skalpel3d Napisano 7 Marzec 2016 Napisano 7 Marzec 2016 Dostałem od dewelopera modele ze sketchupa a równocześnie mam możliwość ze skorzystania z tego programu po znajomości proszę o pomoc jak przeksportować ichnie model do maxa wiem ze max zasadniczo otwiera pliki sketchupa ale po otwarciu to jest jedna wielka masakra nie idzie na tym pracować
Hris Napisano 7 Marzec 2016 Napisano 7 Marzec 2016 Ja po prostu otwieram w zakładce 3D Maxa import, i ładuje plik SKP prosto do Maxa...hm...i tak codziennie, bez problemów...a co jest nie tak z ich sceną po imporcie? Burdel w materiałach? Może mają włączone podkłądy DWG w tym sketchupie i przy okazji importu pliku SKP włączyły się też te pliki DWG? Jak ja importuję cały plik SKP to wyłączam wpierw wszystkie podkłady, bo 3D Max potem szaleje jak dostaje 10000 lini z dwg po imporcie. Importuję zawsze tylko geometrię. tych podkłdów DWG jeśli są faktycznie w plikach SKP nie trzeba usuwać, wystarczy tylko je ukryć (stworzyć jakąś warstwę w Sketchupie i na nie wrzucić te podkłady DWG i potem ukryć warstwę) i potem w czasie importowania w Maxie zaznaczyć opcję "Skip hidden objects" czy jakoś tak.
skalpel3d Napisano 7 Marzec 2016 Autor Napisano 7 Marzec 2016 Hris niestety po imporcie skp siatka modelu to jeden sajgon włącznie z dodatkowymi trainglami w oknach, pomijam fakt ze zasadniczo każda bryła składa się z oddzielnych poligonów ale to nie jest problem raz użyty weld na 0,001 i jest spoko . Dostaje czyste model bez siatek cadowskich i zasadniczo kończy się tym ze modeluje obiekt od nowa bo na tym z skp nie idzie pracować
Hris Napisano 7 Marzec 2016 Napisano 7 Marzec 2016 Hris niestety po imporcie skp siatka modelu to jeden sajgon włącznie z dodatkowymi trainglami w oknach, pomijam fakt ze zasadniczo każda bryła składa się z oddzielnych poligonów ale to nie jest problem raz użyty weld na 0,001 i jest spoko . Dostaje czyste model bez siatek cadowskich i zasadniczo kończy się tym ze modeluje obiekt od nowa bo na tym z skp nie idzie pracować Ale mi przykro:( :( :( ja cię...nigdy nie miałem takich jazd z modelami z SKP. Może dlatego że sam je modeluję, a architektów w mojej pracy zawsze proszę o pewien schemat przygotowania sceny jeśli już coś modelują, a i tak wszystkie modele przechodzą przez mojego kompa finalnie, więc w pracy mamy już raczej opanowaną kulturę tworzenia w Sketchupie za zachowaniem warstw, grup obiektów, instancji i materiałów. Jak chcesz, możesz podesłać scenę mi na [email protected], może będę w stanie ją Ci ogarnąć dziś wieczorem przy kompie...jeśli oczywiście masz czas i możesz to wysłać.
reyman Napisano 27 Kwiecień 2016 Napisano 27 Kwiecień 2016 1. Powiedz developerowi, że model jest do d.. i musisz go zbudować od początku - to chyba najlepsze wyjście, arhcitekci często robią sajgon na modelach 3d 2. sprawdź koniecznie reverse faces https://www.youtube.com/watch?v=2c6MI_v5wJk
monaliza_84 Napisano 12 Październik 2017 Napisano 12 Październik 2017 Hej, wydaje mi się, że rozwiązali ten problem w nowszej wersji maxa. W wersji Maxa2017 plik Sketchup importuje się normalnie, (bezpośrednio plik Sketchup do Maxa)
mitic Napisano 12 Październik 2017 Napisano 12 Październik 2017 wszystko zależy od tego czy model przygotowuje ktoś kto ma doświadczenie z wizkami/ maxem (tak jak pisze Hris- wie jak to ma wyglądać, uzgodnił workflow), czy ktoś kto 'po prostu robi model w sketchupie'. jak dostaję model skp to niestety w 99% jest z tym problem- obrazowa ilustracja problemu poniżej.. model który dostałem i przemodelowany 'od zera' w maxie.. model ze skp- każdy drobny element okien, ram osobno, siatka jak widać, ciężko coś z tego wykrzesać. ewentualnie mógł bym zrobić na odp... i jakoś to pogrupować, nałożyć materiał, ale też nie bez problemu grupowanie po materiale nie daje rady- w skp jest często po 150-200 materiałów, nawet jak jeden i ten sam występuje po kilkadziesiąt razy, osobno dla różnych obiektów. dlatego najczęściej jak chcę zrobić coś porządnie modeluję od zera, niestety..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się