sumo129 Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Cześć, muszę wybrać temat pracy magisterskiej dlatego też poszedłem do promotora z luźnym pytaniem o temat pracy w którym porównywał bym dwa programy (3dMax i Blender) lub silniki graficzne pod kątem szybkości renderingu czy możliwości graficznych. Na razie jednak stanęło na aplikacji do wizualizacji ogrodu. Myślę że to by dało się jakoś ogarnąć ale program ten ma mieć jeszcze inne opcje takie jak: -zmiana wyglądu ze względu na porę roku i wiek ogrodu (rośliny mają rosnąć), -porady dotyczące sadzenia roślin, tzn. czy na takiej ziemi urosną nam rośliny owocowe czy lepiej sadzić iglaki, -przypomnienie o ścięciu trawy/ zgrabieniu liści, -ewentualnie jakiś kosztorys prac, Nie jestem bardzo zaawansowanym użytkownikiem więc moje pytanie brzmi czy jest sens bawić się w taką aplikację w Unreal Engine 4? Czy jest to wykonalne i jak oceniacie trudność? Nic nie jest jeszcze zatwierdzone więc piszę ten post aby rozeznać się w temacie. A może macie jakiś pomysł na pracę magisterską w której mógłbym wykorzystać UE4 lub Blendera/3dMax'a? Ewentualnie przyszedł wam do głowy inny łatwy temat?
olaf Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Niby Silnik graficzny, a wrzuciłeś sobie sporo całkiem skryptowania, do czego musi dojść UI. Może coś nie wymagającego tylu warunków, a bardziej triggery - może odwzorowanie jakejś sceny, obiektu - nawet interaktywne ale na triggerach, a nie zmiennych i warunkach.
sumo129 Posted April 16, 2016 Author Posted April 16, 2016 Tak jak pisałem to nie jest jeszcze zatwierdzone. Myślę że wizualizację bym zrobił ale te warunki zaczął dodawać promotor aby zrobić z tego pełnoprawną aplikację bo bez tego ciężko było by zatwierdzić temat. Wspomniałem mu o UE4 bo myślę że miałbym łatwiej na obronie, ale nie uśmiechało mi się dodanie tych funkcji a ty mnie tylko w tym utwierdziłeś. Masz może jakiś konkretny pomysł na którym dało by się oprzeć temat?
sumo129 Posted April 16, 2016 Author Posted April 16, 2016 Może dziwnie to napisałem ale chodziło o to że wraz z przesunięciem czasu w kalendarzu mamy zobaczyć jak np. drzewo wyglądało po posadzeniu a jakie będzie po 10/20 latach.
JoseConseco Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Nie wydaje mi się, aby w blenderze istniała wtyczka która umożliwia animację rozwoju roślin. Są wtyczki do generowania drzew, ale do animacji nic nie kojarzę...
sumo129 Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 nie myślałem o animacji rośnięcia raczej chciałem dać kilka stadiów tzn. sadzonka, drzewo po roku od zasadzenia, po 10 latach.
sumo129 Posted April 18, 2016 Author Posted April 18, 2016 Hej, zapominając całkowicie o aplikacji do planowania ogrodu macie może jakiś pomysł na prace magisterską związaną w jakiś sposób z grafiką 3d ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now