Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Chciałam zapytać czym może być spowodowana ziarnistość tekstury... konkretnie chodzi mi o to, że stworzyłam sobie tynk (użyłam vray material, do diffuse dałam 'mix' dałam tam maskę żeby zróżnicować kolory; później w bumpie dałam taką teksturę tynku oczywiście dostosowaną do bumpa) próbowałam zmieniać wartość bumpa ale to nic nie daje. jak wgl skasowałam teksture z bumpa to dalej to samo bylo. Załączam obrazek, aczkolwiek w niskiej jakości nie widać na nim tego ziarna aż tak dobrze...

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi i pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja się mocno na archvizie nie znam ale jeżeli masz tego bumpa tilowanego bezszwowego to może podkręć tiling w materiale jeszcze 2x. Bumpa widać wyraźnie ale jest za duży.

Napisano

To może tekstura w diffuse szumi, masz jeszcze tekstury w innych kanałach? Albo wywal ten materiał i postaw go na nowo i z każdą przypisaną mapą render próbny.

 

"gładką teksturę"? tzn. bez tekstury? pewnie samplingi leżą w materiałach albo swiatłach.

Napisano

Dałam po prostu vray mtl, w diffuse dałam biały, w refract i reflect czarny i tyle. Więc powinien być gładki materiał a na tych ścianach cały czas jest takie ziarno ...

 

- - - Połączono posty - - -

 

Chodzi o to, że jak mam np vray light to mam podkręcić mu subdivs? teraz miałam na 8..

Sorki, że tak dopytuję, ale dopiero zaczynam z 3dsem i nei wszystko wiem gdzie jest :)

Napisano (edytowane)

Obadaj ten tutorial, jest od chaosów. Opisuje jak ustawic zeby v-ray sam dobierał ilość sampli (subdivsy) a jakość renderu ustawiasz jednym albo dwoma parametrami.

 

 

*Ewentualnie*

 

Wejdź w render setup -> Vray -> Global DMC -> Noise treshold i go obniż do np. 0,001 (edit: moze nie aż tak bardzo ale np. o połowę wartości wyjściowej - im mniejsza cyferka tym wyższe ustawienie). To służy do odszumiania ale rendertime podskoczy.

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Noise treshold miałam na 0,001, ale teraz zwiększyłam subdivs w vray light i jest dobrze, a tutorial bardzo chętnie zobacze bo moze sie przydać zeby jeszcze podkręcic jakosc:) bardzo dziękuję za pomoc ! :))

Napisano (edytowane)

Pawlito chcesz dziewczynie komputer zatkać minimalnie daje się na 0,005 dwa automatyka samplowanie jest tylko w vray 3.3 i szczerze mówiąc przy niej mocno szumią rendery.

adarch z tego co widziałem scena jest święcona zapewne mapką hdri podpitą do vraylight dome możesz spokojnie podbić na 24 subdivids. Metody z wykorzystaniem bruteforce nie polecam jeśli ci zależy na szybszym renderowaniu dwa trzeba sie przyzwyczaić do naturalnego szumu generowanego przez bruteforce

Edytowane przez skalpel3d
Napisano
Pawlito chcesz dziewczynie komputer zatkać minimalnie daje się na 0,005 dwa automatyka samplowanie jest tylko w vray 3.3 i szczerze mówiąc przy niej mocno szumią rendery.

adarch z tego co widziałem scena jest święcona zapewne mapką hdri podpitą do vraylight dome możesz spokojnie podbić na 24 subdivids. Metody z wykorzystaniem bruteforce nie polecam jeśli ci zależy na szybszym renderowaniu dwa trzeba sie przyzwyczaić do naturalnego szumu generowanego przez bruteforce

 

Właśnie założyłem temat gdzie pytam się jak pozbyć się tego szumy bez wzrostu czasu renderu o 20 godzin ... Może coś wiesz na te temat ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności