Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Chciałam zapytać czym może być spowodowana ziarnistość tekstury... konkretnie chodzi mi o to, że stworzyłam sobie tynk (użyłam vray material, do diffuse dałam 'mix' dałam tam maskę żeby zróżnicować kolory; później w bumpie dałam taką teksturę tynku oczywiście dostosowaną do bumpa) próbowałam zmieniać wartość bumpa ale to nic nie daje. jak wgl skasowałam teksture z bumpa to dalej to samo bylo. Załączam obrazek, aczkolwiek w niskiej jakości nie widać na nim tego ziarna aż tak dobrze...

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi i pozdrawiam!

  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Na moje oko to jest to samo ziarno co na teksturze. Rzeczywiście enigmatycznie pokazujesz problem trudno ocenić jeszcze przez mocną kompresję screena.

Posted

Ja się mocno na archvizie nie znam ale jeżeli masz tego bumpa tilowanego bezszwowego to może podkręć tiling w materiale jeszcze 2x. Bumpa widać wyraźnie ale jest za duży.

Posted

To może tekstura w diffuse szumi, masz jeszcze tekstury w innych kanałach? Albo wywal ten materiał i postaw go na nowo i z każdą przypisaną mapą render próbny.

 

"gładką teksturę"? tzn. bez tekstury? pewnie samplingi leżą w materiałach albo swiatłach.

Posted

Dałam po prostu vray mtl, w diffuse dałam biały, w refract i reflect czarny i tyle. Więc powinien być gładki materiał a na tych ścianach cały czas jest takie ziarno ...

 

- - - Połączono posty - - -

 

Chodzi o to, że jak mam np vray light to mam podkręcić mu subdivs? teraz miałam na 8..

Sorki, że tak dopytuję, ale dopiero zaczynam z 3dsem i nei wszystko wiem gdzie jest :)

Posted (edited)

Obadaj ten tutorial, jest od chaosów. Opisuje jak ustawic zeby v-ray sam dobierał ilość sampli (subdivsy) a jakość renderu ustawiasz jednym albo dwoma parametrami.

 

 

*Ewentualnie*

 

Wejdź w render setup -> Vray -> Global DMC -> Noise treshold i go obniż do np. 0,001 (edit: moze nie aż tak bardzo ale np. o połowę wartości wyjściowej - im mniejsza cyferka tym wyższe ustawienie). To służy do odszumiania ale rendertime podskoczy.

Edited by Pawlito
Posted

Noise treshold miałam na 0,001, ale teraz zwiększyłam subdivs w vray light i jest dobrze, a tutorial bardzo chętnie zobacze bo moze sie przydać zeby jeszcze podkręcic jakosc:) bardzo dziękuję za pomoc ! :))

Posted (edited)

Pawlito chcesz dziewczynie komputer zatkać minimalnie daje się na 0,005 dwa automatyka samplowanie jest tylko w vray 3.3 i szczerze mówiąc przy niej mocno szumią rendery.

adarch z tego co widziałem scena jest święcona zapewne mapką hdri podpitą do vraylight dome możesz spokojnie podbić na 24 subdivids. Metody z wykorzystaniem bruteforce nie polecam jeśli ci zależy na szybszym renderowaniu dwa trzeba sie przyzwyczaić do naturalnego szumu generowanego przez bruteforce

Edited by skalpel3d
Posted

@skalpel3d: tak chciałem przeprowadzić cyber atak, jednak byłeś czujny idę szukać ofiar na innych forach :)

 

@adarch: Cieszę się jesli pomogłem.

Posted
Pawlito chcesz dziewczynie komputer zatkać minimalnie daje się na 0,005 dwa automatyka samplowanie jest tylko w vray 3.3 i szczerze mówiąc przy niej mocno szumią rendery.

adarch z tego co widziałem scena jest święcona zapewne mapką hdri podpitą do vraylight dome możesz spokojnie podbić na 24 subdivids. Metody z wykorzystaniem bruteforce nie polecam jeśli ci zależy na szybszym renderowaniu dwa trzeba sie przyzwyczaić do naturalnego szumu generowanego przez bruteforce

 

Właśnie założyłem temat gdzie pytam się jak pozbyć się tego szumy bez wzrostu czasu renderu o 20 godzin ... Może coś wiesz na te temat ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy