Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na wstępie chciałbym wszystkich przywitać, jest to mój pierwszy post tutaj.

 

Jestem początkującym użytkownikiem 3ds max'a.

 

Mam problem z zamknięciem luki takiej jak na obrazku. Poziome Linie powinny zejść się w jednym miejscu (zaznaczone na zielono), ręcznie nie jestem w stanie przesunąć vertexów do miejsca spotkania, żeby zachować poprawne kąty (zielonej linii nie ma), linie nie biegną równolegle. Ma ktoś pomysł na to jak to naprawić?

 

 

ver.jpg

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Ciężko wyczuć jak wygląda reszta modelu, nie widać zakończenia edge, zatem rozwiązanie może wymagać bardziej skomplikowanego wyrównywania niż to które Ci podam.

 

Zaznaczasz dwa vertexy, i korzystasz z opcji Collapse.

Działa ona tak, że oblicza odległość pomiędzy vertexami, i dzieli ją na pół, w miejscu podziału vertexy zostaną połączone w jeden vertex.

 

Jeśli dwa odcinki po przeciwnej stronie połączonych przed chwilą vertexów w jeden nie są równe, możesz włączyć Constraints "Edge" następnie złapać vertex i przesunąć go za pomocą Select and Move do końca edge, aż dotknie on vertexa, kończącego tego edge.

 

Następnie puszczasz na chwilę Select and Move i znowu łapiesz i przesuwasz vertex na swoje miejsce, tym razem z włączonym Snap to Vertex przyciągając go do vertexa powyżej aby zatrzymał się idealnie w miejscu, które zaznaczyłeś zieloną linią.

 

Jeśli nie wiesz jak korzystać ze Snaps oraz Constraints "Edge" poniżej filmy.

 

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy