TRYKY3D Napisano 7 Kwiecień 2016 Napisano 7 Kwiecień 2016 Witajcie Poszukuję wiedzy teoretycznej (linki,artykuły itd) po polsku, dotyczącej opisu Vray z naciskiem na oświetlenie - mniej więcej coś tego typu http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22&print=yes dzięki z góry
natas Napisano 8 Kwiecień 2016 Napisano 8 Kwiecień 2016 http://adrianbienias.pl/v-ray-material-tutorial-dla-poczatkujacych/ http://www.impossible3ds.com/vray-render-setup-opis/
skalpel3d Napisano 8 Kwiecień 2016 Napisano 8 Kwiecień 2016 TRYKY3D co prawda nie po polsku ale polecam help od vraya dwa jak nie znasz angielskiego to masz wersje obrazkowe wystarczy przy wielu zagadnieniach wstukać dodatek example i będziesz miał pokazane co i jak np: https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraysun_and_vraysky_examples.shtml https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vrayphysicalcamera_examples.shtml https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraymtl_examples.shtml
TRYKY3D Napisano 8 Kwiecień 2016 Autor Napisano 8 Kwiecień 2016 Ok dzięki za podpowiedzi. Kurcze zapomniałem dodać że podesłane strony odwiedziłem na samym początku. W moim przypadku potrzebowałbym czegoś bardziej zaawansowanego Taka sprawa: Załóżmy że jest obiekt do zrewitalizowania (iluminacja) Wiedząc z życia że mamy dwie dostępne metody projektowania: -klasyczna (terenowa) - ustawiamy fizycznie żródła światła następnie projektant oświetlenia robi próby (koszty wzrastają) lub -komputerowa Muszę rozpisać-udowodnić dlaczego jest tak że renderery potrafią wykonać wizualizacje fotorealistyczną (nie odbiegającą od tego co w rzeczywistym świecie) Wiadomo - potrafią bo ich obliczenia są oparte na prawach fizyki Tutaj właśnie musze zagłębić swoje 'rozważania' np: jak vray liczy refrakcje,kaustyki,globalIluminacje, transmisje fotonów, coś o cieniach itd ok mogą być też anglielskie ale kurcze czasem język techniczny bierze góre. Gościu z tego linku napisał w części drugiej parę ciekawych rzeczy ale nie wiem czy można to też przełożyć na VRaya http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22&print=yes
minczin Napisano 8 Kwiecień 2016 Napisano 8 Kwiecień 2016 http://www.cggallery.com/tutorials/vray_optimization/
TRYKY3D Napisano 9 Kwiecień 2016 Autor Napisano 9 Kwiecień 2016 Dzięki wielkie, gdyby było coś więcej to dajcie prosze znac
TRYKY3D Napisano 13 Kwiecień 2016 Autor Napisano 13 Kwiecień 2016 siema Trochę się pogubiłem, nie yebcie mnie za to że pomimo posiadania paru źródeł nie do końca to rozumiem. ;p -czy metoda raytrace występuje w VRay pod nazwą raytrace albo są używane inne algorytmy i inne nazewnictwa a raytrace nie ma z nim nic wspólnego? Spotkałem na zagranicznym forum taką wypowiedź Pytanie użytkownika: Zaimportowałem scenę która posiadała materiały wykorzystujące raytrace - renderuje Vrayem i w tym miejscu jest czarny obszar. Odpowiedź: Wymień te materiały na Vray-owe z Refl/Refr ponieważ Vray nie renderuje raytrace, ma inne algorytmy Zastanawia mnie też GlobalIluminacja ale to w następnym pytaniu Dzieki za pomocne odp ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się