Dynamico Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 Moje pierwsze wizualizacje architektoniczne. Oczywiście mile widziane wszelkie uwagi, co poprawić, zmienić itd. 3ds max, v-ray, Forest Pack. ... ...
gnacik Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 Z takich pierwszych rzeczy jakie rzucimy mi się w oczy to: - Na pierwszym renderze trawa rośnie na betonie :-) Natomiast po prawej stornie kadru na murze z betonu architektonicznego słaba jakość tekstury aż bije po oczach - Drugie ujęcie, no cóż... ta zieleń pomiędzy drogą a działką wygląda po prostu słabo. Nie wiem też co na asfalcie robi to zielsko?!? No i po co kostkę brukową tak mocno posypałeś piaskiem zamiast dociągnąć ją do asfaltu? Aha, no i krawężniki nie mogą się tak nagle skończyć :-) - Ostatni render, trochę tu pusto, bym na ten taras coś wrzucił, jakieś ławki i krzesła czy coś tego typu. Trawa łądnie skoszona, ale np. drzewa po prawej stronie z oddali na pewno można znaleźć lepsze. I jeszcze jedno, detal, ale jakoś zwrócił moją uwagę. Mianowicie obróbka blacharska na dachu, trochę to to za długie, nie widać łączeń: To tyle ode mnie, teraz niech sie wypowiedzą spece od hiperrealizmu, jak poprawić oświetlenie, kolory, nasycenie, kontrasty itp. :-)
skalpel3d Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 Dynamico na dzień dobry zdesaturuj zieleń trawy i tych iglaków, lepiej zrobić teksturę gleby pod trawą a nie ten patent od evera,jak używasz trawek w dużych kępach to rozkładaj je tak aby bardziej się na siebie nachodziły , osobiście wole robić trawniki pojedynczymi trawkami albo małymi kępkami, wywal te liście z przed płotu nie pasują raz wielkością dwa według twojego zielska to nie ta pora roku. Przejaskrawiłeś hdri warto ja wrzucić do color correction. Zupełnie mi nie leży zielsko za płotem za gęsto, nieładne modele przydałby się jakaś różnorodność jeśli chodzi o wielkości i obroty. Szczerze ładniej by wyglądało jak byś dał za płotem jakieś domki miedzy drzewami, jeśli już las to zrób w nim jakieś przerwy. Popracuj na materiałami szyb matowe szare odbicia są nieładne, materiałem tynku przydałby się jakiś bardziej wyrazisty bump. Poprawiłbym ten piasek aby to były tylko plamy na chodniku a nie taki całkiem zasypany dwa popraw jego mapowanie
skalpel3d Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 (edytowane) a Dynamico to nie jest stary wyjadacz WIZ, który sobie jaja robi, czy mi się coś pomerdalo?Dynamico to ja kojarzę od interiorów :) Dwa zerknij do linka ze stopki :) Edytowane 29 Listopad 2015 przez skalpel3d
Dynamico Napisano 30 Listopad 2015 Autor Napisano 30 Listopad 2015 (edytowane) Dzięki za podpowiedzi. Projekt przebudowy - MODUS Architekci z Zabrza. Ja robię tylko wizualizacje. Zmieniłem beton, zieleń trochę bardziej stonowana. HDRI ma mniejszą saturację. Drzewa w tle wymienione na modele (wcześniej były obiekty typu "bilboard", ale jednak to widać). Pod trawą "ziemia" a nie bitmapa trawnika. Niestety nie udało mi się uzyskać nic ciekawego w odbiciach w szybach. Zupełnie nie wiem jak do tego podejść. Co do otoczenia to dookoła jest samo "zielsko" i pola. Żadnych zabudowań w okolicy. Jakieś to "smutne" cały czas. Poprawione pierwsze ujęcie: ... Tak wygląda budynek obecnie ... Edytowane 30 Listopad 2015 przez Dynamico
