Napisano 14 Kwiecień 20168 l Witam. Orientuje się może ktoś w temacie technik reprodukcji by z realnego, fizycznego materiału (panel drewniany, tapeta ścienna, inny element wykończenia wnętrz) pozyskać dokładne informacje o połyskliwości, matowości, o nierówności powierzchni (bump/displace) ? Bo w końcu pewne miejsca są matowe, inne połyskliwe, a bump/displace raczej nie jest kwestią przekonwertowania koloru na skalę szarości, a zrobienia mapy zgodnej z rzeczywistą strukturą. Mi jak na razie do głowy przychodzi fotogrametria, jakiegoś rodzaju skaning który przenosi informacje o wypukłościach i właściwościach materiału danej wypukłej powierzchni, stworzenie jakichś warunków do fotografowania, gdzie odbicie na materiale pod pewnym kątem jest na tyle intensywne że idzie pozyskać z tego jakieś dane. Sam nie wiem, nie wiem do jakich źródeł muszę sięgnąć, może jeszcze techniki tradycyjne jak zrobienie czarnym tuszem odcisku danej próbki na papierze, z tym że to da odcisk pierwszej lepszej powierzchni, która wywrze nacisk, ale nie doprowadzi do odwzorowania w skali szarościl lekkich i dużych wgłębień. Ktoś coś wie?
Napisano 14 Kwiecień 20168 l Vray się chwalił że stworzyli skaner który im bada te wszystkie właśnie sprawy. i mieli otworzyć takiego laba. że wysyłasz im materiał. (rzeczywisty obiekt) a oni ci odsyłają gotowy shader.
Napisano 14 Kwiecień 20168 l Autor To znam, ale bardziej interesują mnie techniki tzw "domowe", bez wysyłania fizycznych materiałów do laba.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto