Sajson Napisano 18 Grudzień 2015 Napisano 18 Grudzień 2015 Witam wszystkich, Chciałam dać wam do oceny jedną z moich pierwszych wizualizacji. Mam styczność z 3ds maxem i Vrayem od około miesiąca. Byłabym wdzięczna za wasze wskazówki co jak i gdzie poprawić itp :) Pozdrawiam
bolitic Napisano 19 Grudzień 2015 Napisano 19 Grudzień 2015 Jak na 1 miesiac stycznosci z 3d to masz super swiatlo. A to co mozna poprawic to miedzy innymi dodac detalu bo pustto.
skalpel3d Napisano 19 Grudzień 2015 Napisano 19 Grudzień 2015 Fajnie i brawo za całkiem czysty render, natomiast co do światła to odrobinę przytłumione, przepal mocniej obrazek za oknem, czy przed oknami masz wstawione sky portale brakuje rozswietlenia na suficie, zmieniłbym położenie kamery jak masz ja prostopadle do okna nie będziesz miała widocznych odbić w szybie, fajniejszy efekt uzyskasz jeśli słonce będzie wpadać do wnętrze pod mocniejszym skosem a nie tak prostopadle dostaniesz więcej cieni od obiektów, daj większy rozmiar emitera słońca cienie zrobią się łagodniejsze. Nie jestem przekonany do pokazywania kuchni z perspektywy klęczek dobra wysokość jak byś chciał jakieś makra robić, lepiej by się prezentowało z wysokości ciut nad blatem albo ludzkiego wzroku 12-15 cm poniżej czubka głowy :) Ewidentnie należy tą kuchnie zagracić
Sajson Napisano 21 Grudzień 2015 Autor Napisano 21 Grudzień 2015 Dzięki bardzo za odpowiedź. Obraz za oknem zmieniłam, Sky portali nie mam bo używam Vray Sun, a z tego co wyczytałam mr sp nie współpracuje z tym światłem. Dałam inne położenie kamery i kierunek padania światła, dodałam trochę bibelotów. Zastanawia mnie, czemu materiał w oknie nie odbija, reflect i refract mam ustawione na najjaśniejsze, fresnel włączony.
skalpel3d Napisano 21 Grudzień 2015 Napisano 21 Grudzień 2015 (edytowane) Masz opcje w vraylight sky portal i simple, co do odbić to pokaz jak masz zbudowany materiał dwa wyrenderuj w render element vrayreflection zobaczysz jak wyglądają odbicia i czy w ogóle są. Co do obrazu za oknam poprzedni był fajniejszy wystarczyło umieścić go w materiale typu vrylightmtl masz wtedy pełna kontrole nad jego jasnością Edytowane 21 Grudzień 2015 przez skalpel3d
Sajson Napisano 22 Grudzień 2015 Autor Napisano 22 Grudzień 2015 Wstawiłam poprzedni obraz na plane tak jak mówiłeś, ale teraz w miejscu okna mam czarną plamę. Wstawiłam vraylight plane i sky portale. Załączam obecny render i ustawienia materiału na szybie i obrazka.
skalpel3d Napisano 22 Grudzień 2015 Napisano 22 Grudzień 2015 w materiale vraylightmtl włącz opcje emit light on beck side, albo obróć plejna o 180 stopni. tu masz trochę materiałów szkła zapisanych w pliku max może ci się przydadzą albo podejrzysz jak są zbudowane http://www.gg.pl/dysk/muMEVKvHmUYnm-MEVKvFVZk/glass%20material.zip
Dynamico Napisano 5 Styczeń 2016 Napisano 5 Styczeń 2016 Ramy okien trochę za delikatne. No i mapowanie nieprawidłowe. Słoje drewna powinny się układać wzdłuż "długich" krawędzi (czyli inaczej na poziomych i pionowych elementach ramy). Szyba nie odbija właśnie dla tego, że masz włączony fresnell. Ogólnie rzecz biorąc, jest to efekt dosyć naturalny i odbicia zaczynają pojawiać się dopiero gdy płaszczyzna znajduje się pod pewnym kątem do kierunku patrzenia (upraszczając: kąt 90 stopni, mniej więcej jak na Twoim renderze - 0 odbicia; kąt zbliżony do 90 stopni 100 procent odbicia). Wypróbuj na oknie w swoim domu. Możesz regulować ten efekt zmieniając wartość IOR z sekcji ustawień "reflection". Albo wyłączyć fresnell i regulować odbicie materiału szkła kolorem "odbicia" uzyskując efekt jaki Ciebie zadowala.
skalpel3d Napisano 5 Styczeń 2016 Napisano 5 Styczeń 2016 Aby dostać dodatkowy efekt odbić warto do materiału szkła dodać do bump mapkę noise z dużym sizem i moc bump ustawić na bardo niski parametr coś z przedziału 1>0
Sajson Napisano 5 Styczeń 2016 Autor Napisano 5 Styczeń 2016 W miejscu szyb w oknach mam "dziury", nie ma tam żadnego materiału. Mam problem z mapowaniem, pomieszczenie tworzę z boxa i gdy np dodam do jednego poligonu map scaler, to po kliknięciu na edit poly modyfikator znika. Można to zauważyć na moim renderze na teksturze podłogi, która jest źle zeskalowana.
skalpel3d Napisano 5 Styczeń 2016 Napisano 5 Styczeń 2016 do robienia podłogi https://www.cg-source.com/floorgenerator.php darmowy scrypt po zarejestrowaniu pobierz sobie także multiteksturę, Jak masz kolejność modyfikatorów w drzewku modyfikatorów mapscalera daj powyżej edit poly
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się