Camel Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 Witam. Orientuje się może ktoś w temacie technik reprodukcji by z realnego, fizycznego materiału (panel drewniany, tapeta ścienna, inny element wykończenia wnętrz) pozyskać dokładne informacje o połyskliwości, matowości, o nierówności powierzchni (bump/displace) ? Bo w końcu pewne miejsca są matowe, inne połyskliwe, a bump/displace raczej nie jest kwestią przekonwertowania koloru na skalę szarości, a zrobienia mapy zgodnej z rzeczywistą strukturą. Mi jak na razie do głowy przychodzi fotogrametria, jakiegoś rodzaju skaning który przenosi informacje o wypukłościach i właściwościach materiału danej wypukłej powierzchni, stworzenie jakichś warunków do fotografowania, gdzie odbicie na materiale pod pewnym kątem jest na tyle intensywne że idzie pozyskać z tego jakieś dane. Sam nie wiem, nie wiem do jakich źródeł muszę sięgnąć, może jeszcze techniki tradycyjne jak zrobienie czarnym tuszem odcisku danej próbki na papierze, z tym że to da odcisk pierwszej lepszej powierzchni, która wywrze nacisk, ale nie doprowadzi do odwzorowania w skali szarościl lekkich i dużych wgłębień. Ktoś coś wie?
Maciek Jutrzenka Napisano 14 Kwiecień 2016 Napisano 14 Kwiecień 2016 Vray się chwalił że stworzyli skaner który im bada te wszystkie właśnie sprawy. i mieli otworzyć takiego laba. że wysyłasz im materiał. (rzeczywisty obiekt) a oni ci odsyłają gotowy shader.
Camel Napisano 14 Kwiecień 2016 Autor Napisano 14 Kwiecień 2016 To znam, ale bardziej interesują mnie techniki tzw "domowe", bez wysyłania fizycznych materiałów do laba.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się