Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

TRYKY3D co prawda nie po polsku ale polecam help od vraya dwa jak nie znasz angielskiego to masz wersje obrazkowe wystarczy przy wielu zagadnieniach wstukać dodatek example i będziesz miał pokazane co i jak np:

https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraysun_and_vraysky_examples.shtml

https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vrayphysicalcamera_examples.shtml

https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraymtl_examples.shtml

Posted

Ok dzięki za podpowiedzi.

Kurcze zapomniałem dodać że podesłane strony odwiedziłem na samym początku. W moim przypadku potrzebowałbym czegoś bardziej zaawansowanego

 

Taka sprawa:

Załóżmy że jest obiekt do zrewitalizowania (iluminacja)

Wiedząc z życia że mamy dwie dostępne metody projektowania:

-klasyczna (terenowa) - ustawiamy fizycznie żródła światła następnie projektant oświetlenia robi próby (koszty wzrastają) lub

-komputerowa

 

Muszę rozpisać-udowodnić dlaczego jest tak że renderery potrafią wykonać wizualizacje fotorealistyczną (nie odbiegającą od tego co w rzeczywistym świecie)

Wiadomo - potrafią bo ich obliczenia są oparte na prawach fizyki

Tutaj właśnie musze zagłębić swoje 'rozważania'

np: jak vray liczy refrakcje,kaustyki,globalIluminacje, transmisje fotonów, coś o cieniach itd

 

 

ok mogą być też anglielskie ale kurcze czasem język techniczny bierze góre.

Gościu z tego linku napisał w części drugiej parę ciekawych rzeczy ale nie wiem czy można to też przełożyć na VRaya

http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22&print=yes

Posted

siema

Trochę się pogubiłem, nie yebcie mnie za to że pomimo posiadania paru źródeł nie do końca to rozumiem. ;p

 

 

-czy metoda raytrace występuje w VRay pod nazwą raytrace albo są używane inne algorytmy i inne nazewnictwa a raytrace nie ma z nim nic wspólnego?

 

Spotkałem na zagranicznym forum taką wypowiedź

Pytanie użytkownika:

Zaimportowałem scenę która posiadała materiały wykorzystujące raytrace - renderuje Vrayem i w tym miejscu jest czarny obszar.

Odpowiedź:

Wymień te materiały na Vray-owe z Refl/Refr ponieważ Vray nie renderuje raytrace, ma inne algorytmy

 

 

Zastanawia mnie też GlobalIluminacja ale to w następnym pytaniu

Dzieki za pomocne odp ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy