Napisano 7 Kwiecień 20168 l Witajcie Poszukuję wiedzy teoretycznej (linki,artykuły itd) po polsku, dotyczącej opisu Vray z naciskiem na oświetlenie - mniej więcej coś tego typu http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22&print=yes dzięki z góry
Napisano 8 Kwiecień 20168 l http://adrianbienias.pl/v-ray-material-tutorial-dla-poczatkujacych/ http://www.impossible3ds.com/vray-render-setup-opis/
Napisano 8 Kwiecień 20168 l TRYKY3D co prawda nie po polsku ale polecam help od vraya dwa jak nie znasz angielskiego to masz wersje obrazkowe wystarczy przy wielu zagadnieniach wstukać dodatek example i będziesz miał pokazane co i jak np: https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraysun_and_vraysky_examples.shtml https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vrayphysicalcamera_examples.shtml https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraymtl_examples.shtml
Napisano 8 Kwiecień 20168 l Autor Ok dzięki za podpowiedzi. Kurcze zapomniałem dodać że podesłane strony odwiedziłem na samym początku. W moim przypadku potrzebowałbym czegoś bardziej zaawansowanego Taka sprawa: Załóżmy że jest obiekt do zrewitalizowania (iluminacja) Wiedząc z życia że mamy dwie dostępne metody projektowania: -klasyczna (terenowa) - ustawiamy fizycznie żródła światła następnie projektant oświetlenia robi próby (koszty wzrastają) lub -komputerowa Muszę rozpisać-udowodnić dlaczego jest tak że renderery potrafią wykonać wizualizacje fotorealistyczną (nie odbiegającą od tego co w rzeczywistym świecie) Wiadomo - potrafią bo ich obliczenia są oparte na prawach fizyki Tutaj właśnie musze zagłębić swoje 'rozważania' np: jak vray liczy refrakcje,kaustyki,globalIluminacje, transmisje fotonów, coś o cieniach itd ok mogą być też anglielskie ale kurcze czasem język techniczny bierze góre. Gościu z tego linku napisał w części drugiej parę ciekawych rzeczy ale nie wiem czy można to też przełożyć na VRaya http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22&print=yes
Napisano 13 Kwiecień 20168 l Autor siema Trochę się pogubiłem, nie yebcie mnie za to że pomimo posiadania paru źródeł nie do końca to rozumiem. ;p -czy metoda raytrace występuje w VRay pod nazwą raytrace albo są używane inne algorytmy i inne nazewnictwa a raytrace nie ma z nim nic wspólnego? Spotkałem na zagranicznym forum taką wypowiedź Pytanie użytkownika: Zaimportowałem scenę która posiadała materiały wykorzystujące raytrace - renderuje Vrayem i w tym miejscu jest czarny obszar. Odpowiedź: Wymień te materiały na Vray-owe z Refl/Refr ponieważ Vray nie renderuje raytrace, ma inne algorytmy Zastanawia mnie też GlobalIluminacja ale to w następnym pytaniu Dzieki za pomocne odp ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto