Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po przekopaniu się przez teorię w postaci tutoriali postanowiłam wymodelować coś sama. :) Póki co małą postać low poly, bez tekstur i ogólnie trochę tak na ślepo, sporo zgadując i kombinujac, bo doświadczenia mi zupełnie brakuje. Dlatego nie mam pojęcia, czy moja siatka jest poprawna, czy mój sposób "rysowania" oczu i ust sanymi krawędziami to nie jest przypadkiem herezja, albo czy samo zanaczenie "shadeless" przy materiałach to dobra droga do efektu a'la cell-shading. Innymi słowy wiem tyle co nic, zatem będę wdzięczna za jakąkolwiek krytykę czy porady!

 

 

Model można dokładnie (z siatką itp) obejrzeć o tu:

https://skfb.ly/NRNW

 

l0K4kHVim1IFBEoKc.gif

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć Anako,

 

zupełnie nie znam się na takim modelowaniu, modeluję głównie blachy i śrubki, więc nic Ci nie podpowiem.

Chcę jedynie powiedzieć, że Twój model moim zdaniem jest bardzo wdzięczny, i podoba mi się to co widzę :)

 

Jeśli mogę Ci podpowiedzieć gdzie szukać tutoriali, to z pewnością będzie to YouTube, i szukałbym frazą "anime 3d modeling"

Jeśli znasz swój pakiet 3D, i nie musisz zastanawiać się z jakiego narzędzia skorzystać aby coś osiągnąć, śmiało możesz oglądać tutoriale modelowania nagrane w innych softach, generalnie zasady polymodelingu wszędzie są takie same.

 

Tak na szybko znalazłem dwa tutoriale, które wydają mi się interesujące.

Ale poczekaj na wypowiedź kogoś kto się zna na takim modelowaniu, bo może kieruję Cię w złą stronę :)

 

 

Napisano

Poza tym ze dziewczynka nie ma nosa wszystko wydaje sie byc w porzadku jak na pierwsze podejscia. Nawet powiedzialbym bardzo dobrze!

Napisano (edytowane)

Fajna postać. Siatka całkiem dobrze prowadzona jak na początki modelowania. Jak robisz n-gony (ścianki z więcej niż 4 bokami) to polecam je ręcznie przerabiać na trójkąty i quady bo automatyczne rozwiązania mogą czasami płatać filgle. Do takiego ciachania jest w blendku masz operator Vertex Connect pod klawiszem J.

 

Co do siatki na oczach. Nie bój się używać odstającej geometrii (floating geometry). Możesz wymodelować takie oko i ustawić je żeby było kilka milimetrów ponad ścianką twarzy. Nie musisz wtedy wszystkiego docinać. Intersekcje w modelu też są okej jeśli robisz to z głową. Jeśli nie zamierzasz tego drukować w 3D to model nie musi działać jak szczelnie zamknięte naczynie. Pooglądaj siatki popularnych game-artowych modeli na sketchfabie.

 

Czekamy na następny projekt. Myślę że będziesz miała frajdę z ręcznego malowania teksturek. Tylko poświęć wystarczająco dużo uwagi na mapowanie modelu. Dobre UV to wygodniejsze malowanie tekstury, złe może odebrać cały fun. Polecam tutoriale od tego gościa:

https://www.youtube.com/user/XRG81/videos

Edytowane przez Monio
Napisano
szukałbym frazą "anime 3d modeling"
Dzięki za sugestię :) Bardziej mnie kręci styl a'la Disney, ale widzę, że wśród tutków przeważają te w stylu mangi/anime, więc będę szukać pod tym hasłem.

Jeśli znasz swój pakiet 3D, i nie musisz zastanawiać się z jakiego narzędzia skorzystać aby coś osiągnąć, śmiało możesz oglądać tutoriale modelowania nagrane w innych softach, generalnie zasady polymodelingu wszędzie są takie same.
To były moje podstawowe obawy, kiedy wybierałam program. ;) Ale na szczęście faktycznie metody modelowania wydają się niemal identyczne.

 

Dzięki za linki do tutków, na pewno się mi przydadzą!

 

Poza tym ze dziewczynka nie ma nosa
:D Jakoś tak mi nie pasował. ;p Dzięki za miłe słowa. :)

 

Jak robisz n-gony (ścianki z więcej niż 4 bokami) to polecam je ręcznie przerabiać na trójkąty i quady bo automatyczne rozwiązania mogą czasami płatać filgle. Do takiego ciachania jest w blendku masz operator Vertex Connect pod klawiszem J.
O, wielkie dzięki za tę radę! Zastanawiałam się, co mam zrobić z tymi n-gonami. Widziałam, że wielu modelarzy w tutorialach jakoś się nimi nie przejmuje, a miałam w głowie zasadę, że ścianki nie powinny mieć więcej niż 4 rogi. Czyli będę tego pilnować i przerabiać je na trójkąty.

 

Myślę że będziesz miała frajdę z ręcznego malowania teksturek. Tylko poświęć wystarczająco dużo uwagi na mapowanie modelu. Dobre UV to wygodniejsze malowanie tekstury, złe może odebrać cały fun. Polecam tutoriale od tego gościa:

https://www.youtube.com/user/XRG81/videos

Dziękuję, obejrzę na pewno. :) Chociaż docelowo chciałabym malować tekstury w photoshopie (moje codzienne narzędzie pracy, zatem mam tam swoje pędzle, skróty itp), dlatego zastanawiam się nad wypróbowaniem Quixela. Ale to jeszcze daleko mi do tego. Póki co muszę się porządnie nauczyć modelować. :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności