Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Od jakiegoś czasu modeluje pojazd. Wczoraj nadszedł czas na wygładzenie go. Wszystko by poszło gładko gdyby nie krawędź w pewnym miejscu.

 

W środku chciałbym mieć ostrą krawędź a na zewnątrz gładką. Gdy splituje polygony, to po smoothie wszystko się "rozchodzi"

 

Zamieszczam screena z pociętymi polygonami i jak to wygląda po smoothie.

 

Z71wXb6.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1 Trzeba po prostu dodać tam dodatkowe podziały.

Wykorzystałbym wariant ten z pierwszego obrazka, lecz robiąc trójkątne zamknięcie pętli wcześniej (skończyłbym na środkowym edgeloopie).

A w miejscach gdzie będą trójkąty wstawiłbym dodatkowe krawędzie, przerabiając tym samym trójkąty na czworokąty (czyli wstawiłbym po obu stronach dodatkowego edgeloopa przez całą krawędź lub chociaż kawałek).

 

 

2 Albo dodaj dwa czy trzy dodatkowe loopy, jeden na środku tych ścian z przodu, a i 1-2 powyżej, tak by oddzielić dużą połać płaskiej geometrii od tych trójkątów.

 

 

3 Przyjrzyj się też okienku Crease.

Być może ustawiając wysoką wartość crease tylko potrzebnym, ostrym krawędziom, obejdzie się bez dodatkowych podziałów na tym przegubie.

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie za odpowiedź ! :)

 

 

Próbowałem zrobić z dodatkowymi podziałami ale dalej nie idzie... Crease też nie pomógł :/

 

Zamieściłem obiekt w pliku fbx oraz mb jakbyś miał ochotę samemu poszperać :p

Obiekt.zip

Napisano

W sumie nie wiem jaki efekt chcesz uzyskać i jak wyobrażasz sobie to przejście z ostrego kantu w nieostry.

Gdzieś wokół z założenia muszą pojawić się jakieś zagięcia.

Wpadałoby więc się jeszcze tym pobawić i mimo wszystko zrobić jakąś linię rozdzielającą.

 

Jeśli chodzi o coś takiego:

model_jpg.jpg

 

to dodałem Poly split ring z ustawieniem absolute .1, po czym w miejscach gdzie geometria ma być gładka EdgeFlow, tak by maya znów ją zaokrągliła po swojemu.

 

(na tym obrazku kliknij jeszcze raz, będzie rozdz. 2,5k)

 

Edit:

Tak wyobrażam sobie łączenie, dwie wersje - z gładszym i bardziej "uszczelkowym" przejściem, że tak to nazwę

model_blizej_z_uszczelka.jpg

 

Dołączyłem plik MB (v2016) - po lewej wersja z edgeFlowem, w środku pogrzebana lekko pędzlem i ręcznie poprzesuwane wierzchołki, po prawej inny flow przejścia w nieostrą część.

test_obiect.zip

Edytowane przez ca mel

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie !

 

Zrobiłem tak samo jak Ty. Co prawda to jeszcze nie jest to, czego potrzebuje ale najwyżej potem poprawie to w photoshpie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.