, po prawej inny flow przejścia w nieostrą część. test_obiect.zip Edytowane 23 Listopad 2015 przez ca mel
ElementalX7 Napisano 28 Listopad 2015 Autor Napisano 28 Listopad 2015 Dzięki wielkie ! Zrobiłem tak samo jak Ty. Co prawda to jeszcze nie jest to, czego potrzebuje ale najwyżej potem poprawie to w photoshpie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się