adarch Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 Witam, Chciałam zapytać czym może być spowodowana ziarnistość tekstury... konkretnie chodzi mi o to, że stworzyłam sobie tynk (użyłam vray material, do diffuse dałam 'mix' dałam tam maskę żeby zróżnicować kolory; później w bumpie dałam taką teksturę tynku oczywiście dostosowaną do bumpa) próbowałam zmieniać wartość bumpa ale to nic nie daje. jak wgl skasowałam teksture z bumpa to dalej to samo bylo. Załączam obrazek, aczkolwiek w niskiej jakości nie widać na nim tego ziarna aż tak dobrze... Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi i pozdrawiam!
Pawlito Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 Na moje oko to jest to samo ziarno co na teksturze. Rzeczywiście enigmatycznie pokazujesz problem trudno ocenić jeszcze przez mocną kompresję screena.
adarch Napisano 14 Kwiecień 2016 Autor Napisano 14 Kwiecień 2016 Załączam jeszcze jedno zdjęcie. Bardziej widoczne
Pawlito Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 Ja się mocno na archvizie nie znam ale jeżeli masz tego bumpa tilowanego bezszwowego to może podkręć tiling w materiale jeszcze 2x. Bumpa widać wyraźnie ale jest za duży.
adarch Napisano 14 Kwiecień 2016 Autor Napisano 14 Kwiecień 2016 Skasowałam wgl tą teksture z bumpa a tam dalej jest ziarno... dziwne to jest troszkę:D
adarch Napisano 14 Kwiecień 2016 Autor Napisano 14 Kwiecień 2016 Teraz dałam tym ścianom gładką teksturę a one dalej są w takie piksele jakby :(
Pawlito Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 To może tekstura w diffuse szumi, masz jeszcze tekstury w innych kanałach? Albo wywal ten materiał i postaw go na nowo i z każdą przypisaną mapą render próbny. "gładką teksturę"? tzn. bez tekstury? pewnie samplingi leżą w materiałach albo swiatłach.
skalpel3d Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 wygląda ze masz za niskie subdividy w świetle bo w cieniach tworzy ci się szum, wrzuć parametry vray i swiatła
adarch Napisano 14 Kwiecień 2016 Autor Napisano 14 Kwiecień 2016 Dałam po prostu vray mtl, w diffuse dałam biały, w refract i reflect czarny i tyle. Więc powinien być gładki materiał a na tych ścianach cały czas jest takie ziarno ... - - - Połączono posty - - - Chodzi o to, że jak mam np vray light to mam podkręcić mu subdivs? teraz miałam na 8.. Sorki, że tak dopytuję, ale dopiero zaczynam z 3dsem i nei wszystko wiem gdzie jest :)
Pawlito Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 (edytowane) Obadaj ten tutorial, jest od chaosów. Opisuje jak ustawic zeby v-ray sam dobierał ilość sampli (subdivsy) a jakość renderu ustawiasz jednym albo dwoma parametrami. *Ewentualnie* Wejdź w render setup -> Vray -> Global DMC -> Noise treshold i go obniż do np. 0,001 (edit: moze nie aż tak bardzo ale np. o połowę wartości wyjściowej - im mniejsza cyferka tym wyższe ustawienie). To służy do odszumiania ale rendertime podskoczy. Edytowane 14 Kwiecień 2016 przez Pawlito
adarch Napisano 14 Kwiecień 2016 Autor Napisano 14 Kwiecień 2016 Noise treshold miałam na 0,001, ale teraz zwiększyłam subdivs w vray light i jest dobrze, a tutorial bardzo chętnie zobacze bo moze sie przydać zeby jeszcze podkręcic jakosc:) bardzo dziękuję za pomoc ! :))
skalpel3d Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 (edytowane) Pawlito chcesz dziewczynie komputer zatkać minimalnie daje się na 0,005 dwa automatyka samplowanie jest tylko w vray 3.3 i szczerze mówiąc przy niej mocno szumią rendery. adarch z tego co widziałem scena jest święcona zapewne mapką hdri podpitą do vraylight dome możesz spokojnie podbić na 24 subdivids. Metody z wykorzystaniem bruteforce nie polecam jeśli ci zależy na szybszym renderowaniu dwa trzeba sie przyzwyczaić do naturalnego szumu generowanego przez bruteforce Edytowane 14 Kwiecień 2016 przez skalpel3d
Pawlito Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 @skalpel3d: tak chciałem przeprowadzić cyber atak, jednak byłeś czujny idę szukać ofiar na innych forach :) @adarch: Cieszę się jesli pomogłem.
Marcin Lobozew Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 Pawlito chcesz dziewczynie komputer zatkać minimalnie daje się na 0,005 dwa automatyka samplowanie jest tylko w vray 3.3 i szczerze mówiąc przy niej mocno szumią rendery. adarch z tego co widziałem scena jest święcona zapewne mapką hdri podpitą do vraylight dome możesz spokojnie podbić na 24 subdivids. Metody z wykorzystaniem bruteforce nie polecam jeśli ci zależy na szybszym renderowaniu dwa trzeba sie przyzwyczaić do naturalnego szumu generowanego przez bruteforce Właśnie założyłem temat gdzie pytam się jak pozbyć się tego szumy bez wzrostu czasu renderu o 20 godzin ... Może coś wiesz na te temat ?
skalpel3d Napisano 15 Kwiecień 2016 Napisano 15 Kwiecień 2016 Marcin odpowiedziałem ci na twoim wątku adarch poczytaj na temat optymalizowania sceny ;) http://www.cggallery.com/tutorials/vray_optimization/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się