skalpel3d Napisano 30 Listopad 2015 Napisano 30 Listopad 2015 dobuduj otoczenie z zielska za kamera będziesz miał od razu obiekty które będą mogły się odbijać a szybach, drzewa powinny być znacznie wyższe zobacz na stan aktualny i zasadniczo są one bliżej domu co tworzy dodatkowa atmosferę. Nie wiem czy inwestor wymaga od ciebie odwzorowanie warunków naświetlenia ale jeśli tak to sprawdź jak dokładnie dom jeśli chodzi o strony świata bo ze zdjęcia to raczej by wynikło ze jest przeciwnie niż u ciebie. Jak ci zależy na zgodności to umieść w scenie daylight system z konkretna lokalizacja geograficzną zobaczysz jak wtedy układa się cieniowanie i kierunki światła a potem wystarczy dostosować vryhdri jeśli ci na niej zależy a daylight np wywalić jak jest zbędny
Dynamico Napisano 1 Grudzień 2015 Autor Napisano 1 Grudzień 2015 Drzewa pójdą "pod siekierkę". Planowana działka jest trochę większa niż obecny, niezarośnięty teren. O prawidłowych kierunkach świata pomyślałem i usytuowanie budynku jest OK. Wejście jest na północnej ścianie. Z tymi drzewami to trochę dziwnie, bo modele mają po 12-15 m wysokości. Chyba to odsunięcie od budynku, mimo że niezbyt duże, powoduje wrażenie ich niewielkiej wysokości. Wydaje mi się, że teraz ogólny odbiór tej wizualizacji jest już akceptowalny. Może jeszcze jest trochę za sterylnie. I chyba za dużo tych kolorowych roślin.
wujek_kane Napisano 1 Grudzień 2015 Napisano 1 Grudzień 2015 Dąb z przodu też oczywiście zetną i zastąpią kasztanami? Swoją drogą jaka jest ideologia przebudowy takiego nieciekawego baraku? Pozwolenia? Duży progres w stosunku do pierwszej wersji, ale jest jeszcze parę rzeczy, które trochę rzucają się w oczy: -trawa przy bramce chyba mogłaby mieć trochę mniejsze źdźbła, -coś jest mocno nie tak z chodnikiem przed bramką (błąd w renderze?), dalej też jest strasznie płaski, -aaaa no i dwa takie same auta :P
rly Napisano 1 Grudzień 2015 Napisano 1 Grudzień 2015 @Wujek_kane czasami dom stoi w miejscu gdzie nic nowego nie wybudujesz (MPZP nie pozwala), renowacja to jednak coś innego i nie wymaga takiej ilości procedur.Patrząc jednak na projekt jest kilka zmian istotnych (zmiana okien PZT),na które jest wymagane pozwolenie.
Dynamico Napisano 1 Grudzień 2015 Autor Napisano 1 Grudzień 2015 Trudno mi powiedzieć co kierowało inwestorem. Granice działki przebiegają mniej więcej tak ... Na zdjęciu "ruiny" wydaje się wszystko bardziej zarośnięte. Mam trochę innych zdjęć i na nich widać, że las kiedyś "podjechał" pod sam budynek ale teraz działka jest już wykarczowana. Łącznie z dębem z przodu.
wujek_kane Napisano 1 Grudzień 2015 Napisano 1 Grudzień 2015 Ścinanie dębów to zbrodnia. Ustaliłeś co się dzieje pod bramką na renderze?
Dynamico Napisano 1 Grudzień 2015 Autor Napisano 1 Grudzień 2015 Ale te dęby to takie "samosiejki", które wyrosły na działce. Jeden to tak 50 cm od ściany budynku. Oczywiście też nie pochwalam, ale gdybyś zostawił dom na parę/paręnaście lat (bo tak to wygląda) i w tym czasie pod oknem coś by wyrosło to raczej byś usunął. A ten chodnik pod bramką to byłe jaka tekstura, którą przeoczyłem. Może taką ciemnoszarą kostkę bazaltową tam wstawić?
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2015 Napisano 1 Grudzień 2015 daj tam typowa kostkę chodnikowa w bazalty pewnie klient nie będzie się bawił. Jak nie masz to daj znać to ci na priva podeśle pakiet map do chodnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się