TheD3luxed Napisano 13 Grudzień 2015 Napisano 13 Grudzień 2015 Hej wszystkim. Od dwóch dni nie mogę dojść dlaczego mam dziwne zniekształcenia na obiekcie po wycięciu w nim 6 dziur. Czy to ProCutter czy Proboolean - efekt ten sam. Z góry dzięki za pomoc :)
Sensej Napisano 13 Grudzień 2015 Napisano 13 Grudzień 2015 ProBoolean robi trochę syfu w siatce, który musisz potem naprawić. Najlepiej(Według mnie) wyciąć otwór opcją cut. Nie wiem czy chcesz potem na ten model nakładać TurboSmooth. Jeżeli nie możesz jeszcze bardzie uprościć siatkę. Powinno to wyglądać mniej więcej tak:
2013 Napisano 14 Grudzień 2015 Napisano 14 Grudzień 2015 Chodzi chyba o grupy wygładzania, które zmieniły się po wycięciu otworów tworząc niechciane cieniowanie. [video=youtube;-Iswm1xKtGs]
TheD3luxed Napisano 16 Grudzień 2015 Autor Napisano 16 Grudzień 2015 @2013 Niestety próbowałem kombinować z Smoothing groups i problem nie leży tutaj :/ @Sensej Twoja siatka na obiekcie wygląda bardzo ładnie. Jak to zrobiłeś że każdy vertex od otworu jest połączony do reszty siatki? Jak widać, u mnie jest do każdego otworu jest tylko jedna krawędź, zamiast tak jak u Cb
Sensej Napisano 16 Grudzień 2015 Napisano 16 Grudzień 2015 Aby je połączyć musisz przygotować sobie odpowiednią siatkę, a vertexy łączysz przy użyciu funkcji "Connect". Otwory możesz tworzyć na kilka różnych sposobów np. 1.Tworzysz swój obiekt 2.Tworzysz odpowiednią siatkę(używając opcji "CUT" albo zaznaczając krawędzie i używając opcji "Connect" jak na zdjęciu: 3. Zaznaczasz dwa vertexy tak aby po połączeniu utworzyły przekątną, powtarzasz to cztery razy do uzyskania takiego efektu 4.Potem zaznaczając środkowy vertex użyj funkcji "Chamfer" aż utworzy ci się okrąg 5. Na koniec dodaj support edge aby po nadaniu TurboSmooth krawędzie były ładnie zaokrąglone Możesz też tworzyć okręgi używając funkcji boolean, ale po tym musisz oczyścić siatkę, albo stworzyć circle o 8 krawędziach, umieścić w odpowiednim miejscu i przy użyciu funkcji "CUT" wyciąć kształt okręgu, a potem nie połączone vertexy połączyć przy użyciu funkcji "Connect"
Helion741 Napisano 16 Grudzień 2015 Napisano 16 Grudzień 2015 Sensej dobrze radzi. Albo musisz stworzyć gęstszą siatkę albo ręcznie połączyć "luźne" wierzchołki. Oraz jeśli zamierzasz użyć turbosmooth radziłbym wyciąć ośmiokąt lub sześciokąt. Będzie mniej geometrii do uprzątnięcia a turbosmooth i tak ładnie wszystko zaokrągli. Jeśli chcesz modelować tak jak widać u ciebie czyli bez TS topozostaje ci tylko połączyć wierzchołki ale moim zdaniem będziesz mieć więcej roboty ponieważ na okrąg składa się więcej geometrii. Jest jeszcze opcja z użyciem ProBoolean które powinno dać wynik taki jak u ciebie ale bez nieładnych zniekształceń.
Maciek Jutrzenka Napisano 16 Grudzień 2015 Napisano 16 Grudzień 2015 jeszcze jest taka sztuczka jak powierzchnia jest totalnie pofalowana. To duplikujesz obiekt zagęszczasz go. Ukrywasz go. dla renderingu i widoku. I teraz na tym pierwotnym obiekcie rozkładasz siatkę. dla tej dziurki. snapując do tamtego zagęszczonego. i też ustawiasz odpowiednie wertexy. aby została zrobiona ich projekcja na tamten zagęszczony obiekt. Z tym że ta projekcja powinna zostać zrobiona już po modifkatorach zagęszczających sub-d
TheD3luxed Napisano 16 Grudzień 2015 Autor Napisano 16 Grudzień 2015 Ok dzięki wielkie wszystkim za pomoc ;)
Rekomendowane odpowiedzi